Lääkäri käskee mittaamaan verenpainetta mut ei varaa
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nolo ongelma - olen lihava nainen (painan noin. 115kg) ja siis harvassa paikassa on sen verran isossa koossa olevia verenpainemittareita, että niillä pystyisi mitata mun verenpaineen. Ja mun jos jonkun olisi pakko seurata sitä. Vaan en pysty kun noissa itsemittauspisteissäkään ei oo mun kokoluokalle riittävän isoja laitteita. Mietin, että kun onhan niitä yli 200-kilosiakin, että mites niiltä mitataan verenpaine?
Kumma juttu kun minulta mitataan noin kerran kuussa sairaalassa verenpaineita toimenpiteen yhteydessä ja aina on onnistunut, vaikka olen sinua isompi. Taisit pyöristää painosi sata kiloa alakanttiin?
Itseasiassa viime mittauksessa paino oli 113.5kg. Mutta mielummin pyöristän aina ylöspäin. Pituutta 168cm. (Tiedän olevani massiivinen, tästä ei tarvitse erikseen mainita) ja en todellakaan ole edes aiemmin pitänyt käsivarsiani mitenkään erityisen paksuina ainakaan suhteutettuna muuhun kroppaan, mutta kai ne sit onkin jotenkin poikkeuksellisen massiiviset kerta en saa mitattua verenpainettani.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Suomessa voi mittauttaa apteekissa ilmaiseksi verenpainetta? Jos ei, ihmettelen.
Ei täällä meillä edes terveyskeskuksessa.
Mulle hoitaja ajanvarauksessa urputti että ei siihen rannemittariin voi luottaa, pitää ostaa kalliimpi. Ja harmin paikka kun ei heilläkään ole yleisökäytössä mittareita, no aika pitkä matka mulla ois ollutkin käydä mittailemassa. Sain sentään lääkäriajan parin viikon päähän, ja lääkäri sitten mittasi.
Yläpaineet yli 200 ja silleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nouse nopeasti ylös,jos huippaa,niin sulla on verenpainetta.T.Niksipete,ilmainen neuvo.
Täh, mua huippaa usein ja verenpaine on alhainen.
Niin, ja mitä alhaiselle verenpaineelle voi tehdä, ei mitään ellei siihen joku lääkitys ole syypäänä. Varovasti liikkeelle, se on hoitokeino.
Voi sille jotaan tehdä, juo vaikka kupillisen kahvia tai kävelee niin jo nousee. Aamulla kun herää on alhaalla ja nyt helteellä erittäin, kestää puoli tuntia ja kaksi espressoa niin tasaantuu sitten 120/80 suunnilleen tuohon. Koko ikäni minulla ollu tuo ja mitään lääkkeitä en ole koskaan syönyt. N72
Mulla olis kassillinen verenpainemittareita jotka voisin lahjoittaa, kun tietäisin vain minne? Ne ovat kolmen läheisen kuolinpesästä.
Paljonko sun paineet sitten oli siellä lääkärissä?
Jos ihan superkoholla niin todennäköisesti ne on koholla myös kotona.
Jos et mistään mittaria saa niin kävisin muutamana päivänä mittauttamassa siellä terkkarissa itsepalvelupisteessä. Jos siis asut sen verta kaukana ettei päivittäin pääse? Ja kertoisin ne tulokset sitten lääkärille. Jos ei riitä niin sano suoraan ettei ole nyt mahdollista ostaa mittaria että saako lainaksi sieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmanissa oli just alennuksessa 15e. Kerää vaikka pulloja!
Sepäse kun en juo alkoholia tai limuja. Ap
Ei ap:n ongelma ole mikään verenpaine vaan aö alle 40.
Eihän Niksipete maininnut minkälainen verenpaine. Silti sanot keinoa huonoksi :)