Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ovatko kahden tohtorin pariskunnat yleisiä?

Vierailija
03.08.2023 |

Tunnetteko ketään?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tunnen.

Vierailija
2/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla mielenkiintoista, kun kaksi fakki-idioottia leikkii kotia:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden miesparin molemmat tohtoreita, inssejä,ekonomeja ja tiesmitä, toinen ajaa bussia toinen volttikuskina.tutkintotodistukset kuulemma katosi junamatkan aikana.

Vierailija
4/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani.

Vierailija
5/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen tällainen ja naapuriinkin on tulossa vastaava pari, kun toinen heistä valmistuu.

Vierailija
6/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla mielenkiintoista, kun kaksi fakki-idioottia leikkii kotia:)

Taas yksi kateellinen. Nolo.

Vierailija
7/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistojen ja tutkimuslaitosten henkilökunnan parissa hyvinkin tyypillisesti.

Vierailija
8/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen.

Vierailija
9/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainakin lääkäreissä. Ennen lääkäreille kelpasi sh, mutta nyt kun naislääkäreitä on enemmän kuin miehiä, on valinnanvaraa. Ja jo opiskeluaika on niin tiivistä, ettei ehdi muita tavatakakaan usein.

Tohtoreita on toki moni lähtöön. Kyllä mä uskon, että että moni korkealle koulutettu haluaa samantason kumppanin.

Mulla on lääkärituttu, joka naimisissa putkimiehen kanssa. Mies on ihana ja fiksu, olen tavannut, tykkää vain tehdä käsillään töitä. Itsetunto kohdallaan myös, ei tunnen huonoutta vaimonsa rinnalla.

Onhan se niin, että nuorena kun pariudutaan, ympäristön ihmiset tulevat usein samalta alalta. No, tohtoriksi voi tulla monelta alalta. Minusta olikin hieno juttu tämä Marinin kampaajaystävä, yhteys voi löytyä monesta eri asiasta. Tosin en usko, että kumppanuus kestää niinkuin ei miehellään, molemmat ryntäsi liian pian uuteen suhteeseen.

Vierailija
10/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paradoksi.

Vierailija
11/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useammankin, lääkäreitä tosiaan, jolloin väitöskirjan tekeminen voi olla nykypäivänä vaatimus/helpottava tekijä erikoistumisen kannalta. 

Vierailija
12/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä muita kun lääkäreitä? Lääkäreillä taitaa olla väikkäri muutenkin helpompi kuin muilla.

Vierailija
13/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen historioitsija. Ihan yleistä kahden tohtorin taloudet. 

Vierailija
14/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei läheskään niin tyypillisiä kuin kahden elämänkoululaisen pariskunnat. Heitä on persujen äänestäjissä 13 tusinasssa.

Vierailija
15/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita, on aika yleistä yliopistomaailmassa.

Vierailija
16/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtoriksi lukeminen on vähän kuin Bemarin ostaminen.

Vierailija
17/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitutkijapiireissä on enemmän sääntö kuin poikkeus. Tunnen ainakin 20 pariskuntaa.

Muut kuin tutkijapuolisot harvoin kestävät toiselta sitä elämää mitä tiede vaatii, eli yli 12 tunnin työpäiviä ja muuttamista maasta toiseen, vaihtuvia työsuhteita ja paineita. Aika monella se puoliso jossain vaiheessa vaihtuu toiseen samanlaiseen. Toimittajat ja lääkärit myös yleisiä puolisoita.

Vierailija
18/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämäkin on sitä polarisaatiota. - Tohtori pariutuvu herkemmin tosien tohtorin kanssa kuin sellaisen kanssa, joka ei ole jalallakaan astunut korkeakouluun tai yliopistoon. Tavallaan ihan luonnollista. Luulatavsti parit, jossa kummallakin on ammattikoulututkinto on yleisempiä mutta se nyt johtuu vain siitä, että ammattikoulututkinnon suorittaneita on muutenkin enempi. Yhä useampi nainen joutunee tulevaisuudessa naimaan itseään vähemmän koulutetun, jos nyt ylipäätään haluavat naida ketään miestä, joka taas johtuu siitä, että nuoremmissa ikäluokissa naiset ovat meitä miehiä koulutetumpia,

Vierailija
19/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ainakin lääkäreissä. Ennen lääkäreille kelpasi sh, mutta nyt kun naislääkäreitä on enemmän kuin miehiä, on valinnanvaraa. Ja jo opiskeluaika on niin tiivistä, ettei ehdi muita tavatakakaan usein.

Tohtoreita on toki moni lähtöön. Kyllä mä uskon, että että moni korkealle koulutettu haluaa samantason kumppanin.

Mulla on lääkärituttu, joka naimisissa putkimiehen kanssa. Mies on ihana ja fiksu, olen tavannut, tykkää vain tehdä käsillään töitä. Itsetunto kohdallaan myös, ei tunnen huonoutta vaimonsa rinnalla.

Onhan se niin, että nuorena kun pariudutaan, ympäristön ihmiset tulevat usein samalta alalta. No, tohtoriksi voi tulla monelta alalta. Minusta olikin hieno juttu tämä Marinin kampaajaystävä, yhteys voi löytyä monesta eri asiasta. Tosin en usko, että kumppanuus kestää niinkuin ei miehellään, molemmat ryntäsi liian pian uuteen suhteeseen.

Mielenkiintoista se, että moni nainen tuntuu odottavan, että mies on vähintään samankoulutuksen omaava. Mutta toki poikkeuksiakin on. Onneksi - Mutta vaikka kirjoitit, että nuorena kun pariudutaan, niin kumppani ihmiset tulevat usein samalta alalta, niin mahtaneeko tuo jäädä nuoruuteen kun luulen, että vanhemmiten tai ehkä paremmin keski-iässä pariudutaan eniten samaa alalla olevan kanssa. 

Vai onko niin, etä tuossa vaiheessa (keski-ikäisenä) naiset pariutuvat enempi saman koulutuksen omaavan tai korkeammin koulutetun kanssa kun taas miehet pariutuvat vähemmän koulutetun kans. (Kärjistäen naiset lähtevät taloudellsiesti vakaassa asemassa olevien matkaan kun taas miehille riittää, että on joku)

Toisaalta nuorempana on merkittävää se, että kuinka nuorena.

Olen miehenä laittanut merkille, että osalle nuoria miehiä tekee hyvää koulu ja opinojen jatkamisen kannalta se, että rinnalla kumppani, erityisesti vastakkaista sukupuolta oleva kumppani kun taas nuorille naisille saattaa tilanne olla juuri päinvastoin kun se kumppani (poika/mies ystävä) haluaa jarrutella ja rauhoitella naisen haluja opiskella; tyyliin nainen haluaa hakea kauppatieteitä opiskelemaan, eikä pääse heti ensi yrittämällä, niin mies on sitä mieltä, että naisen kannattaa jatkaa opintojaan läheisessä ammattikorkeassa.  Ja jos sitten sen jälkeen haluaa jatkaa niin hakee sit sen jälkeen ja hakee sitten. Kun taas jos mies ei pääse kauppatieteitä ensimmäiselhaku kerralla ja on selvästi kiinnostunut niin nainen on tukemassa ja tsemppaamassa, että totta kai hakee seuraavas haussa uudestaan, eikä "tyydy" vain siihen läheiseen ammattikorkeaan, jos siis voi todennäköisesti päästä Aaltoonkin.

Vierailija
20/24 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä