Luulin että kunnalliset psykiatrian palvelut olisi lapselle ilmaista
Mutta heti tuli lausuntopalkkiolasku, mistä kaikesta nuorten/lasten kunnallisista psykiatrian palveluista pitää maksaa, muista kuin lausunnoista?
Kommentit (7)
älkää rääkätkö niitä kakaroitanne niin ne eivät pimahda
Ok eli maksaako ihan psykiatrian käynnitkin eli et tiedän odottaa lisää laskuja? Alunperin selvitin että olisi ilmaista lapselle/nuorelle mutta nyt alkaa laskuja tulla
Hae maksuvapautusta jos tulot on naftit.
Käynnit on maksuttomia kai yleensä, lausunnot maksaa sitten useamman kympin
Vierailija kirjoitti:
Ok eli maksaako ihan psykiatrian käynnitkin eli et tiedän odottaa lisää laskuja? Alunperin selvitin että olisi ilmaista lapselle/nuorelle mutta nyt alkaa laskuja tulla
Itse olen joutunut aikuisena maksamaan juuri lausunnoista, en mistään muusta. Osastohoito on aikuisille maksullista ja ehkä jokin muukin, jota en itse ole kokenut.
Lausunnot ovat maksullisia, koska kunnat ja nyt sote-alueet ovat tulkinneet lakia niin, että niistä voi periä maksun. Joskus oli juttua, että lainsäätäjä ei ollut näin tarkoittanut ja suositteli kuntia poistamaan maksut ainakin perusterveydenhuollossa, mutta kunnat tuskin suosituksia kuuntelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen joutunut aikuisena maksamaan juuri lausunnoista, en mistään muusta. Osastohoito on aikuisille maksullista ja ehkä jokin muukin, jota en itse ole kokenut.
Lausunnot ovat maksullisia, koska kunnat ja nyt sote-alueet ovat tulkinneet lakia niin, että niistä voi periä maksun. Joskus oli juttua, että lainsäätäjä ei ollut näin tarkoittanut ja suositteli kuntia poistamaan maksut ainakin perusterveydenhuollossa, mutta kunnat tuskin suosituksia kuuntelevat.
Ok, luin että tosiaan lapsille olis kaikki ollut ilmaista mut hyvä jos muusta ei laskuja tule.
Psykiatri on lääkäri, tietty lääkärintodistus/ -lausunto maksaa.