Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin että kunnalliset psykiatrian palvelut olisi lapselle ilmaista

Vierailija
02.08.2023 |

Mutta heti tuli lausuntopalkkiolasku, mistä kaikesta nuorten/lasten kunnallisista psykiatrian palveluista pitää maksaa, muista kuin lausunnoista?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatri on lääkäri, tietty lääkärintodistus/ -lausunto maksaa.

Vierailija
2/7 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää rääkätkö niitä kakaroitanne niin ne eivät pimahda

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok eli maksaako ihan psykiatrian käynnitkin eli et tiedän odottaa lisää laskuja? Alunperin selvitin että olisi ilmaista lapselle/nuorelle mutta nyt alkaa laskuja tulla

Vierailija
4/7 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae maksuvapautusta jos tulot on naftit.

Vierailija
5/7 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnit on maksuttomia kai yleensä, lausunnot maksaa sitten useamman kympin

Vierailija
6/7 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok eli maksaako ihan psykiatrian käynnitkin eli et tiedän odottaa lisää laskuja? Alunperin selvitin että olisi ilmaista lapselle/nuorelle mutta nyt alkaa laskuja tulla

Itse olen joutunut aikuisena maksamaan juuri lausunnoista, en mistään muusta. Osastohoito on aikuisille maksullista ja ehkä jokin muukin, jota en itse ole kokenut.

Lausunnot ovat maksullisia, koska kunnat ja nyt sote-alueet ovat tulkinneet lakia niin, että niistä voi periä maksun. Joskus oli juttua, että lainsäätäjä ei ollut näin tarkoittanut ja suositteli kuntia poistamaan maksut ainakin perusterveydenhuollossa, mutta kunnat tuskin suosituksia kuuntelevat.

Vierailija
7/7 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joutunut aikuisena maksamaan juuri lausunnoista, en mistään muusta. Osastohoito on aikuisille maksullista ja ehkä jokin muukin, jota en itse ole kokenut.

Lausunnot ovat maksullisia, koska kunnat ja nyt sote-alueet ovat tulkinneet lakia niin, että niistä voi periä maksun. Joskus oli juttua, että lainsäätäjä ei ollut näin tarkoittanut ja suositteli kuntia poistamaan maksut ainakin perusterveydenhuollossa, mutta kunnat tuskin suosituksia kuuntelevat.

Ok, luin että tosiaan lapsille olis kaikki ollut ilmaista mut hyvä jos muusta ei laskuja tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi