Työnvälitysfirmat
Olen työssäkäyvä, mutta haluaisin vaihtaa työpaikkaa. Suurin osa kiinnostavista paikoista on kuitenkin vuokratyöfirman kautta. Eli 6 kuukauden määräaikaisuus, jonka jälkeen mahdollisuus päästä vakituiseksi asiakasyritykseen. Itse olen kerran ollut tuollaisen 6 kuukauden putken. Se oli pilkottu yhden kuukauden pätkiin ja aina määräaikaisuuden syynä "asiakkaalla ei ole tarvetta työvoimalle jatkossa". Toista kertaa en halua noin epävarmaan elämäntilanteeseen. Miksi nykyään työelämään pääsystä on tehty niin monimutkaista? Olen muutamasta paikasta kysynyt suoraan että ottaisivatko töihin. Aina sama vastaus eli hae vuokratyöfirman kautta.
Kommentit (2)
Koska nuo firmat osaa markkinoida. Ovat tehneet itsestään tärkeämmän mitä oikeasti ovat ja niiden tarkoitus on vaan työllistää ennenkaikkea itseään samalla lypsäen kaikki rahat mitä irti lähtee. Tästä syystä työnhaku on mennyt naurettavaksi pelleilyksi.
Mut palkattiin rekryfirman kautta töihin. Heti ensimmäisellä viikolla selvisi, että asiakasyritys maksaa omille työntekijöille pekkaset muttei rekrytyöntekijöille. Samaten omille työntekijöille kuului tuotanto ja hävikkibonukset, ilmainen hieronta kerran kuukaudessa ja kulttuuriseteleitä. Rekrytyöntekijöille ei kuulunut yhtään mitään.
Jatkossa kun menen haastatteluun niin kysyn suoraan onko rekrytyöntekijöillä ja firman omilla vakkareilla sama palkka.