Näyttelijäpariskunta Jonna Järnefelt, 58, ja Asko Sarkola, 77, eroavat 33 vuoden avioliiton jälkeen. Asian Iltalehdelle vahvistaa Helsingin käräjäoikeus.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla naisilla joilla on huomattavasti vanhempi mies, on myös aina jokin isäkompleksi taustalla.
Näin se aina on! Ja jos ottaa samanikäisen jolla on vaikka samanvärinen tukka kuin itsellä tai ovat muuten samannäköisiä niin oikeasti alitajunnassaan haaveilee sukurutsasta, voisihan toinen olla vaikka oma veli tai sisko, hyiii! Niin se vaan menee!
Anteeksi mutta oli vaan niin idioottikommentti jota lainasin niin en voinut vastustaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin se aina on! Ja jos ottaa samanikäisen jolla on vaikka samanvärinen tukka kuin itsellä tai ovat muuten samannäköisiä niin oikeasti alitajunnassaan haaveilee sukurutsasta, voisihan toinen olla vaikka oma veli tai sisko, hyiii! Niin se vaan menee!
Anteeksi mutta oli vaan niin idioottikommentti jota lainasin niin en voinut vastustaa.
Taidat myös itse olla papparaisen nuccija. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samanikäinen, itse en haluaisi nyt olla 77 v kanssa.
Minä täytän 58 marraskuussa, mieheni täytti 60 vuotta alkuvuodesta. Yhdessä oltu 34 vuotta. Meillä on ollut just hyvä ikäero koko yhdessäolomme ajan ja yksi tärkeä syy siihen, että ei tarvitse avioeroa edes harkita.
Voi tyttö hyvä, monen elämä on mennyt murskaksi juuri noista asetelmista. Joku ilta miehesi sanoo: "Meidän pitäis puhua yhdestä jutusta.....". Se, että sinä tiedät asian teidän molempien puolesta on riskisignaali.
Asko Sarkola on saman ikäinen kuin isäni. Vanha ihminen, joka liikkuu jo hitaasti. Muistisairautta ei ole, mutta voisi toki olla.
Jonna J oli jo aiemmin hankkinut työhuoneen, kun eläkkeelle jäänyt Asko oli häirinnyt kodin dynamiikkaa. Itse päättelin, että joko Asko on sairastunut vakavammin tai sitten eläkkeelle jäänti on vain muuttanut ihmistä kovin.
Sitäkään ei tiedä, vaikka vanhenevan ihmisen paikka olisi jo seniorikodissa, mutta ihminen itse luulee että nuorempi puoliso hoivaa hautaan asti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aino Seppo ja Esko Salminen ovat vielä yhdessä? Satu Silvo ja Heikki Kinnunen eronneet aikoja sitten, heilläkin taitaa ikäeroa olla reippaasti? Silvolla nyt nuorempi mies.
Aino Sepon mies Esko Salminen oli töissä maarakennus Oksanen & pojalla kaivurikuskina, nyt jo eläkkeellä. Satu Silvon mies Heikki Kinnunen oli työelämässä ollessaan hitsarina Metallityö Wikmanilla, eläkkeellä toki hänkin. Silvon nykyinen mies on Reidar Palmgren on kauppakekus triplan varastolla trukkikuskina. Niin vain näyttelijättäret löysivät ihan tavalliset duunarimiehet.
Paitsi että ei löytäneet. Ikäeroa kyllä oli, ja kas kummaa, vanhempi saman alan guru sattui aivan ykskaks yllättäen saamaan sydämen läpättämään bubuti bumbuti bum. Aika yllättävästi kävi noin. Ikinä ei olisi uskonut. Ihan yhtä hyvin olisi voinut olla niitten isän ikäinen kaivurikuski tai betoniraudoittaja. Kyllä se tuo rakkaus on niin yllätyksellistä...
Voisikohan mitenkään vaikuttaa piirit joissa liikutaan? Luonnollisesti näyttelijät ja muut kulttuurialan ihmiset ovat paljon tekemisissä toistensa kanssa ja siksi suhteita ja rakastumisia muodostuu helposti heihin eikä esim putkimiehiin. Lisäksi ymmärretään toisen maailmaa. Yhdistäviä tekijöitä on paljon.
Tällaset paskaketjut saa sitten jäädä tänne!
Mikä on palstan etiikka? Sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aino Seppo ja Esko Salminen ovat vielä yhdessä? Satu Silvo ja Heikki Kinnunen eronneet aikoja sitten, heilläkin taitaa ikäeroa olla reippaasti? Silvolla nyt nuorempi mies.
Aino Sepon mies Esko Salminen oli töissä maarakennus Oksanen & pojalla kaivurikuskina, nyt jo eläkkeellä. Satu Silvon mies Heikki Kinnunen oli työelämässä ollessaan hitsarina Metallityö Wikmanilla, eläkkeellä toki hänkin. Silvon nykyinen mies on Reidar Palmgren on kauppakekus triplan varastolla trukkikuskina. Niin vain näyttelijättäret löysivät ihan tavalliset duunarimiehet.
Paitsi että ei löytäneet. Ikäeroa kyllä oli, ja kas kummaa, vanhempi saman alan guru sattui aivan ykskaks yllättäen saamaan sydämen läpättämään bubuti bumbuti bum. Aika yllättävästi kävi noin. Ikinä ei olisi uskonut. Ihan yhtä hyvin olisi voinut olla niitten isän ikäinen kaivurikuski tai betoniraudoittaja. Kyllä se tuo rakkaus on niin yllätyksellistä...
Voisikohan mitenkään vaikuttaa piirit joissa liikutaan? Luonnollisesti näyttelijät ja muut kulttuurialan ihmiset ovat paljon tekemisissä toistensa kanssa ja siksi suhteita ja rakastumisia muodostuu helposti heihin eikä esim putkimiehiin. Lisäksi ymmärretään toisen maailmaa. Yhdistäviä tekijöitä on paljon.
No totta kai on merkitystä. Tuo mitä aiemmin kirjoitin oli huonoa huumoria tai parodiaa ajatuksesta "kuka tahansa voi rakastua kehen tahansa kanssa". Niin tietysti voikin, siis periaatteessa. Käytännössä ei juuri koskaan. Näyttelijät ja muu teatteriväki on oikein oivallinen esimerkki sisäsiittoisuudesta. Sitten niitten lapsistakin tulee näyttelijöitä ja taas piiri pieni pyörii. Sinänsä huvittavaa, koska jos kuka niin näyttelijät paasaavat usein ajatuksen ja sielun vapaudesta, vapaudesta olla sitä tai tätä, vapaudesta rakastaa ketä haluaa ja vapaudesta taistella yhteiskunnan luomia normeja vastaan. Miten se heidän sielujensa vapaus näkyy käytännössä? Siten että nuori, kaunis näyttelijä- nainen päätyy yksiin isänsä ikäisen teatteriohjaajan kanssa. Voi tuota vapauden määrää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pitänyt Jonna Järnefeltiä jotenkin hyvin viehättävänä ja kauniina. Sääli tällaiset pitkän avioliiton loppumiset.
Miksi se olisi sääli? Ei suhteen pituus kerro välttämättä yhtään mitään. Heillä on ollut pitkä ja toivottavasti enimmäkseen hyvä suhde, nyt se on lopussa ja jonkin uuden aika. Ei se myöskään tarkoita etteikö ystävyys voisi säilyä.
Varmaan säilyykin. Itse olen eronnut vuosituhannen lopussa ja ollaan vielä ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu ottaa 20 vuotta vanhemman miehen alun alkaenkaan?
Jenny "runotyttö" Haukio esim
Oon usein miettinyt, et miten ne voi olla yhdessä. Jos mun pitäisi olla isääni vanhemman äijän kanssa, niin hyi helv yök. N42
Noinko paljon vihaat vanhempia ihmisiä? Yök!
Muista, että itsekin olet pian sellainen. Koska olet jo yli keski-iän 😀
Vanhemman miehen ja nuoren naisen ei kannata mennä naimisiin. Nauttivat vain toisistaan niin kauan kuin on tarpeellista 😀
Numerot loppuvat yhdeksään. Eli kymmenvuotiaana ikä lakkaa olemasta pelkkä numero. Anteeksi, että tein tästä asiasta numeron.