Näyttelijäpariskunta Jonna Järnefelt, 58, ja Asko Sarkola, 77, eroavat 33 vuoden avioliiton jälkeen. Asian Iltalehdelle vahvistaa Helsingin käräjäoikeus.
Kommentit (72)
WOW! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisenä en voisi kuvitella mitään yhteistä kuusikymppisen kanssa. Eikä sen ikäiset edes ulkoisesti viehätä yhtään. Johan siinä se nuorempikin jo vanhenee ennenaikaisesti.
se että joku tietty vanhempi ihminen viehättää ei tarkoita että yleisesti viehättyisi koko ikäryhmästä eikä sekään jos klikkaa 15v itseään nuoremman kanssa, että kaikki samanikäiset vetäisi puoleensa. Osa ukkoutuu pahasti jo 45v ja osa on 60v kovemmassa kunnossa kun moni 35v. Sekin vaikuttaa, että harmaantuuko tukka tms.
Ainakin se palstan hopeakettu täysvalkoisissa on tosi nuorekas valkoisessa pusakassa, valkoisissa purjehduskengissään ja valkoisissa farmarihousuissaan. Ja mitkä tanssiliikkeet!
en nyt tarkoittanut näitä wannabe ikiteinejä vain luonnollisesti nuorekkaana säilyneitä eli esim. joku tauski ei mene siihen kategoriaan eikä renny..
Olin 22 ja mies 51, kun tavattiin. 29 vuotta kului kuin siivillä, kunnes lähti luojansa luo 💔. Vieläkin on ikävä viiden vuoden jälkeen. Intellektuelli ja herrasmies kaikin tavoin. Ja ihan sama: alapeukuttakaa niin paljon kuin lystäätte, osoittaa vain omaa typeryyttänne ymmärtää rakkauden ja elämän rikkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse keväällä erosin 17 vuotta vanhemmasta miehestä. Mies oli se joka halusi erota koska ei ole enää tunteita. No oli myös potenssiongelmia. Nyt mä 43v. sinkkunainen saan sitä seksiä, mutta toisaalta kun toista rakastaa niin kyllä potenssiongelmat sietää. Ei vain auta kun mies ei enää rakasta mua. Uuden naisen kyllä otti melko nopeasti, mutta eipä kuulemma seksi oikein suju kun asiasta tivasin miten ei mua halunnut, mutta itsensä ikäistä naista haluaa.
Myös minut 21 vuotta vanhempi mies vaihtoi oman ikäiseensä. Olin silloin 29, mies 50. Jälkikäteen olen kyllä ymmärtänyt että olihan heillä paljon enemmän yhteistä, mikä varmasti luo myös sitä intimiteettiä ja halua toiseen. Nykyään sanon ei ikäerosuhteille. Itselläkin toki parempi olla nykyään oman ikäisen miehen kanssa.
Mitä tarkoittaa omanikäinen? Pitääkö olla syntynyt samana vuonna vai mikä on maksimi-ikäero, minkä voisit vielä sulattaa itsellesi?
Vierailija kirjoitti:
Olin 22 ja mies 51, kun tavattiin. 29 vuotta kului kuin siivillä, kunnes lähti luojansa luo 💔. Vieläkin on ikävä viiden vuoden jälkeen. Intellektuelli ja herrasmies kaikin tavoin. Ja ihan sama: alapeukuttakaa niin paljon kuin lystäätte, osoittaa vain omaa typeryyttänne ymmärtää rakkauden ja elämän rikkautta.
Yhtä lailla se on kuule rakkautta ikäisensä kanssa. Pitempään vaan, jos et itse ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
No mutta tuohan oli ihan odotettavissa, miehesi eli 8-kymppiseksi, joka on ihan normaali elinikä. Otitko uuden vanhuksen tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse keväällä erosin 17 vuotta vanhemmasta miehestä. Mies oli se joka halusi erota koska ei ole enää tunteita. No oli myös potenssiongelmia. Nyt mä 43v. sinkkunainen saan sitä seksiä, mutta toisaalta kun toista rakastaa niin kyllä potenssiongelmat sietää. Ei vain auta kun mies ei enää rakasta mua. Uuden naisen kyllä otti melko nopeasti, mutta eipä kuulemma seksi oikein suju kun asiasta tivasin miten ei mua halunnut, mutta itsensä ikäistä naista haluaa.
Myös minut 21 vuotta vanhempi mies vaihtoi oman ikäiseensä. Olin silloin 29, mies 50. Jälkikäteen olen kyllä ymmärtänyt että olihan heillä paljon enemmän yhteistä, mikä varmasti luo myös sitä intimiteettiä ja halua toiseen. Nykyään sanon ei ikäerosuhteille. Itselläkin toki parempi olla nykyään oman ikäisen miehen kanssa.
Mitä tarkoittaa omanikäinen? Pitääkö olla syntynyt samana vuonna vai mikä on maksimi-ikäero, minkä voisit vielä sulattaa itsellesi?
No ei tietenkään tarvitse olla samana vuonna syntynyt, silloinhan ikäero lasketaan kuukausissa, mitä se nyt vaikuttaa. Omanikäinen on samaa ikäluokkaa, esim. 70-luvun alussa syntynyt on samaa ikää, vaikka toinen olisi syntynyt 1971 ja toinen 1975.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu ihan siitä, minkä ikäisen kanssa haluat olla vaikkapa täyttäessäsi 60 vuotta. Itse voin sanoa, etten haluaisi olla silloin 79- vuotiaan (kuten tässä tapauksessa) tai 86-vuotiaan kanssa (Lipposet).
Mitäpä itse olet mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla tietenkin samana vuonna ja samana päivänä syntynyt, jotta on omanikäinen. Urpå.
En ottanut. Iän puolesta saa olla samaa ikäluokkaa kuin nyt olen, nuorempi tai max. 10 vuotta vanhempi. Enää en ottaisi ketään niin suurella ikäerolla. Mutta tavatessa pitää kipinöidä. Valitettavasti vanhemmat miehet tahtovat ruveta juomaan leskeydyttyään ja päätyvät lopulta johonkin laitokseen.
Jännä, että kaikki olettavat, että Jonnan ja Askon eron syynä on iso ikäero. Kai siihen nyt muitakin syitä voi olla. Aika moni nainen haluaa erota n. viisikymppisenä, kun lapset ovat lentäneet pesästä ja kyllästyvät hoitamaan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs sillä yhdellä jääkiekkoilijalla menee vaimonsa kanssa?
Vaikea sanoa kun jääkiekkoilijoita on niin monta ja usemmilla on vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Tivasit eksältä hänen nykyisistä haluistaan?
Ja se vielä vastasi?
Kaikenlaista sitä onkin.
Vierailija kirjoitti:
tällä palstalla ei ymmäretä että ihmisillä on muitakin vetovoimatekijöitä kun sama ikä ja tietty suurin kauhistus on se mitä mieltä naapurit on suhteesta. Eikä täällä liion älykästä porukkaa pyöri, siksi kaikki muotista poikkeava on uhka.
Ihmeen pitkään katseli vanhaa ukkoa
Jossain vaiheessa se ikä on muutakin kuin vain numero. Lisäksi monilla naisilla, joilla on n. 20 v. vanhempi mies, on taipumusta ns. aikaiseen vanhenemiseen, ts. he vaikuttavat ikäistään vanhemmilta. Johtuneeko sitten paljon vanhemmasta puolisosta? Jos mies tulee isäksi n. 70-vuotiaana, niin on suuri vaara, että lapsi menettää isänsä liian varhain.
Aino Seppo ja Esko Salminen ovat vielä yhdessä? Satu Silvo ja Heikki Kinnunen eronneet aikoja sitten, heilläkin taitaa ikäeroa olla reippaasti? Silvolla nyt nuorempi mies.
Vierailija kirjoitti:
Aino Seppo ja Esko Salminen ovat vielä yhdessä? Satu Silvo ja Heikki Kinnunen eronneet aikoja sitten, heilläkin taitaa ikäeroa olla reippaasti? Silvolla nyt nuorempi mies.
Aino Sepon mies Esko Salminen oli töissä maarakennus Oksanen & pojalla kaivurikuskina, nyt jo eläkkeellä. Satu Silvon mies Heikki Kinnunen oli työelämässä ollessaan hitsarina Metallityö Wikmanilla, eläkkeellä toki hänkin. Silvon nykyinen mies on Reidar Palmgren on kauppakekus triplan varastolla trukkikuskina. Niin vain näyttelijättäret löysivät ihan tavalliset duunarimiehet.
Paitsi että ei löytäneet. Ikäeroa kyllä oli, ja kas kummaa, vanhempi saman alan guru sattui aivan ykskaks yllättäen saamaan sydämen läpättämään bubuti bumbuti bum. Aika yllättävästi kävi noin. Ikinä ei olisi uskonut. Ihan yhtä hyvin olisi voinut olla niitten isän ikäinen kaivurikuski tai betoniraudoittaja. Kyllä se tuo rakkaus on niin yllätyksellistä...
Kaikilla naisilla joilla on huomattavasti vanhempi mies, on myös aina jokin isäkompleksi taustalla.
Ainakin se palstan hopeakettu täysvalkoisissa on tosi nuorekas valkoisessa pusakassa, valkoisissa purjehduskengissään ja valkoisissa farmarihousuissaan. Ja mitkä tanssiliikkeet!