Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa tietämätöntä! Kysymyksiä virkakuvioista.

Vierailija
16.12.2006 |

Olen ollut samassa koulussa tuntiopettajana kaksi vuotta, sopimus on tehty aina vuodeksi kerrallaan. Nyt kunta aikoo vihdoin vakinaistaa määräaikaisuuksia. Hieno asia laajemmin ajatellen, mutta minulle henkilökohtaisesti saattaa tulla ankeat ajat... Minulla on muodollinen pätevyys, mutta työkokemusta vain nämä kaksi vuotta. Jos virka julistetaan avoimeksi, niin todennäköisesti virka menee pidemmän työkokemuksen omaavalle henkilölle.

Pitääkö virat julistaa aina julkisesti hakuun? Vai onko mahdollista muuttaa määräaikainen työsopimus toistaiseksi voimassa olevaksi ilman julkista hakua, jos määräaikainen ihminen on pätevä työhön?

Kiitos vastauksista!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttaa viraksi ilman julkista hakua? ap.

Vierailija
2/6 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy esim. OAJ:n yhdyshenkilöltä, sellainen löytynee koulustanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Vierailija
4/6 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet pätevä niin ei hätää, jos vielä rehtori pitää sinusta.

Jos rehtori ei sinusta pidä niin ala etsiä jo uutta työtä... Näin tämä valitettavasti menee :(

Vierailija
5/6 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet siis pätevä ja olet hoitanut kyseistä tehtävää kaksi vuotta. Viranmyöntämishetkellä täytyy olla töissä... Itse olen hoitovapaalla, että voi voi minua...

Vierailija
6/6 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eli ite sain kolmen vuoden viransijaisuuspestin jälkeen suoraan saman viran eikä sitä tarvinnut laittaa julkiseen hakuun. Ymmärtääkseni kaikki uudet virat pitää laittaa julkiseen hakuun, mutta rehtorihan sen päättää kuka paikan sitten saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi