Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkojen yleissitovuuden poistaminen, kannattaa liittyä liittoihin

Vierailija
02.08.2023 |

Hallitus ilmeisesti suunnittelee yleissitovuuden muuttamista niin, että liittojen neuvottelemat palkat koskee vain liittojen jäseniä. Nykyäänhän ne koskee kaikkia alan työntekijöitä. Tästä oli äsken Ylen aamutv:ssä.

Enpä olisi uskonut että oikeistohallitus alkaa tällä tavalla kannustamaan ihmisiä liittymään liittoihin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo kannustaa liittymään liittoihin? Liittojen neuvottelemat palkat ja palkankorotukset ovat surkeita. Itse neuvotellen ja työpaikkaa vaihtaen tulos on paljon parempi.

Unohtakaa liittojen hillotolppa-johtajien palkanmaksu ja kilpailuttakaa työnantajia vaihtamalla aina sinne missä maksetaan enemmän.

Vierailija
2/2 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo kannustaa liittymään liittoihin? Liittojen neuvottelemat palkat ja palkankorotukset ovat surkeita. Itse neuvotellen ja työpaikkaa vaihtaen tulos on paljon parempi.

Unohtakaa liittojen hillotolppa-johtajien palkanmaksu ja kilpailuttakaa työnantajia vaihtamalla aina sinne missä maksetaan enemmän.

Voi tehdä molemmat. Palkan on aina saanut sopia suuremmaksi ja liittojen palkankorotukset on yleensä prosentuaalisia, joten siihen parempaan palkkaan saa sitten vielä lisää. Itse nyt en ainakaan tänä vuonna olisi kyllä mitään korotusta saanut ilman liiton korotusta. Eikä omaa työtäni pysty helposti vaihtamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän