Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aveciton hääkutsu

Vierailija
01.08.2023 |

Mitä mieltä olette tällaisista avecittomista hääkutsuista?
Nykyään saa kuulla, että jopa naimisissa olevista vain toinen puolisoista on kutsuttu vieraaksi. Menisittekö?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos serkkuni kutsuisi yksin minut, tuntuisi oudolta. Jos työkaverilta tulisi kutsu vain minulle, ei mitään ihmeellistä.

Vierailija
2/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhden julkun (muttei rikas) häissä ja ilman kihlattuani. Ne oli jo valmiiksi isot häät, eivätkä voineet / halunneet venyttää budjettia kaikkien puolisoihin. Lähipiirinsä tietenkin oli, mutta itsekään en kuulunut lähipiiriin, ja en edes täysin ymmärrä, et miksi itsekään sain kutsun :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on ilmeisesti menty kun jotkut raahaavat ne kutsumatta jätetyt lapsetkin mukanaan joka paikkaan.

Vierailija
4/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yymärrän täysin sen ettei hääpari halua häihinsä ihmisiä joita eivät välttämättä edes tunne. Siis jos esim työkaverisi kutsuu sinut häihinsä niin kuinks todennäköisesti hän tuntee puolisosi?

Joten aveciton kutsu on omasta mielestäni täysin hyväksyttävää kaikille muille vieraille kuin omalle lähisuvulle (vanhemmat ja sisarukset).

Vierailija
5/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kenen juhlat on saa ihan vapaasti päättää, et ketä kutsuu ja ketä ei. Kutsuttu tekee sitten ihan vapaasti oman päätöksensä, et meneekö vai ei. Itse menisin jos haluaisin ja pääsisin muun aikataulun puitteissa, enkä menisi jos en haluaisi tai pääsisi.

Simple 

Vierailija
6/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti ja ujo ja arka, en menisi ikinään ilman kaveria.

Vierailija
7/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi ikinä aveciksi häihin, jos en itse tunne pariskuntaa...ihan kauheaa olis, jos ei tunne porukkaa. Mielestäni nykyaikana tuollaiset avec-kutsut on todellakin liian vanhanaikaisia! Tulee mieleen ensimmäisenä, eikö pariskunnan jommalla kummalla osapuolella ole omia ystäviä.

Vierailija
8/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveria?

Vierailija
9/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi ikinä aveciksi häihin, jos en itse tunne pariskuntaa...ihan kauheaa olis, jos ei tunne porukkaa. Mielestäni nykyaikana tuollaiset avec-kutsut on todellakin liian vanhanaikaisia! Tulee mieleen ensimmäisenä, eikö pariskunnan jommalla kummalla osapuolella ole omia ystäviä.

Häissä voi kyllä tutustua uusiin ihmisiin, itsekin olen tutustunut ja jopa "verkostoitunut" moniin uusiin tuttuihin just häissä, avecinakin. Ihmiset on lähtökohtaisesti mielenkiintoisia ja kivoja <3

ihmisrakas extrovertti 

Vierailija
10/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveria?

Toivon mukaan seurustelukumppani myös kaveri, jopa ystävä :)

ps. minun isoisäni kutsui seurustelukumppaniani kaveriksi tyyliin "Kiva kun toit kaverin näytille".

Vierailija
11/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menisin En tarvitse saattajaa häihin. 

Vierailija
12/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan normaalia tällaiselle sinkulle. 

Vierailija
13/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin avecittomia kutsuja omiin häihin sellaisille ihmisille, joiden puolisoita emme tunne ja jos kutsutulla oli häissä kuitenkin muita ennestään tuttuja kavereita joiden kanssa olla. Sitten taas pari ihmistä jotka eivät paikalta tunteneet ketään, saivat luvan ottaa halutessaan mukaan avecin.

Vierailija
14/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ps. minun isoisäni kutsui seurustelukumppaniani kaveriksi tyyliin "Kiva kun toit kaverin näytille".

Samoin minun isovanhempani, kuten monet muutkin vanhukset, häveliäisyyssyistä. En ole koskaan kuullut kenenkään nuoren aikuisen tai keski-ikäisen käyttävän kaveri-termiä kumppanista. 

Vierailija
15/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useammissa häissä ilman avecia, koska en seurustellut niiden aikoihin. Olen jopa sitä mieltä että jos suurin osa vieraista saapuisi ilman avecia, juhlista tulisi paljon sosiaalisemmat. Usein pariskunta seurustelee kuitenkin suurimmaksi osaksi keskenään.

Vierailija
16/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kerran hyvin pienissä häissä avecina, jossa ei juurikaan muita hääparille vieraita vieraita ollut. Oli kiva tutaustua puolison työntekijään ja hänen puolisoonsa, kuitenkin kun itselleni ja puolisolleni kaikki muut vieraat olivat outoja (hääparin sukulaisia ja läheisimmät ystävät), jäi vähän ulkopuolinen olo. Toki sitten myöhemmin, kun on oltu pelkästään me heillä tai he meillä käymässä, niin juttu on alkanut luistaa paremmin.

Vierailija
17/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Toi on pihtailua.

Vierailija
18/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän. Jos tiedän, että vieras joutuu raahautumaan häihin toiselta puolelta Suomea tai jopa ulkomailta asti, en voi olettaa, että hän joutuisi tekemään koko reissun yksin. Ylipäätään toivon, että hääkutsusta kieltäytyminen olisi hyväksyttävämpää, vaikka ainahan kaikki sanovat, että kutsusta voi myös kieltäytyä. 

Vierailija
19/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla, että menisin, saattaa olla, että en menisi.

Vierailija
20/29 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuokkavieraita on on ollut häissä niin kauan kuin niitä on pidetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi