Mihin aiot käyttää veronpalautuksesi?
Kommentit (514)
Vierailija kirjoitti:
Takaisin verottajalle, eli kiinteistöveron maksuun.
Onko siellä verottajan sivuilla joku kohta, josta voisi sallia noiden veronpalautusten käytön kiinteistöverojen maksuun? Jos on, niin mistä sen löytää?
Tuntuu niin tyhmältä, kun lähes samana päivänä minun pitää maksaa verottajalle, kun verottaja maksaa minulle. Usein menee jopa ihan päikseen ne summat.
Sama. Tosin olen iloinen siitä, että ylipäätään saan jostain rahaa kiinteistöveron maksuun.
Käyttötilillä ovat nostamassa saldoa. On turvallisempi olo, kun on vähän enempi tilillä, jos tulee tarve hankkia jotain erityistä. En siis pyri kuluttamaan sitä, vaan elelen normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 50 erolla saa paljon mitään
Sillä saa alun ainakin kolmeen eri rahastoon. Suosittelen.
Ja menettää tuonkin vähän. En suosittele.
Miten niin menettää? Omat rahastot nyt 8% plussalla. Aloitin vuoden alussa. Säästötililtä saa 3%.
Käyn gynekologilla. Jos jotain jää niin ostan kuntosalikorttiin aikaa.
Saan 19 euroa veronpalautusta eli sillä ei paljoa mitään ostella :D
Uudet tussit ajattelin ostaa ja loput säästöön. Tarviin tulevaan eroon rahaa.
N52
Arvon uuden talvitakin, uuden iPadin ja hammaslääkärin välillä. Tuskin edes riittäisi hammaslääkäriin, mutta raha saattaisi riittää jopa sekä talvitakkiin, että iPadiin.
Vierailija kirjoitti:
Saan 19 euroa veronpalautusta eli sillä ei paljoa mitään ostella :D
Maksetaanko se edes? Mulla on jostain syystä mielikuva, ettei alle 30 euron palautuksia makseta. Toivottavasti olen väärässä.
1.750 tulee. Voisin ostaa jotain syötävää, mutta kaikki on niin kuivaa ja mautonta. Yhden sisiliana pitsan voisin tilata, mutta jää 1.735. Onko kellekkään tullut mieleen, että palautusta ei tarvitse tuhlata ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
1.750 tulee. Voisin ostaa jotain syötävää, mutta kaikki on niin kuivaa ja mautonta. Yhden sisiliana pitsan voisin tilata, mutta jää 1.735. Onko kellekkään tullut mieleen, että palautusta ei tarvitse tuhlata ollenkaan?
Tuskin ikinä kellekään, missään. Se tulee aina tarpeeseen.
Syöpäsairaan vanhempani sairaalalaskuun (veronpalautuksia n. 500 euroa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä katsastusmies sanoo. Jos vain pienempää korjattavaa, auton korjauksiin. Jos enemmän korjattavaa, säästötilille autorahojen joukkoon ja uudempaan autoon.
Jokaisen köyhän autonomistajan painajainen: auto ei ole korjauksen arvoinen.
Laitoin korjaukseen tuplasti enempi kun maksoin autosta.
Vierailija kirjoitti:
Syöpäsairaan vanhempani sairaalalaskuun (veronpalautuksia n. 500 euroa)
Varmasti hyvä ajatus, mutta ei kannata. Jos maksut ovat liian suuret ja kaatavat talouden kannattaa olla yhteydessä sosiaalitoimeen, hakea noihin toimeentulotukea tai ihan maksun alennusta tai vapautusta siitä kokonaan. Lisäksi on hyvä muistaa, että vaikka maksuja ei pystyisi maksamaan ja päätyisivät ulosottoon ei Suomessa keneltäkään evätä julkisella hoitoa maksamattomien maksujen takia eli hoitoa ei voi menettää. Tärkeintä on maksaa vuokra ja sähkö, koska asunnosta voi saada häädön, jos ei maksa ja sähköt voidaan katkaista.
Toivottavasti maksukattokin on huomioitu laskussa. Sen täyttymisestä pitää itse huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Arvon uuden talvitakin, uuden iPadin ja hammaslääkärin välillä. Tuskin edes riittäisi hammaslääkäriin, mutta raha saattaisi riittää jopa sekä talvitakkiin, että iPadiin.
Ehdottomasti iPad. Tekarit ehtii ostamaan myöhemminkin ja pinaattikeitto on terveellistä, menee hyvin ilman hampaita.
Olen käyttänyt n. 2k veronpalautuksen jo 10 vuoden ajan samaan asiaan; kissojen hammaslääkäriin ja verikokeisiin. Moelmmilla kissoilla hammassyöpymää ja joka vuosi otetaan verikokeet, hampaat puhdistetaan ja katsotaan hammasröntgen, sekä poistetaan huonokuntoisia hampaita. Lemmikkien lääkärikulut ovat täällä niin hurjia että tuo 2k menee helposti joka vuosi. Viime vuonna meni yhteensä 5k eläinlääkäreihin kun toinen kissoista sairastui vakavasti ja ainoa parantava hoito maksoi 2k, plus muut kulut. Ei tarvii kyllä näiden jälkeen enää ainuttakaan lemmikkiä ottaa. Laskin kerran paljonko näihin on mennyt tässä yli 10 vuoden aikana, lopetin laskemisen 30k kohdalla, sos.