***ELOISAT lauantaina***
Hiphei ja kalenterin 16. luukku aukeaa:
OLEN TONTTU (Ester Ahokainen)
Olen tonttu, enkä muuta.
Töllistelen illan kuuta.
Kädessäni varpuluuta
puhdistelen kujansuuta.
Olen tonttu, taon,hakkaan,
lahjat juhlavasti lakkaan.
Joulun tullen kääröt nakkaan
Joulupukin suureen vakkaan.
Kommentit (13)
Päivä täällä jo pitkällä,kun on herätty ennen kukonlaulua. Minua kyllä lohduttaa suunnattomasti se,että tietää etten ole ainoa,joka kukkuu aamuvarhaisella. Minä saan Leevi puolesta nukkua hyvin öisin,mutta tuo meidän nelkku ei varmaan opi nukkumaan kuin vasta armeijaiässä:) Poika veuhtaa ylös useampaan otteeseen yöllä ja minä laittamaan takaisin sänkyyn...sitten noustaan jo ennen viittä ylös...No pyykit on jo pesty ja edelliset silitetty jne. eli jotain hyvää tästä aikaisin nousemisesta on, jää päivällä aikaa puuhailla lastenkin kanssa koitöiden sijaan.
Peeveli: Miten Toivon allergia? Meillä Leevin vatsa edelleen sekaisin,joten pientä huolta alkaa pukata,että onkohan tämän mamman aloitettava maidoton dieetti pojan olon helppaamiseksi...
Babybelille jaksuja neitosten kanssa.
Jamssa: Sinun juttusi ovat usein kuin minun suustani, arkirealismia parhaimmillaan:)Juttujasi on kiva lukea!
Myry: Kiitos ihanista sanoista ja runosta! Lapset ovat maailman parhaita lahjoja! Meilläkin jännätään todistusta...
Eria: Mitäs teille,joko on helpannut?
Jotain oli vielä...hmm...Ai niin KuusiG: Meillä on aito kuusi ja minä jahtaan neulasia imurilla...
Nyt käyn tsekkaamassa eilistä pinoa uudelleen...unohdin taatusti jotain...
Ope ja Leevi
Täällähän oli tuttu joululoru odottamassa:) Eilen vietettiin esikoisen päiväkodissa joulujuhlaa ja siellä riimiteltiin juuri samainen tontturuno.
Tänään on luvassa joululahjojen ostelua ja ulkona syömistä, anoppi kun haluaa viedä meidät kaupungille itse valitsemaan lahjat sekä lapsille että itsellemme. Hänen roolikseen jää siis kukkaron nauhojen availeminen:) Täytyy yrittää miettiä etukäteen mitä ihan oikeasti tässä perheessä tarvitaan, ettei koko reissu mene epämääräiseksi pyörimiseksi ja tavarapaljouden ihmettelemiseksi.
Huomenna onkin ihana päivä, sillä siskoni tulee takaisin Suomeen muutaman viikon työharjoittelurupeaman jälkeen tuolta Keski-Euroopasta! Ihanaa, onkin tullut jo kamala ikävä sitä hömpöttävää ja konhottavaa murmelia! Toivottavasti tuo ei saa kuuna päivänä päähänsä poistua pysyvästi tästä kaupungista, muuten menee meikäläisen elämä aivan sekaisin...
Tuuli72, toivottavasti pääsette pian kuntoon! Mahatatuti on kyllä sitä pirullisinta sorttia, sitä potiessaan tuntee olevansa aivan voimaton. Puollan urhoollisuusmitalia äidillesi!
Kuusig: Appiukko tuo perinteisesti meille omasta metsästään valkkaamansa kuusen. Joulukuusen hakeminen on varmasti muodostunut hänelle jo jonkinlaiseksi perinteeksi, josta hän saa joulumielen. Ja aina on varmasti valkattu metsän kauneimmat kuuset, toisinaan tosin hieman toispuoleiset:) Mutta mielestäni aivan ihana teko joka joulu!
Pepper, ei meilläkään ole havaittavissa mitään intoilua kääntyilemisestä ja maanantaina ollaan jo tasan 5 kk. Lattialla ollessaan pikkumiehen kädet ja jalat vispaavat kuin helikopterilla ja polvet eksyvät vähän väliä mahan alle, mutta käännytty ollaan vain muutaman kerran mahalta selälleen. Mutta eipä huolta, kyllähän nuo kaikki sen oppivat! Ja neuvolakortin mukaan selältä mahalleen kääntymistä voi odottaa tapahtuvan 4-6 kk:n iässä niin eihän tässä mitään paniikkia.
Nyt aamupalalle ja sen jälkeen reippaasti jumppaan niin on sekin hoidettu sitten tältä päivältä!
Pantoufle
Jaahans, se olisi sitten viimeisiä rutistuksia ennen joulua saatava aikaan....Kauppareissulle pitäisi lähteä vaikka ei kyllä liiemmin nuo ryysikset houkuta. Jos ei joulumieltä olisi muutenkaan niin siellä se ainakin hukkuisi ihmispaljouteen ja kiireeseen. Muutenkaan tuo meidän pikkuneiti ei oikein ole mitään " shoppailuvauvoja" : hermot menee aika nopeesti siinä kärryssä istuskeluun ja sitten ei neitiä saakaan millään hiljaiseksi... Kerran jos toisenkin on yritetty hyssytellä vauvaa ja tehdä epätoivon vimmalla ruokaostoksia samalla. Ja ihmiset tuijottaa ihmeissään, eivätkö lie ole kuulleet että vauvat välillä tuppaavat itkemään! ;)
Nooh, eli ei siis kauheasti houkuta tuonne kaupoille lähteminen mutta pakko mikä pakko....kaikkea kun ei postimyynnillä saa! Onneksi esikoinen nyt saadaan sentään hoitoon vaikka siitäkin meinasi jo sota syttyä. Appiukko kerkesi jo lupaamaan, että totta kai voi poika tulla heille ja sitten hetken päästä anoppi soittaakin miehelle, että ei se nyt vaan sovi kun HÄNELLÄ on hommat niin kesken! Kyllä kiehahti! Anoppi kun haluaa väen vängällä vääntää KAIKKI itse ja ottaa siitä sitten julmetut stressit mikä on aivan naurettavaa, koska viettävät kuitenkin joulun apen kanssa keskenään! Toivotinkin jo salaa, että anoppi saa mun puolesta vaikka tukehtua lanttulaatikkoonsa jos ei tämän vertaa voi meitä auttaa... no, appi sitten vielä kerran soitti perään ja toisti että kyllä HÄNELLE sopii ja HÄNEN puolestaan voi tuoda että OTAPA TUOSTA NYT SELVÄÄ.....
Tulihan avauduttua! ;) Ihania nuo anopit, oi että.... Ja tämä " anoppi" ei edes ole miehen äiti vaan äitipuoli....Paha äitipuoli toden totta...
Jep! :) Mutta nyt riittää anopista avautuminen. Pakko lähteä valmistautumaan Suureen Shoppailuelämykseen....Hah! :P
Stressitöntä viikonloppua eloisille!
oinasmamma
täällä aamu alkoi tappelulla ja iida on kiukunnu nyt muutamana päivänä,en tiiä mikä lie vaivaa.en meinannu saada nukahta omaan sänkyynkään. iidalla on nuha selkeesti kun rohisee ja tullosen olonen,eilen oli 37.6 mut en tiiä onko lämpöä.mietinki että lähenkö näyttää lääkäriin,mut kummiskin määrää höyryhengitystä ja keittosuolatippoja. yöt nukkuu hyvin,mut päivisin on kitinää. alotin peruna-porkkana vellin niin mietin että voiko masusta ottaa? tänää laitoin 40ml velliä ja 120ml maitoa. tuntuu ettei iida syökkään oikeen kunnolla enää. aamulla otti 140ml sekotusta..
no ei sen enempää,kohta tuo herääkin varmaa..
Lunta ei näy vieläkään, mutta onneksi pakaksilma sai nurmikot ja puut ihanan huurteisiksi, joulumieli senkun kohoaa!
Kiitokset vaan jaksuja toivottaneille, taisi olla apuja :) Tytöt nukkui viime yönä 24->2 jollon laitoin kerran molemmille tuttia, ja nukahtivat ja söivät ensimmäisen kerran vasta viideltä jonka jälkeen nukkuivat vielä kahdeksaan. Eli tämä mamma on pitkästä aikaa nukkunut yöllä enempikin :)
Ja iltapäivällä pääsen vielä pitkästä aikaa kampaajalle, tänään selkeästi hyvä päivä.
Joskus taisi olla jouluruokaG, eli itse teen ainoastaan aura-sinappia, bravuurini jota mies voisi lusikoida suoraan purkista :) (ohje valion sivulla..) Äsken keittelin tämän vuotisen satsin, mies lasten kanssa ulkona niin saa rauhassa kokkailla...
Jamssa: ei meillä onneksi kovin iso " taloprojekti" ole, ostettiin rivitalon päätyasunto, johon saamme itse valkata pintamateriaalit eli kaakelit ja ovien mallit ja värit jne. Suurin stressi jää siis rakentajalle, eikä meille :)
Vapuksi pääsemme siis uuteen kotiin, menisi vaan tämä entinen sitä ennen kaupaksi. 3 näyttöä jo ollut ja yhteensä yhdet katsojat, pysyypähän koti siistinä kun jatkuvasti pitää olla komerotkin esittelykunnossa :)
LIIKKUMINEN, meillä ei vielä käännytä eikä liikuta, jonkunverran yritystä kyljelleen ja joskus sängyllä mahalleen, mutta käsi on pahasti tiellä eli ei onnistu edes pehmeällä alustalla kääntyminen vielä. Istumaan yritetään kovasti sitterissä, ei sen enempiä.
Iloista joulunodotusta ja jaksamista kaikille!
Babybel ja tyttelit
täällä on riemasteltu ja nautittu ihanasta aurinkoisesta ilmasta ja (lähes) sinisestä taivaasta - tervetullutta vaihtelua pitkän harmaan kauden jälkeen!
IHANAA :)))))
nallukka ja aleksi 2508
Viikonpäästäyhdenyönpäästä on JOULU. Näin totesi meidän 4-v aamulla :)
Koira on selvästi parantunut, kävelee jo ja muutenkin vaikuttaa pirteämmältä. On se vaan kyllä aikamoinen dramatisoija tuo elukka. Että vähän on peffassa tulehdusta niin heti halvaantuu koko peräpää... Mulla siihen olis aihetta ;) Onneksi uroskoirat ei joudu synnyttämään, tuo varmaan raukka kuolisi siihen. Siis tämä kivun dramatisointi ei liity vain ihmismiehiin vaan näemmä myös eläimiin.
Tänään olen käärinyt joululahjoja pakettiin. Kiva " kiusata" lapsia sillä, että eivät saa mitään joululahjaa. Esikoinen (neljäsluokkalainen) ottaa vielä kaiken niin tosissaan. Se oikein tänään suuttui, kun sanoin, että se on ollut niin tuhma, että saa vain risuja joululahjaksi (kun se kärtti ja kärtti, että saako hän uuden puhelimen). Ai että mitkä pultit se otti. Ei nuo esimurkut näemmä kestä pientäkään pilailua.
Pakko mainita, viime yö meni yllättävän hyvin. Vauva heräsi vain kolme kertaa 23 ja 0830 välillä. Hyvät yöunet näemmä vaikuttaa sitten päiväuniin, sillä tytsy on nukkunut tänään vain yhdet 45min päikkärit ja kello on jo kolme. Toivottavasti kohta nukahtaisi uudelleen, muuten menee ihan yliväsymyksen puolelle.
Mies on lähdössä pikkujouluristeilylle (oli jo yksissä pikkujouluissa torstaina).
Kääntymisistä ja kehityksestä on ollut juttua. Meillä tyttö osaa kääntyä selältä vatsalleen ja tarttua esineisiin. Ei mitään sen ihmeellisempää vielä. Mutta ei viihdy lattialla kauaakaan, aina pitäisi olla jonkun hyppyyttämässä ja leikittämässä. Jumppalelukaan ei enää kelpaa, kun alkaa tyttöä kiukuttaa, kun niitä leluja ei saa siitä irti.
Olipas omanapaista pölinää jälleen.
Jamssa + tytsy (180806)
...tää on taas näitä päiviä kun tuo itkuhälytin kohisee ja sähisee jatkuvasti ja aika ajoin myös kirkkaat huudot kuuluvat. En tiiä laitoinko tytölle liikaa/liian vähän päälle mutta nyt ei uni ainakaan ole kovin rauhallista. Olen kyllä sellainen raakalainen, että menen heijaileen ja tuttia laittaan vasta kun huuto on kunnolla KOVAA ja jatkuu hetken - olen huomannut, että välillä tuo tuolla itkee pätkän ja just kun saat itses ulos niin ah, siellähän ollaan jo ihan hiljaa. Pientä edistystä kun vertaa aikaa esikoiden kanssa...koko ajan hötkyymässä jos pienikin risahdus kuului:) Ja edelleen poika on älyttömän herkkäuninen (on kyl varmaan ihan sisäsyntystä, en mä sitä ihan tollaseks " opettanut" )
Joku oli illalla vielä pistäny vauvan pesuGEETÄ pystyyn, tässä meiän ajatuksia: kylvetän tytön kaks kertaa viikossa (neuvolassa olivat sitä mieltä, että sen verran kuiva iho ettei enempää...olen kyllä harkinnut joka toista pvää;). Mitään ainetta en käytä, ainoastaan vauvaöljyä veteen. Luulisin että vauvan tukkaa ei todellakaan vielä tarvisi pestä millään aineella...pesen ton kaks veenkin tukan shampoolla n. krt/vko ja se kuitenkin hikookin jo kunnolla. Eli vauvan päänahka varmastikin puhdistuu pelkällä vedellä. Sen olen huomannut, että kun on öljyä vedessä niin tukka tulee helpolla rasvaisen oloiseksi. Aamuisin sitten huuhtasen typyä tossa raanan alla, vähän kaulaa ja käsiä ja peppua. Sellasta pesua meillä.
Siis tuo yks on hereilä tuolla ulkona - höpisee omiaan:))) Vielä olis tollanen tunti kyllä normisti nukuttavaa.
Vähän olen alkanut miettiin, että kieliiköhän näää rytmimuutokset esim. öisin siitä, että kiinteetä jo tarvittais?? Tyttö syö nyt joka yö vähintään kaks kertaa. Ja onhan tuo niin älytön mörssäri (4kk/8600gr.) ettei kai ihme olisi?? Kattelin just tota eloisten kasvulistaa, että taitaa meiän Peppi olla eloisten ehdoton xl-queen:)))
Muumun poika ajaa koko tilastossa varmaan ohi.
Jeps mutta nyt muihin touhuihin!!
vieteri
huhuh,nyt hain friidan ja johan räkää irtos ja kummasti neidistä tuli tyytyväisempi. nyt nukkuu taas.. mä oon tehny pasteijoita,ukko tampannu mattoja/petareit yms.. siivoillaan samalla :) ihan kiva päivä kaikesta huolimatta...;)
nyt meen taas,kohta iidalle kelual päähän vaikuttaa ja sit saunaa/pesulle..
Heips!
Kiireinen päivä taas takana. Tyttö nukkui ihanat päiväunet 4,5 h. Saatiin iskän kanssa jouluvalmisteluita tehtyä. Nyt on joulutortut uunissa. Tällä kertaa niissä on mustikkatäyte. Meillä iskä ei syö luumutäytteisiä torttuja, joten yleensä niissä on omenamarmeladia. Kohta on vaari tulossa kylään.
Pesug: meillä kylvetään vaihtelevasti 2-3 krt/vko. Peseydymme pääasiassa pelkällä vedellä. Päivittäin pesen saippualla kuitenkin pepun ulkopuolelta ja kädet. Kädet haisee kuolalta ja maidolta ja peppu pissalta. Hiukset on pari kertaa pesty Natusan shampoolla, mutta meillä puhdistuu ihan vedelläkin. Öljyä päänahkaan ennen kylpyä. Meillä on vielä karstaa päässä.
Huomenna lähden metsästämään Friidaa. Tällä hetkellä meillä ei ole onneksi nuhaa (kop kop), mutta ajattelin ostaa Friidan varalta, mikäli joulun pyhinä jokin pöpö iskisi.
Nyt tortut täytyy ottaa uunista pois.
t. Lillefi ja Stella 2408
Opemamma: meillä menee jo huomattavasti paremmin! Kiitos kysymästä :) Poika ei riitele enää lähes ollenkaan :D tiedä sitten onko asiaan auttanut se Kamomillauute vaiko jokin muu, mutta pääasia, että on helpottanut. Jaakko on taas oma itsensä, naureskelevainen kaveri :D
KuusiG: meillä on semmoinen muovinen, mies sai minut viime vuonna taivuteltua sen hakintaan, vaikka tässäkin kohdassa olin vannonut " vain kuolleen ruumiini yli" kuten myös noiden sälekaihtimien kera. Mutta niinhän se on, että nainen saa vaihtaa mielipidettään! Kai? :)
PesuG:täällä vannatellaan 2-3 krt. viikossa, riippuen jaksuista. Kriittisiä paikkoja pestään sitten tarpeen mukaan. Pesuveteen en laita kuin joskus toisinaan mietoa pesuainetta ja silloin tällöin vauvaöljyä.
Nyt alkaa olemaan semmonen väsymyspinta-ala, ettei jaksa kissaa sanoa, joten taidan painella sohvalle " kattelemaan" telkkaria ;D Molemmat pienet pojat nukkuu jo! Jaakko kun ei nukkunut koko päivänä, kuin yhteensä 2 ja puol tuntia ja tuo kakkonen kävi aamulla isänsä kanssa uimassa, niin oli äsken aivan sippi, ei pystyssä enää pysynyt, riepuparka :)
Oikein mukavaa iltaa teitillensä!
Eria ihan ominensa, kon poijjaat koisaa :)
Tästä tulee sit täysin (.) viesti
...mistähän sitä alottais? Viikkoon ei ole kerinny kirjottelemaan, kävässy olen melkein joka päivä vilkasemassa pinoja.
Ekaks Galluppeja:
JOULULAULU: " Oi Jouluyö" Kyllikki Solanterän sanoilla saa minut liikuttumaan ja muistamaan myös joulun oikean tarkoituksen. Yksi suosikki on telkkarista kuultu ja sieltä tallennettu Pauli Hanhiniemen " Sylvian Joululaulu" .
JOULUKUUSI: Aito, vaikka miinuspuolena tulevat talvihorroksista lämpimässä heräävät pikku hämppikset ym.
JOULURUOKA: Ite teen, tällä viikolla olen saanu porkkana-, lanttu- ja imelletyn perunalaatikon tehtyä. Kinkku paistuu ruiskuoressa leivinuunissa. Sit keräilen erilaisia ohjeita lehdistä ja netistä joita teen. Yleensä joulupöydässä on vielä ainakin jotain maalaispateeta, kotijuustoa, mätiä, rosollia (nyt meinasi korvata marinoiduilla punajuurilla, inkivääriporkkanoilla ja suolakurkkulohkot+hunaja lautasella), graavilohta ja jotain hyvää jälkkäriä, jäädykettä tms. Niin ja marinoituja herkkusieniä. Ja sit vielä jotain jos jotain kivaa sattuu löytämään.
PESUG:Toivon ihottumien takia on pitäny pestä poika joka ilta että saadaan vanhat rasvat härskiintymästä iholta pois. Sit uudet rasvat tilalle.
Olikohan muita gallupeja...?
ERIA: ei ole paljastunut vielä mitä se ukko meinaa. Kyllä se sen saa pidettyä salaisuutena loppuun asti. Eihän siihen ole enää kun reilu 2kk!
Sit Toivon tilanteesta jota Kerttukasperi ja Opemamma tais kysellä kun omillakin jotain allergioita epäilevät. Sunnuntaina tosiaan lopetin lisäks vielä kotimaisten viljojen syömisen. Maanantaina käytiin aika pohjalla henkisesti kun pojan iho oli niin huonon näköinen.
En muista kerroinko täällä jo siitä lääkärikäynnistä maanantaina kun piti ottaa niitä prick-testejä? No kuitennii, mentiin sinne lääkääriin, sairaanhoitaja kattoi ja pyys lääkärin paikalle kun epäili että testejä ei voida tehdä kun iho oli kauttaaltaan ihottumassa (kortisonissa oli nyt muutaman päivän tauko jota ennen ihoa oli siis kortisonilla rasvattu reilu kuukausi tuloksetta). Siinä se lääkärikin päivitteli ja multa pääsi itkut. Osaltaan siihen vaikutti muutama huonosti nukuttu yö kun Toivo oli heräilly vajaan tunnin välein raapimaan ja huitomaan). Testejä ei tehty kun ei niistä olisi saatu tolkkua kuitenkaan.
Lääkärin vastaanotolle mentiin sit vielä erikseen omalla ajalla. Hän tutki vielä ja sanoi et ottaisi Toivon kiireellisenä iho- ja allergiasairaalaan että saataisiin iho kuntoon. Kertoi miten siellä laitetaan tulhetuneelle iholle joskus keittosuolahauteet ja puuvillakääreet kauttaaltaan iholle kunnon rasvauksen päälle. Saatiin lupa aloittaa 3-5 päivän kortisonirasvaus vielä. Minä taas itkeä tihrutin siellä vastaanotolla. Onneks oli mies mukana. Lääkäri määräs suun kautta otettavan antibiootin ihotulehdukseen.
Illalla sit laitettiin pojalle poskille keittosuolakääreet. Aamulla huomasi jo kuinka iho oli huomattavasti parempi. Seuraavaks yöks ei enää keittosuolahauteita laitettu. Keskiviikkona poika alkoi olemaan jo kuin uusi ihminen. Päänahka oli ekaa kertaa sileä, sitä oli ihana silitellä. Posket oli vain kiukan punoittavat, ei enää rikki. Niitäkin uskalsi jo suukotella pelkäämättä et menee lisää bakteereja iholle! Muu kroppakin alkoi osoittamaan parantumisen merkkejä, hitaasti mutta varmasti. Mä uskon että se johtuu siitä viljojen pois jättämisestä koska kortisonirasvat ei tähänkään mennessä tuoneet tulosta.
Edelleen Toivolle saattaa tulla joitain näppyjä poskille enkä tiedä yhtään mikä syömisistäni sen aiheuttaa :( Paljon mitään en ole nyt kyllä syönyt, kaikki herkutkin on jääneet kun kaikki sisältää joko kotim. viljoja tai maitoa. Tän viikon aikana on paino pudonnu 1,5kg, jotain hyvää siis tässäkin dieetissä. Mut surullista on tosiaan se että nyt poika opettelee pullolle ja siitä pikkuhiljaa korvikkeelle. Imettäessä altistan häntä koko ajan lisää, enkä tiedä mille. Neljännen allergisen lapsen kanssa on mulla paukutkin aika lopussa tän imetysdieetin suhteen. Maanantaina mennään sinne allergiasairaalaan ja tehdään tod.näk. allergiatestit. Sisälle me tuskin joudutaan jäämään kun tuo iho on niin hyvin nyt parantunut. Jos maito osottautuu yhdeksi allergisoivaksi niin sit Toivo alkaa opettelemaan erityiskorvikkeelle, muussa tapauksessa kaupan korvikkeelle. Niitä ei olekaan tullu ostettua noin 11 vuoteen.
Mulle on edelleen aika tiukka paikka tää imetyksen lopettaminen ja varsinkin täällä kun lukee juttuja teistä jotka voivat huoletta täysimettää niin tuntuu pistos sydämessä. Kolmosta sinnittelin sinne 6kk asti pelkällä ämmällä, silloinkin dieetaten useita ruoka-aineita paitsi noita viljoja. Iho parani huomattavasti hänelläkin imetyksen loputtua ja suolioireet katosi. Kai mun maidossa on jotain sellaista et se altistaa jatkuvasti jollekin allergioille. Voi äh, kun menee selittelyksi. Toive mulla oli pitkä imetys, täysimetys 5-6kk asti, mutta ilman mitään imetysdieettejä. Ei suotu sitä mulle tämän neljännenkään kohdalla.
Sit vielä siitä mistä kaikki alkoi. Toivolle tuli jo 1kk iässä poskiin näppylää jotka 2kk lääkärintarkastuksessa lääkäri totesti hormoninäppylöiksi. Ja minä kovasti halusin lääkäriä uskoa vaikka tiesin allergiamahdollisuudesta. Ihottuma vaan ei mihinkään lähtenyt ja päänahkakin oli aika rosoinen ihottumasta. Toivo raapi itseään unissaan kovasti ja kädet viuhtoi. Ja se ihottuma muuttui pikkuhiljaa tihkuvasta näppylästä pahemmaksi, kortisonit ei auttaneet jne. Sit sitä ihottumaa alkoi tulemaan ensin jalkoihin ja käsivarsiin ja siitä pikkuhiljaa koko kroppaan. Suolioireitakin alkoi tulemaan ja viimeisenä ne yöt kun ei nukuttu kun se alun syväuni vaihe, reilu ½h kerrallaan. Viljojen poisjättämisen myötä yötkin on palautunut siihen n3h nukkumisjaksoihin.
Tulipa pitkä sepostus ja sekavakin varmaan... Nyt pitäis varmaan painua pehkuihin. Tosin mä en ole tällä viikolla saanut unta vaikka olen ollu kun nukkuneen rukous kun sänkyyn meen. Mietin vaan kaikkia asioita koko ajan.
Peeveli ja lähes siloposki Toivo 2708
Ihana runo taas opemamma, kiitos siitä!
Meillä mies lähti töihin ja lapset katselevat lastenohjelmia. Luka jumppaa matollaan ja koko ajan saa olla kääntämässä takaisin selälleen.. Pääsee jo jonkin matkaa eteenpäin masullaan - eilen jo säikähdin kun olimme esikon kans keittiössä joulutorttuja leipomassa, niin Luka oli kovasti menossa kohti esikon pienenpieniä Pipsa-possu leluja! täytyy olla jo tarkkaavaisempi...
Yöllä taas pari kertaa tissiä ja n.neljä kertaa tuttia. Onneksi esikko nukkui 12h unet heräämättä. Flunssa taitaa tehdä tulojaan, nuhaa ja kurkkukipua minulla. Itku!
JoulukuusiG: Aito tulee meille. Viime jouluna oli ensimmäistä kertaa joulupuu, aiempina jouluina asuimme vielä pienessä kaksioissa, eikä tullut hankittua minkäänlaista. Nyt on ihana esikon kanssa koristella, kun ymmärtää jo eritavalla kun edellisinä vuosina :)
Nyt jumppamatolla kyllästytään, mukavaa Lauantaita Eloisat!
Hallas ja lapsoset (8/06 ja 12/03)