Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vaateliikkeet laittaisi netissä MALLIN kuviin ja kertoisi minkä kokoinen vaate kyseisellä MALLILLA on päällä

Vierailija
01.08.2023 |

Se tekisi ostoksista huomattavasti helpompaa. Ja järkevämpää kun miettii sitä että palautettujen vaatteiden määrä pienenisi. Mikä siinä on niin vaikeeta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmannilla on tällaisia ollut. En tiedä, onko jo siitäkin luovuttu ja vain vaatteen kuva näkyvissä.

Vierailija
2/15 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monihan tekeekin jo..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, paljon helpompi saada joku käsitys siitä, miten vaate istuisi itselle päälle

Vierailija
4/15 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään monet perinteikkäät, hyvämaineiset ja luotettavat yritykset panee tietoihin mallin pituuden/koon ainakin ja kuvia pluskokoisen mallin päällä.

Vierailija
5/15 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nansolla ainakin on noin.

Vierailija
6/15 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ihan turha tieto. Nanson sivuilla on ja ne on aina tyyliin "Malli on 185 cm pitkä ja hänellä on päällään koko xs"

Miten ihmeessä sovellat sitä 160cm pitkänä ja M-L -kokoja käyttävänä?

Vierailija
7/15 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja parasta olisi jos mallin kroppa olisi normaalikokoa, eikä mikään nälkiintynyt vaatehenkari.

Vierailija
8/15 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, ihan turha tieto. Nanson sivuilla on ja ne on aina tyyliin "Malli on 185 cm pitkä ja hänellä on päällään koko xs"

Miten ihmeessä sovellat sitä 160cm pitkänä ja M-L -kokoja käyttävänä?

No 180-senttisille hoikille se on ihan osuva.

Vierailija
9/15 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elloksella tuo tieto on ollut jo kauan. Mua auttaa paljon tietää kuvassa olevan mallin pituus koska olen itse 180cm pitkä nainen. Tietää sitten heti minkä pituiset hihat, lahkeet ja helma on.

Vierailija
10/15 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nansolla mainitaan myös mallin mitat, siis rinta, vyötärö, lantio.

Vierailija
11/15 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elloksella tuo tieto on ollut jo kauan. Mua auttaa paljon tietää kuvassa olevan mallin pituus koska olen itse 180cm pitkä nainen. Tietää sitten heti minkä pituiset hihat, lahkeet ja helma on.

Tämä!

Vierailija
12/15 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteille materiaalin mukainen kilohinta. Alkaa ruokavalio muuttumaan, kun vertaa XXXXXL ja M/L kokoisten vaatteiden hintoja.

Kangasmäärä S ja XL kokoisissa vaatteissa on jo huomattava.

Vierailija
13/15 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädet, jalat, ryhti, rinnat, kaikki vaikuttaa vaatteen istuvuuteen.

Vierailija
14/15 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Zalando ilmoittaa jo. Kyllä minua auttaa myös se itseäni pidemmän ja hoikemman ilmoitettu koko, koska siitä voin arvioida kuinka iso koko minun pitää ottaa. Jos laihalla 175cm mallilla on 36, mulle sopii useimmiten 40. Jos hänellä on koko 40 (niinkuin jollain italialaisilla merkeillä esim voi olla), sopinee mulle 44. Jos mallille housun lahkeet on maahan asti, on ne mulle liian pitkät, kun taas 7/8 pituiselta näyttävät on mulle täyspitkät jne.

Vierailija
15/15 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun ne mallit, joiden koko on annettu, olisivat järkevässä asennossa, että voisi sen mallin perusteella arvioida esim. housunlahkeiden pituutta tai vaatteen mallia vyötärön seudulla. Samoin ne voisivat olla päällä normaalisti, eikä jotenkin ihme viritettyinä, kuvauksissahan käytetään kaiken maailman klipsejä selkäpuolella yms, että ne vaatteet näyttäisivät istuvan mallille.

Pitkälle teinipojalle uskaltauduin ostamaan housut, kun kuvan malli oli päälle 180 kuten poikakin ja lahkeet näyttivät olevan täyspitkät. Oli kyllä naurussa pidättelemistä, kun poika veti puolisääreen yltäneet housut jalkaansa. Lähtivät samantien palautukseen. Kun tarkkaan kuvaa sitten tiiraili, niin siitä huomasi, että haarukset roikkuivat aika alhaalla mallilla, mutta se oli piilotettu aika hyvin kuvakulmalla. Ja kyseessä ei siis ollut sellaiset housut, jotka normaalisti roikkuisivat haaroista alhaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi