Työtön maisteri
Niinhän siinä taitaa päästä käymään... Gradu on opponointia vaille valmis, jota en saa ennen syksyä tehdyksi. Mutta niin... Töitäpä ei ole eikä näillä näkymin tule. Kannatti opiskella viisi vuotta. Vaikka ala kiinnostaa, niin ei mitään jakoakaan päästä "oman alan" töihin, kun sinne vaaditaan tohtorin läpyskät.
Kommentit (32)
No mut saat parikymmentä euroa eläkettä lisää papereista.
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN
Sinä se huutelet vam maiseläkkeeltä. Otahan lääkkeesi ja rauhoitu.
Kelpaako arvon maisterille sitten vain siistit sisätyöt?! Suomi on täynnä kaikenlaisia ulkotöitä joihin tarvitaan tekijöitä. Nyt kädet heilumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako arvon maisterille sitten vain siistit sisätyöt?! Suomi on täynnä kaikenlaisia ulkotöitä joihin tarvitaan tekijöitä. Nyt kädet heilumaan.
Tajuatko että niihin ulkotöihin ei välttämättä suinkaan oteta ihmistä, jolla on maisterin paperit, koska yleensä etsitään tekijää, joka sopii työyhteisöön eikä nosta kytkintä heti tilaisuuden tullen. Olen itse hakenut aikoinaan tuoreena maisterina siivoojaksi, enkä päässyt. Lisäksi noi "ulkotyöt" on muuten melko usein tukityötä ja kuntouttavaa työtoimintaa tai sitten edellyttävät ammattitutkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Humanistit = työttömiä
Humanistit = humanoideja
Ei sentään, kaikille on töitä. Senkun menee vaan, työvoimapula. Kaikki saa työpaikan kun pikkupilirunkkariorpo leikkaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko että niihin ulkotöihin ei välttämättä suinkaan oteta ihmistä, jolla on maisterin paperit, koska yleensä etsitään tekijää, joka sopii työyhteisöön eikä nosta kytkintä heti tilaisuuden tullen. Olen itse hakenut aikoinaan tuoreena maisterina siivoojaksi, enkä päässyt. Lisäksi noi "ulkotyöt" on muuten melko usein tukityötä ja kuntouttavaa työtoimintaa tai sitten edellyttävät ammattitutkintoa.
No käy sitten se ammattitutkinto jos haluat siivoojaks tai lähäriks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No käy sitten se ammattitutkinto jos haluat siivoojaks tai lähäriks.
Otapa silmä käteen ja tavaa edellinen viesti uudestaan. En minä ole ilmoittanut haluavani siivoojaksi tai lähäriksi, olen nykyään oman alan töissä. Kommentoin tätä typerää oletusta, että maisteri voi noin vain mennä mihin tahansa suorittavaan työhön jos oman alan työtä ei löydy. - sama
No on tämä nyt huomattavan ärsyttävää. Itsellä siis sama juttu - ei oikein ole duunia..
Ihanaa oli opiskella ja pyöritellä sanoja, mutta jos en hommaa open pätevyyttä, niin minulle ei ole kysyntää.
Älä vaan hae tohtorikoulutukseen, jos maisterinakin on työnsaantivaikeuksia. Tutkijan urapolku on tänä päivänä yksi suuri pyramidihuijaus. Varmat tienestit ja lihavat tilipussit on vain professoriportaalla, kaikille muille tarjolla silpputyötä reilun parin tonnin kk-palkoilla ja määräaikaisilla apurahoilla, joiden hakemiseen menee tuhottomasti aikaa. Terv. valtsikan väitöstutkija, joka harkitsee vähintään kerran viikossa hakeutumista sairaanhoitajakoulutukseen