Tänään on kansainvälinen vapaaehtoisesti lapsettomien päivä. Miten aiot juhlistaa?
Kommentit (87)
Kiitos tiedosta, en muistanutkaan että se päivä on tänään :) en ole juhlistanut erityisesti, en ole juhlijatyyppiä - jokainen päivä voi olla juhlaa :D
Vastauksena joihinkin ketjun viesteihin: Kyllä minä velana haluan perheen. Haluan ympärilleni ihmisiä/ihmisen joiden/jonka kanssa tukea toinen toisiamme ja jakaa elämää. En siihen tarvitse välttämättä lapsia, ainakaan omia. Parisuhde voisi esimerkiksi olla tällainen perhe minulle, sekä muut vapaaehtoiset esim.läheiset ystävät.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia kaikilla veloilla on puoliso? Tyydyttämässä sinun lisääntymistarpeita? Tänään muistelen, että itsekkyys lisääntyy maailmassa
Miksi en ole itse tietoinen tästä puolisosta? Ei sillä, kiitos että kerroit edes nyt.
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti edes voi kuvitella sitä rakkautta, mitä oma jälkeläinen tuottaa. Sitä, kun se pieni pulleakätinen pikkuinen puristaa sua kaulasta ja sanoo "minä akattan tua, äiti".
Turha sitä on selitellä teidän kaltaisillenne, joiden sisuskalut on käännetty nurin päin. Lapseni eivät ole vieneet terveyttäni, päinvastoin. Olen säilynyt nuorekkaana.
Ei voi minun vanhempanikaan. Joten lakkaa jankkaamasta tuota illuusiota, oli ihmisellä lapsia tai ei, hän rakastaa aina itseään enemmän kuin muita. Minulla on sentään ollut sen verran järkeä, etten ole luonut uutta ihmiselämää tänne vastaanottamaan sukupolvien traumoja.
Vierailija kirjoitti:
Kiitän kaikkia veloja, että ovat ymmärtäneet lopettaa sukunsa jatkamisen. Niin on varmasti ihmiskunnalle paras, että vain aidosti lapsia haluavat lisääntyvät.
Voi kultapieni miten sinisilmäinen olet. Minäkin olen täällä epätoivottuna, koska vanhempani ei ottanut sen verran vastuuta että olisivat käyttäneet ehkäisyä tai edes aborttia. Ja ihan aidosti, minun ei olisi pitänyt koskaan syntyä siihen mielisairaaseen väkivaltaiseen suhteeseen. On vain suuri toive että jokainen lapsi olisi ollut toivottu ja odotettu, valitettavasti näin ei ole.
Kaikki ne joilla ei ole (vielä) yritystä tehdä lasta on "veloja".
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ne joilla ei ole (vielä) yritystä tehdä lasta on "veloja".
Entäs vaikka 60 v ihminen jolla ei ole lapsia eikä niitä halua?
Kerroitko heille että tänään juhlivat ne jotka eivät ole hankkineet lapsia? :D