Tänään on kansainvälinen vapaaehtoisesti lapsettomien päivä. Miten aiot juhlistaa?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan juhlista. Ensin jäin paitsi äitiydestä, kaikista siihen liittyvistä vaiheista, neuvolasta, päiväkodista, koulusta, odotuksesta, imetyksestä, hoivaamisesta, kasvattamisesta jne, jne.
Nyt jään vaille mummoutta. Vierestä olen seurannut ystäväni elämää ja kyllä se on paljon "rikkaampi" kuin omani, vaikka maallista mammonaa onkin. Olen suuren ystäväpiirini sisällä paljon yksinäisempi ja elämäni kapeampi ja näin tulee olemaan elämäni loppuun saakka.
Ei kai sinun pidäkään juhlia vapaaehtoisesti lapsettomien päivää kun olet vastentahtoisesti lapseton.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan juhlista. Ensin jäin paitsi äitiydestä, kaikista siihen liittyvistä vaiheista, neuvolasta, päiväkodista, koulusta, odotuksesta, imetyksestä, hoivaamisesta, kasvattamisesta jne, jne.
Nyt jään vaille mummoutta. Vierestä olen seurannut ystäväni elämää ja kyllä se on paljon "rikkaampi" kuin omani, vaikka maallista mammonaa onkin. Olen suuren ystäväpiirini sisällä paljon yksinäisempi ja elämäni kapeampi ja näin tulee olemaan elämäni loppuun saakka.
Sana "vapaaehtoisesti" jäi ilmeisesti lukematta tai ymmärtämättä?
En mitenkään. En vielä tiedä olenko vapaaehtoisesti lapseton. Todennäköisesti se kyllä sinne puolelle menee. Sen verran sairaaksi maailma muuttunut, ettei tähän lasta kannata tuoda kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoisesti lapsettomat voisivat poistua vauva-palstalta! Perustakaa oma yhteisö. Mitä te täällä vauva-palstalla pelleilette!
Härnätään teitä mammoja tietenkin. Vit uttaako? ;)
Ei todellakaan. Nainen ilman lapsia on kuin tulpaton mopo. Oot jäänyt paljosta paitsi.
Ikään kuin vela olisi jokin eteerinen olento, joka ei ole koskaan nähnytkään lapsia. Tietysti he ovat nähneet lapsia ja tietävät miten lapset käyttäytyvät. Siksi he ovat vapaaehtoisesti lapsettomia.
Vierailija kirjoitti:
Puolassa ei ole hoitojen osalta ikärajaa. Siitä vaan yrittämään mummo iällä äidiksi. Ylivieskassa 60v. nainen sai jokunen aika sitten esikoisensa. Tuu säkin reippaasti lehtiin!
https://www.whatclinic.com/fertility/poland/fet-frozen-embryo-transfer#…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään mitenkään, koska eihän tämä poikkea muista päivistä. Joillekin velaus on identiteetti, mikä on mielestäni naurettavaa. En rakenna identiteettiäni olemattoman asian ympärille.
Osa veloista rakentaa ja se on vähän hassua. Toisaalta, kyllähän osa vanhemmistakin rakentaa identiteettinsä sen pohjalle, että ne on vanhempia. Molemmissa tapauksissa vähän onttoa ja silleen hölmöä.
Väestö vaihtuu. Huomaat sitten aikanaan seuraukset, kun olet vähemmistössä. Hölmöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inkkelinaisilla on oma päivä? :D :D xD
Joo. "Vapaaehtoisesti" lapseton... Te palstalla päivästä toiseen päivystävät inkkelinaiset ette ikinä edes voi saada sitä miestä, puhumattakaan lasta.
:D :D xD
Koomista, että incelinaisilla on oma juhlapäivä, kun eivät saa miestä. :DDD
Tässä rautalankaa heikkolahjaisille ja lukutaidottomille: tänään on VAPAAEHTOISESTI LAPSETTOMIEN päivä. Ei miehettömien naisten päivä, eikä edes sinkkujen päivä. Myös mies voi olla vapaaehtoisesti lapseton. Monet velat ovat parisuhteessa, itsekin olen. Paluu alakouluun olisi paikallaan, jos luetun ymmärtäminen tuottaa noin suuria vaikeuksia. -ap.
Vierailija kirjoitti:
Inkkelinaisilla on oma päivä? :D :D xD
Joo. "Vapaaehtoisesti" lapseton... Te palstalla päivästä toiseen päivystävät inkkelinaiset ette ikinä edes voi saada sitä miestä, puhumattakaan lasta.
:D :D xD
No jaa, miehiä on aina pyörinyt ympärillä riesaksi asti, joten nyt ei kyllä osu. Ja lapsiahan en halua, joten se ettei voisi saada niitä olisi mahtavinta ikinä.
Yritähän nyt vähän enemmän jos katkeruudeltasi ja kateudeltasi kykenet :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti edes voi kuvitella sitä rakkautta, mitä oma jälkeläinen tuottaa. Sitä, kun se pieni pulleakätinen pikkuinen puristaa sua kaulasta ja sanoo "minä akattan tua, äiti".
Turha sitä on selitellä teidän kaltaisillenne, joiden sisuskalut on käännetty nurin päin. Lapseni eivät ole vieneet terveyttäni, päinvastoin. Olen säilynyt nuorekkaana.
Minä olen kykenevä rakastamaan ihmistä, joka ei ole minusta itsestäni lähtöisin. Sinäkö pystyt rakastamaan vain omia geenejäsi ja pidät sitä korkeimpana ja ainoana rakkautena?
Eri, mutta juuri näin. Lapset jotka eivät kanna geeniperimääni ovat minulle yhdentekeviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti edes voi kuvitella sitä rakkautta, mitä oma jälkeläinen tuottaa. Sitä, kun se pieni pulleakätinen pikkuinen puristaa sua kaulasta ja sanoo "minä akattan tua, äiti".
Turha sitä on selitellä teidän kaltaisillenne, joiden sisuskalut on käännetty nurin päin. Lapseni eivät ole vieneet terveyttäni, päinvastoin. Olen säilynyt nuorekkaana.
Minä olen kykenevä rakastamaan ihmistä, joka ei ole minusta itsestäni lähtöisin. Sinäkö pystyt rakastamaan vain omia geenejäsi ja pidät sitä korkeimpana ja ainoana rakkautena?
Eri, mutta juuri näin. Lapset jotka eivät kanna geeniperimääni ovat minulle yhdentekeviä.
Niin se vanhemmuus jalostaa.
Olin kävelemässä, huomennakin menen .
Mikäs se lapsettomien lauantai sitten on, mikä pidetään päivä ennen äitienpäivää? Montako päivää tällä aiheella pitää olla?
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se lapsettomien lauantai sitten on, mikä pidetään päivä ennen äitienpäivää? Montako päivää tällä aiheella pitää olla?
Se on vastentahtoisesti lapsettomien päivä. Ei mikään juhlapäivä.
Lapset on kivoja, kunhan ne ei ole omia. Lapsia on kiva hoitaa, kun tietää, että illan tullen ne voi palauttaa vanhemmilleen ja sitten lähteä vaikka juhlimaan. Voi lomailla silloin kun itselle sopii, eikä tarvitse yrittää lomia sovittaa lasten lomiin tai päiväkodin lomiin. Lapset on kallis ja loppuelämän sitoumus. Elinkautisvangitkin pääsee nopeammin vapaalle jalalle, mutta lapsen huoltajuus on aina 18v per vahinko. Jos vahinko sattuu muutaman vuoden välein vaikka kolme kertaa niin sehän on helposti vähintään neljännesvuosisata vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen on just ennen äitienpäivää? Siksikö, että se onkin oikeasti katkerien ja kateellisten lauantai ja tarkoitus on syyllistää äitejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen on just ennen äitienpäivää? Siksikö, että se onkin oikeasti katkerien ja kateellisten lauantai ja tarkoitus on syyllistää äitejä?
En tiedä, minustakin vähän outo ajankohta kys. päivälle. Syyllistyminen on varmaan jokaisen oma valinta.
Oispa ja voispa juhlia. Onnea teille!
Kiitos kysymästä, aloittaja. En ole juhlistanut sen kummemmin, olen kesälomalla ja puoliso töissä.
Päivä on mennyt jalkapallon mm-kisoja katsellen ja pieniä kotiaskareita puuhastellen, välillä pikku nokoset sohvalla.
Siunattu rauha ja hiljaisuus!
Juhlin viettämällä aikaa kolmen lapseni kanssa.
Kaikki myötätuntoni sinulle. Aina elämä ei mene kuten haluaisi.
Ihmetyttää kovasti vihamielinen suhtautuminen lapsiin ja paskahousuiksi, räkäneniksi typistäminen. Ajattelen, että tällaiset ihmiset eivät ole ihan kokonaisia identiteetiltään.