Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä läheisen ihmisen seurassa tuntuu?

Vierailija
01.08.2023 |

Tai ehkä sama vähän toisin ilmaistuna: miltä emotionaalinen läheisyys tuntuu?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rentoutuneelta. Hyväksytyltä. Siltä, että voi sanoa ajatuksensa ääneen ja toinen kuulee ne. Ei pelkää toisen reaktiota, tuntee tulevansa kuulluksi ja tarpeeksi ymmärretyksi.

Sinulla on outoja tunteita. Miten ihmeessä mukamas voi "tuntea" esim että "minä tulen kuulluksi" tai "minua ymmärretään tarpeeksi"? Eivät nuo mielestäni ole tunteita, vaan käsityksiä/johtopäätöksiä/teorioita. Ja jos päädyt tuollaisiin käsityksiin tunteidesi kautta niin todennäköisesti menee todella pahasti päin mäntyä, sinulla on pelkkiä väärinkäsityksiä. Tuollaisiin käsityksiin tulisi pikemminkin päätyä ajattelemalla tai siis loogisesti päättelemällä. Siis valitse kriteereitä joita voit tarkkailla/mittailla, ja niistä kriteereistä lähtöisin voit sitten päätellä, tehdä arvion siitä, että kuinka hyvin sinut kuullaan tai ymmärretään.

Rentoutuneen "olotilan" tai tunteen tiedän, se on minulle tuttu. Tuo "hyväksyntä" taas on minulle täyttä hepreaa, tai siis että onpas ihmisillä outoja tunteita.

Tuntea voi paljon muutakin kuin tunteita. Mistä ne tunteet revit, tuosta omasta tunteellisuudestasiko mitä tuo purkauksesi ilmentää? Ps. Purkauksiakin on monenlaisia. Sanoilla on paljon merkityksiä.

Miten voitkin noin lyhyessä viestissä kirjoittaa noin paljon potaskaa joka ei tarkoita mitään, ei niin yhtikäs mitään? 

1. Tuntea voi muutakin kuin tunteita? Häh? Ihan määritelmän mukaan: tunteet ovat ainoat asiat jotka tunnetaan. Sitä ne tunteet ovat: tunteet tunnetaan. Muita asioita ei tunneta.

2. Purkaukseni ilmentää tunteellisuutta? No määrittele lauseesi vähän paremmin. Mitä on esimerkiksi tuo "ilmentäminen"?

3. Sanoilla on paljon merkityksiä? No ei, vaan: sanoilla on se merkitys eli määritelmä, joka sanakirjassa niille lukee. Etkö tiedä jonkin sanan merkitystä? No katso sen sanan määritelmä sanakirjasta! Älä ole avuton! Ota asioista itse selvää! On ihan oma ongelmasi jos alat ihan itse keksiä sanoille paljon muitakin merkityksiä kuin mitä ne sanat oikeasti tarkoittavat.

Vierailija
22/23 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei ole kokenut tulleensa nähdyksi, sitä tunnetta on vaikea selittää. Mutta nähdyksi tulemisen ja ymmärretyksi tunne on se ydin.

Ja asia joka siitä puuttuu, on se että pitäisi olla varovainen, vahtia sanojaan ja eleitään ettei toinen ragea niistä nyt tai paljon myöhemmin tai ivaa niitä tai taivastele niitä muille. Että saa mokata eikä se ole maailmanloppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ei ole kokenut tulleensa nähdyksi, sitä tunnetta on vaikea selittää. Mutta nähdyksi tulemisen ja ymmärretyksi tunne on se ydin.

Ja asia joka siitä puuttuu, on se että pitäisi olla varovainen, vahtia sanojaan ja eleitään ettei toinen ragea niistä nyt tai paljon myöhemmin tai ivaa niitä tai taivastele niitä muille. Että saa mokata eikä se ole maailmanloppu.

No hyvä on, minä ap nyt lakkaan olemasta pilaileva sosiopaatti ja kommentoin vastaustasi ihan asiallisesti...

Minulla ei ole ollenkaan kokemusta nähdyksi tulemisesta. En minä tiedä mikä tunne se on. Joten vaikka se tunne on sinun mukaan "vaikea selittää" niin tämä keskustelu olisi saattanut ajaa sitä hyötyä että joku olisi silti saattanut yrittää selittää sen, olisi saattanut yrittää selventää, tarkentaa, aina vain useammilla eri tavoilla kuvailla sitä tunnetta. Tarkentamista tarkentamista tarkentamista, niin että sellainenkin ihminen jolla ei ole tuosta mitään kokemusta saattaisi saada tuosta asiasta edes jonkinlaisen ymmärryksen. Koska kokemus ei ole ainoa tapa ymmärtää jotain asiaa, vaan ymmärrys saatetaan tavoittaa myös siten jos jotain asiaa vain tarkennetaan riittävän pitkälle informaatiotasolla ilman minkäänlaista kokemusta. Mutta ymmärrän että kysyin väärästä paikasta koska sen olen huomannut että tällä palstalla ihmiset ovat varsin haluttomia ikinä tarkentamaan tarkentamaan tarkentamaan yhtikäs mitään asiaa. Mitään informaatiota täällä ei ikinä tarkenneta. Asiat vain möläytetään ja sitten luullaan että muut ovat tyhmiä jos muut eivät ymmärrä. Vaikka ne möläytetyt asiat saattavat olla muille aivan ventovieraita kuin joltain toiselta planeetalta.

Ja ei minulla myöskään ole ollenkaan kokemusta tuosta toisesta mainitsemastasi seikasta eli siitä mikä siitä "puuttuu". Ei minulla ole mitään kokemusta siitä että minun pitäisi olla varovainen, vahtia sanojani ja eleitäni, ei minulla ole kokemusta mistään toisten rageamisesta tai ivaamisesta tai taivastelemisesta, eikä mitään kokemusta sellaisesta että saisi mokata tai että mokaaminen olisi maailmanloppu. Noistakaan asioista minulla ei ole niin mitään käsitystä, ne ovat minulle kuin joltain vieraalta planeetalta, ihan avaruusoliojuttuja.

Tällä palstalla avaruusoliot aina puhuvat vieraiden planeettojen juttuja ja sitten ihmettelevät kun muut eivät ymmärrä heitä. Eikä heiltä saa informatiivista tarkennusta puheisiinsa vaikka sitä kuinka paljon pyytäisi. Avaruusoliot eivät osaa olla informatiivisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän