Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien kyläily

Vierailija
01.08.2023 |

Sallitteko että 15v. tyttö on yötä 18v. kaverin luona?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

18v. asuu vielä vanhempien kanssa.

No ei aina. Mun lapsi muutti omilleen n. 2 viikkoa 18-vuotissynttärin jälkeen.

Vierailija
22/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa sallisin että 18v kaveri on myös tyttö.

Mitä jos se on poika? Millä estät sen?

Kieltäisin ehdottomasti tytärtäni menemästä pojan luo yöksi. Asettaisin kotiintulo ajan 22.00

Ja luulet että teini tottelee?

Niin kauan kuin syö minun ruokaani ja minä hänet elätän, minun lakiani kunellaan vaikka 25 vuotiaana.Kun omille muutta homani olen tehnyt ja elatukseni loppu.Asia ei enää silloin minulle kuulu.

Joo olet varmasti sitä mieltä, mutta luuletko että teini tottelee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aloituksen 18v. asuu vielä vanhempien kanssa.

Vierailija
24/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sallisin. Tosin muistuttaisin, että puhelimensa on minun omistamani ja hänellä vain hallinnassa, joten yökyläilyn hinta on puhelimen palautus omistajalleen ja liittymän katkaisu. Hän voi itse hankkia uuden puhelimen ja siihen prepaidin.

Siis 15v ei saa mennä kaverilleen yöksi tai puhelin lähtee, outoja vanhempia.

Mitä outoa tuossa on? Jos on riittävän vanha tekemään tuollaisen päätöksen, on riittävän vanha itse kustantamaan asiat, jotka ovat kivoja, mutta eivät hengissäpysymisen kannalta välttämättömiä. Teinille on ihan hyvä muistuttaa, että oikeuksista syntyy vastuita ja velvollisuuksia.

Vierailija
25/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ainut syy raskaaksi tulemisen pelko? Jos kyseessä vaikka lesbopari, olisiko yökyläily siinä tapauksessa aivan ok?

En ajatellut asiaa noin. Luottaisin tyttäreeni ettei 18v kaverin kanssa lesboiltaisi.

Miksi ihmeessä et luota heteroihin? Sukupuoliko on se kynnyskysymys? Eipä ole kovin suvaitsevaista aikana jolloin pojaksi ja tytöksi kutsuminen on jo syrjintää.

Vierailija
26/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sallisin. Tosin muistuttaisin, että puhelimensa on minun omistamani ja hänellä vain hallinnassa, joten yökyläilyn hinta on puhelimen palautus omistajalleen ja liittymän katkaisu. Hän voi itse hankkia uuden puhelimen ja siihen prepaidin.

Siis 15v ei saa mennä kaverilleen yöksi tai puhelin lähtee, outoja vanhempia.

Mitä outoa tuossa on? Jos on riittävän vanha tekemään tuollaisen päätöksen, on riittävän vanha itse kustantamaan asiat, jotka ovat kivoja, mutta eivät hengissäpysymisen kannalta välttämättömiä. Teinille on ihan hyvä muistuttaa, että oikeuksista syntyy vastuita ja velvollisuuksia.

Ai mitä outoa siinä on, jos normaaleista asioista mitä kaikki tekee tulee jokin rangaistus? Outoja kysymyksiä.

Vierailija
27/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet jo hyvissä ajoin puhunut tyttärellesi kukista ja mehiläisistä sekä huolehtinut, että hän tuntee ja käyttää ehkäisyä. Heillä on kyllä harrastukselleen niin paljon muutakin aikaa, ettei sen kieltämisellä ainakaan mitään hyvää saada aikaan. Kaikki riippuu siis kotikasvatuksesta.

Vierailija
28/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi täysin millaisia ihmisiä lapseni ja tämän kaveri ovat. Haluaisin tuntea kaverin ennen kuin annan luvan yökyläilyyn.

Vierailija
29/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että sinulla on jotain epäilyksiä. Kannattaa ensin tutustua lapsen kavereihin jos mietit asiaa.

Vierailija
30/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin...seksiään ei voi harrastaa mitenkään muuten kuin lauantaisin saunan jälkeen pimeässä.

Vierailija
31/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin mennä. Minulla on 15-vee ja jos se menisi yökylään kaverin luo, niin luultavasti ne valvoisi koko yön ja pelaisi jotain peliä. Mikä on ihan fine, koska ite tuon ikäisenä olisin juonut kaljaa. 

Se on muuten jännä, että ennen vanhaan 15-vuotiaalta odotettiin jo aika aikuista käytöstä ja sitä, että osaisi olla järkevä. Nuoret/lapset meni töihin tuossa iässä, osa aikaisemminkin. Nyt tässäkin ketjussa on ihmisiä, jotka kohtelevat 15-vuotiasta kuin lasta: puhelin pois, jos ei tottele mielivaltaisia sääntöjä. 

Missä vaiheessa ihmisistä on tullut tuollaisia kontrollifriikkejä, jotka kuvittelevat, että voivat loputtomasti päättää toisen ihmisen menemisistä? 

Vierailija
32/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme kun nuoret voi niin huonosti. Jos kotoa tulee tällainen aggressiivinen ja halveksuva suhtautuminen, mitä maailmaltakaan voisi odottaa.

Vierailija
33/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin mennä. Itse olin tuossa iässä kokenut jo kaikenlaista ja ihan ihminen minusta tuli.

Vierailija
34/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin...seksiään ei voi harrastaa mitenkään muuten kuin lauantaisin saunan jälkeen pimeässä.

Toki voi. Ja koska moinen on jo teinille tuttua, niin miksi kannustaa hankkimaan lisää kokemuksia yökyläilemällä, kun samaa seksiharrastusta voi jatkaa kellarivarastossa, yleisessä vessassa, puistossa, rannalla ja vaikka keskellä katua. Kun siihen ei sitä yökyläilyä todellakaan tarvita!

Vierailija
35/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme kun nuoret voi niin huonosti. Jos kotoa tulee tällainen aggressiivinen ja halveksuva suhtautuminen, mitä maailmaltakaan voisi odottaa.

Mitä aggressiivista tai halveksivaa on siinä, että opettaa lapselleen tekojen seuraukset ja vastuunkannon aakkoset? Jos teini haluaa yökyläillä, on hänellä siihen mahdollisuus. Jos haluaa pitää puhelimen, liittymän, aamuiset koulukuljetukset, sähköfillarin jne., niin miettii todennäköisesti kahdesti.

Vierailija
36/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ainut syy raskaaksi tulemisen pelko? Jos kyseessä vaikka lesbopari, olisiko yökyläily siinä tapauksessa aivan ok?

En ajatellut asiaa noin. Luottaisin tyttäreeni ettei 18v kaverin kanssa lesboiltaisi.

Miksi ihmeessä et luota heteroihin? Sukupuoliko on se kynnyskysymys? Eipä ole kovin suvaitsevaista aikana jolloin pojaksi ja tytöksi kutsuminen on jo syrjintää.

Tässä tapauksessa en luottaisi jos tytär olisi 18v pojan luona yötä. Puhun omasta kokemuksesta.

Samaa sukupuolta olevina olettaisin heidän valvovan pitkään katsovan tv. Alkoholia ehkä kuitenkin maistelisivat ja kävisivät nukkumaan.

Vierailija
37/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin mennä. Minulla on 15-vee ja jos se menisi yökylään kaverin luo, niin luultavasti ne valvoisi koko yön ja pelaisi jotain peliä. Mikä on ihan fine, koska ite tuon ikäisenä olisin juonut kaljaa. 

Se on muuten jännä, että ennen vanhaan 15-vuotiaalta odotettiin jo aika aikuista käytöstä ja sitä, että osaisi olla järkevä. Nuoret/lapset meni töihin tuossa iässä, osa aikaisemminkin. Nyt tässäkin ketjussa on ihmisiä, jotka kohtelevat 15-vuotiasta kuin lasta: puhelin pois, jos ei tottele mielivaltaisia sääntöjä. 

Missä vaiheessa ihmisistä on tullut tuollaisia kontrollifriikkejä, jotka kuvittelevat, että voivat loputtomasti päättää toisen ihmisen menemisistä? 

Loputtomasti lienee tuossa tapauksessa noin 3 vuotta eli ei kovin kauaa.

Yökyläilyn salliminen ei minusta ole mielivaltainen sääntö edes silloin, kun siitä menettää puhelimensa. Nuorella on täysi valta päättää, meneekö silti. Jos ei tuossa iässä ymmärrä tekemistensä seurauksia, niin on korkea aika ryhtyä opettamaan.

Jos nuori kokee kodin säännöt liian tiukkoina, kannattaa ottaa yhteys lastensuojeluun, sitä kautta pääsee pois kotoa johonkin kivaan nuorisokotiin, jossa on takuuvarmasti mukavampaa kuin kotona.

Vierailija
38/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä antaisi noin nuoren, jos kyse on miespuolisesta kaverista. Muutenkin suojaikäraja on 16v. Seksuaalisen väkivallan tekijä on useimmiten joku, jonka uhri tuntee. 15v ei osaa vielä varoa tai pitää puoliaan jos vanhempi poika alkaa vaatimaan muutakin kuin kädestä pitämistä!!! Miksi pitäisi mennä yöksi?? Näkevät sitten päivällä.

Vierailija
39/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä aggressiivista tai halveksivaa on siinä, että opettaa lapselleen tekojen seuraukset ja vastuunkannon aakkoset? Jos teini haluaa yökyläillä, on hänellä siihen mahdollisuus. Jos haluaa pitää puhelimen, liittymän, aamuiset koulukuljetukset, sähköfillarin jne., niin miettii todennäköisesti kahdesti.

Miksi nuorta pitäisi rangaista siitä että haluaa viettää aikaa kaverin kanssa?

Vierailija
40/67 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan siltä nuorelta ottaa kotiavaimet pois ja sanoa, että olet aina tervetullut tänne, kun olemme kotona, muussa tapauksessa pysy poissa. Ei siis päätetä toisen ihmisen menemisestä, ainoastaan siitä, milloin tämän on sallittua olla siellä, mistä kovasti  tuntuu pyrkivän pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi