Nyt se on todistettu! Ummetus tyhmentää ihmisen.
https://www.is.fi/terveys/art-2000009732339.html
Alhainen ulostusfrekvenssi heikentää massiivisesti aivojen toimintaa, kun taas korkea ulostusfrekvenssi parantaa huikeasti aivojen toimintaa.
Kommentit (11)
öaskon viiden minuutin völein. olenko nyt big brain?
Suolisto on meidän toiset aivot. Sen hyvinvointiin kannattaa panostaa. Eikä kohdella kuin likaviemäriä.
Niin ja ripuli tyhjentää ihmisen. Yhdistetyllä ripuli ja oksennustaudilla saa tehokkaan alun laihdutuskuurille.
Ilmankos olen niin pirun terävä kun minulla lentää paska jatkuvasti kuin varpusparvi.
Tiesin tämän vatsallani jo etukäteen.
Kannattaa liikkua ja syödä kuitupitoista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin tämän vatsallani jo etukäteen.
Sä oletkin pitänyt hiljaiseloa viimeaikoina 😁.
Masennun, ärsyynnyn kun/jos ruuansulatus ei toimi. Söin ihan liikaa juustoa ja olin tukossa. Muutin ruokavalioni. Eli suolisto on ihmisentosiaankin toiset aivot, suolisto-aivoyhteys on erittäin tärkeä. Siksi en syö enää E-koodeilla ja makeutusaineilla kyllästettyjä valmistuotteita. Suolistossa jumissa oleva mättö muhii ja jos on ns. vuotava suoli, suolisto-ongelmia, verenkiertoon pääsee se moska haittaamaan kehon toimintaa..... vähän kuin bensaan pääsis vettä. Ei kule.
Kun IBS:n takia kävin ripulilla 6-10 kertaa päivässä, kaikki aivokapasiteetti meni elämän suunnitteluun seuraavan vessan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja ripuli tyhjentää ihmisen. Yhdistetyllä ripuli ja oksennustaudilla saa tehokkaan alun laihdutuskuurille.
-
A1-luokan noron (= yö vessanpytyllä pesuvati sylissä) kokeneena ei oikein nappaa edes vitsailla asiasta. Se on niitä harvoja kertoja tässä elämässä kun on tuntenut sairauden ihmistä suuremman voiman.
Ihmekkös mulle on käynyt huonosti elämässä!