Mitä tekisit tilanteessamme?
Olen 29 v. 3,5 vuotiaan lapsen äiti. Toinen lapsi olisi haaveissa, MUTTA
ajankohta raskauden yrittämiselle on mietinnän alla (eri juttu tietenkin onnistuuko se). Olen sijaisena alalla, jossa vakivirkoja ei helposti tule. ensi kesänä työpaikkaani olisi tulossa virka, varmaa ei ole että minä sen saisin, mutta vahvoilla varmaan ainakin olisin, koska kyseistä sijaisuutta olen hoitanut. Luulen kuitenkin että valitsijavaltuusto ei katso hyvällä, jos olen (näkyvästi) raskaana haastattelussa. Mitä siis tekisit sijassani: lykkäisit lapsen yrittämistä vai yrittäisit tulla raskaaksi työstä huolimatta?
Kommentit (6)
mies taas on sitä mieltä, että lapsi nyt, vairkoja ehtii sada myöhemminkin. Meillä siis miehellä vielä suurempi vauvakuume kuin minulla... Toisaalta vauva olisi ihana heti.
että työllisyysnäkymät ovat huonot? Minäkin luulin työskenteleväni alalla, jossa vakituisia virkoja ei ole. Löysin lapsenteon jälkeen itseni toisentyyppisestä työstä, jossa pystyn hyödyntämään osaamistani hyvin ja työ pesee mennen tullen varsinaiset alan paikat.
En odottelisi lapsen yrittämisen kanssa jos työ on ainoa este. Töitä tulee ja menee, asiat järjestyvät aina jollakin tavalla! Lapsi sen sijaan...no tarvitseko sitä edes perustella :-)
Mutta kun raskaaksi tuleminen ei ole helppoa aina.. ja töitä menee ja tulee! Ja niitä ehtii tekemään vielä vuosia!
Mä tekisin ehdottomasti niin, että hakisin eka virkaan ja vasta sen jälkeen raskautta yrittämään.
Jos tulet raskaaksi, on sitten kotonakin kivempi olla ja nauttia elämästä lapsen kanssa, kun on paikka mihin palata. Tälläkin seikalla on mun mielestä iso pointti.
olisi hyvä tilaisuus. Tosin onhan lapsi tietenkin tärkeämpi juttu...vaikeaa.
ap
aivan alussa raskaudessa haastattelun aikaan tai sitten niin, ettei olisi vielä edes raskaus ehtinyt alulle. Virka on kuitenkin virka ja paremmalla mielin sitä olisi äitiyslomallakin kun tietäisi, että on työ mihin palata. :o) Kesä on lähellä. :o)