Ruotsissa varaudutaan kiinteistömarkkinoiden kriisiytymiseen, käyttöön otetaan 90-luvun opit
https://www.hs.fi/talous/art-2000009751444.html
Pankit ja valtio ovat valmistautuneet Ruotsissa kiinteistömarkkinoiden kriisiytymiseen. Opit toimiin on otettu edellisestä kriisistä 30 vuoden takaa.
Kommentit (9)
Tältä palstalta olen oppinut, etteivät 90-luvun tapahtumat asuntojen hintojen osalta voi lainkaan toistua Suomessa.
Eikö oma valuutta ollutkaan taikakonsti?
Vierailija kirjoitti:
Tältä palstalta olen oppinut, etteivät 90-luvun tapahtumat asuntojen hintojen osalta voi lainkaan toistua Suomessa.
Palstalla on tiedetty myöskin että korot lähtevät taas pian laskuun, vaikka Euroopan keskuspankin Christine Lagarde sanoi viime torstaina, että ainoa mikä on varmaa on se, etteivät korot ainakaan laske 🤔
Asuntojen hinnat ovat laskeneet noin viidenneksen maaliskuun 2022 huipuistaan ja monia kiinteistöyhtiöitä on vaikeuksissa.
Samoin myös meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla on tiedetty myöskin että korot lähtevät taas pian laskuun, vaikka Euroopan keskuspankin Christine Lagarde sanoi viime torstaina, että ainoa mikä on varmaa on se, etteivät korot ainakaan laske 🤔
No täällä palstalla tiedetään ja tunnetaan ihan kaikki; kuninkaallisia myöten 😆
Onneksi meillä ei varauduta. Paitsi poistamalla asumistuki omisusasujilta.