Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä rippijuhlatarjottaviin surkealle kokille

Vierailija
30.07.2023 |

Mitäköhän helppoa ja hyvää voisin laittaa. Pienet juhlat kotona, noin 15 vierasta.
Kakut tilaan suosiolla konditoriosta..
Budjetti noin 150 €. (Ei sisällä kakkuja). Tilannetta vaikeuttaa olemattomien ruoanlaittotaitojeni lisäksi se, että olen masentunut enkä ole saanut apua terveydenhuollosta. Lääkkeitä kyllä kokeiltu, eivät tehoa. Vaikea innostua mistään ja tarttua asioihin.
Olen töistä ihan poikki (hoitoala).
Ajattelin lähinnä jotain hyviä salaatteja, ei mitään kunnon ruokaa. Vieraat tulevat samasta kaupungista. Suolaiset piirakat taitaa olla vähän tylsiä?
Lähisuvussa ei ole ketään, joka voisi auttaa. Mies onneksi siivoaa :)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy häneltä, kenelle olet juhlia järjestämässä. Vai sanooko hän: "Ihassama!"

Tilaa valmiina.

Kakku, suolainen piirakka, vihersalaatti, jotain pikkuleipiä. Näillä minä olen suunnilleen saman kokoiset rippijuhlat hoitanut. Jos osaat tai jaksat tehdä jotain itse, se helpottaa kyllä budjettia.

Voiko juhlakalu osallistua järjestämiseen, vai tuleeko suoraan leiriltä juhliin? Ainakin salaattiainesten pilkkomisessa osaa auttaa. 

Vierailija
22/24 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pellillinen marjapiirakkaa

pikkuleivät

kakku konditoriasta

vihersalaatti

pastasalaatti (ei mitään majoneesisotkua)

patonki pakasteesta ja joku maustevoi

myös kolmioleivät hyvä ajatus tai pellillinen suolaista piirakkaa, sitten jättäisin patongin ja pastasalaatin pois

tai miksei myös keitetyt perunat ja lihapullat + salaatti olisi vaihtoehto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun porukkaa on noin vähän suolaiseksi: kokonainen savulohifile, paahtopaisti (todella helppo tehdä itse), uusia perunoita ja (pussista) hollandaise-kastike. Viereen kulhoon erilaisia salaatteja revittynä

Ja se oliiviöljy & balsamico. Valmista patonkia tai uunipatonkia viereen. Ja niiden kakkujen lisäksi keksejä tai vaikka konvehteja.

Vierailija
24/24 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko juhlia pakko pitää? Monet nuoret eivät ole rippijuhlista kiinnostuneita, jos heiltä itseltään kysytään. Eihän se nyt mikään ihme juttu ole. Oman perheen juhlintakin riittää. Säästyy aikaa, rahaa ja kaikilla kivempaa. Voi tehdä ja syödä mitä haluaa.