Kuvankäsittelystä jotain ymmärtävät - Auttakaa, kun en tajua!
Mä olen skannannut kuvan, jossa on valkoinen tausta. Haluaisin siirtää tämän kuvan PowerPontiin punaiselle taustalle. Miten saisin rajattua kuvan ja leikattua kuvan ilman, että mukana tulee aina taustaneliö valkoista. Haluaisin siis siirtää pelkän kuvan.
Töissä olen käyttänyt PaintShopProta, mutta kotona minulla on vain Paint ja Coreldraw:n Photoshop. Jälkimmäistä olen käyttänyt tosi vähän ja sen kanssa olen tosi tumpelo.
Jos joku osaisi antaa vähän vinkkiä olisin tosi kiitollinen.
Kommentit (5)
Jos sillä taikasauvalla klikkaat valkoista aluetta, niin sen pitäisi rajata kuva niin, että voit kopioida sen pelkästään.
Rajaat sillä kuvan ääriviivoja pitkin, pienennät leikkauspinnan tarkkuutta sopivasti niin ettei tule liian terävän näköiset reunat (riippuu ohjelmasta mistä kyseinen toiminto löytyy), sitten leikkaat kuvan irti ja siirrät uudelle taustalle. Tadaa!
Vierailija:
Rajaat sillä kuvan ääriviivoja pitkin, pienennät leikkauspinnan tarkkuutta sopivasti niin ettei tule liian terävän näköiset reunat (riippuu ohjelmasta mistä kyseinen toiminto löytyy), sitten leikkaat kuvan irti ja siirrät uudelle taustalle. Tadaa!
Yritän teidän ohjeilla, kun tyttö menee nukkumaan.
Tuolla " lassolla" jo kokeilin, mutta se hiivatti ottaa sinne mukaan kuitenkin sen valkoisen " neliön" .
Hiivatti soikoon, kun on taas ehtinyt unohtaa kaikki vanhat opit. Ei kai tässä auta kuin vaan yrittää, yrittää ja yrittää.
jotenkin :)