Arki miehen kanssa ahdistaa lisääntyvästi
Miehen työajat ovat niin epäsäännölliset, että en saa nukutuksi. Onko kukaan eronnut tällaisen syyn takia, jos muuten menee hyvin? Korvatulppia ja erillisiä huoneita on jo kokeiltu. Päivä päivältä mua ahdistaa koko ajan enemmän elää näin. Mies ei ymmärrä yhtään näkökulmaani, hänen mielestään liioittelen ja että muutkin pystyvät elämään samanlaisissa olosuhteissa hyvin. Hän haluaisi jatkaa näin, minä haluaisin erota, mutta en ole raaskinut jättää miestä. Hän ei halua asua erillisissä asunnoissa. Tämä on kamala umpikuja.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä siis on ongelma. Miehellä on epäsäännöllinen työ ja siksi sinä et pysty nukkumaan?!
En nyt oikein ymmärrä minäkään. Mies tulee, lähtee, jne keskellä yötä?
Vierailija kirjoitti:
Kai tässä on ero edessä. En ole koskaan eronnut kenestäkään, tämä on ensimmäinen parisuhteeni. Ero tuntuu ylivoimaisen vaikealta toteuttaa.
Palstamammatko pakottavat eroamaan?
Älä alennu heidän tasolleen, muuten sinullekaan ei kehity kapasiteettia ratkaista ihmissuhteisiin liittyviä ongelmia.
Jos teillä on kaksio, voisiko mies nukkua olohuoneessa ja sinä makkarissa? Sinä makkarissa siksi, että tarvitset enemmän rauhaa.
Voi ei, nukkuminen on tosi tärkeetä. Koita nukkua vaikka vaatekomerossa tms. Itse kärsin massiivisista unihäiriöistä ja voi sanoa että kyllä syö miestä (tai siis naista tässä tapauksessa). Sovitelkaa ja liikkukaa hiljaa toisenne huomioiden. Partsia voisi myös kokeilla kesäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä siis on ongelma. Miehellä on epäsäännöllinen työ ja siksi sinä et pysty nukkumaan?!
No, jos uni häiriintyy sen miehen täytyy tulla ja mennä useammankin kerran. Eiköhän ne juuri syyt ole toisaalla.
Vastamelukuulokkeet ja unimaski? Vähän halvempaa kuin sen kämpän myynti joka saattaa olla muutenkin edessä jos eroatte.
Vierailija kirjoitti:
Vastamelukuulokkeet ja unimaski? Vähän halvempaa kuin sen kämpän myynti joka saattaa olla muutenkin edessä jos eroatte.
Kertoisi nyt senkin miten mies sitä unta edes häirii.
Taitaa olla ap vain kyr vän ja miehen rahojen takia suhteessa!
Joo kulostaa vähän hakemalla haetulta syyltä erota. Onko kaikki nyt sitten oikeasti muuten ok?
Ap oma terveys menee etusijalle. Jos susta tuntuu siltä että omassa asunnossa voit paremmin niin muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei siinä kuulokkeet, yms auta jos vika on omien korvien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Joo kulostaa vähän hakemalla haetulta syyltä erota. Onko kaikki nyt sitten oikeasti muuten ok?
Ilmeisesti sä et tiedä mitä pitkittynyt univaje aiheuttaa. Ei oma terveyttä pidä uhrata parisuhteen vuoksi. Sitä terveyttä kun ei saa takaisin.
"Kai tässä on ero edessä. En ole koskaan eronnut kenestäkään, tämä on ensimmäinen parisuhteeni. Ero tuntuu ylivoimaisen vaikealta toteuttaa."
Eikö tuo nyt käynyt ilmi seurusteluaikana kunnes laitoitte kamppet yhteen? Molemminpuoleinen luottamus, ja jos mies hoitaa hommansa, niin siinä ei mutisemista. Ei ehkä vielä lapsia kodissa? Siinä ne yöunet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei siinä kuulokkeet, yms auta jos vika on omien korvien välissä.
Olet väärässä. Ihmisellä on oikeus hyvään uneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eroa
En raaski. Muuten menee hyvin ja mies ei millään halua. Olen puhunut erosta ja ehdottanut sitä tai erilleenmuuttoa ja hän on masentunut silminnähden. En vaan pysty loukkaamaan häntä.
Taitaa olla läheisriippuvuutta tässä, ymmärrän. Tuntuu kuin olisin loukussa.
Olet joko lapanen tai muuten vaan tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikka baarissa töissä, niin voi tullakin keskellä yötä. Ihan mahdollinen skenaario, jos ap:n uni on niin häiriintynyttä, ettei saa enää uudelleen unta kun on kerran herännyt oven rapsahdukseen.
Yhä suurempi osa aikuisista parisuhteellisista asuu erillisissä asunnoissa . Niin minäkin 15+15 v tuli kokeiltua sitä, nyt ei enää koskaan . Suurin osa miehistä pieree, röyhtäilee ääneen, sotkee ja häiritsee koska haluavat huomioita. Varmasti muunkinlaisia on mutta itse jaksan korkeintaan pari päivää katsella miestä 24/7. Ihan hyvä näin. Kannattaa olla omillaan toimeentuleva niin ei ole kenestäkään koskaan riippuvainen. Suosittelen kaikille naisille.
Olen herkkäuninen ollut aina. Ex-mieheni kävi 3-vuorotyössä. Asuimme 4h-rivarissa. Aamuisin hän heräsi jo kello 4 ja iltaisin tuli kotiin kello 23 eikä osannut mennä heti nukkumaan. Elin hänen vuorokausirytminsä mukaan, kun minulla oli päivätyö. Lasten päiväkotiin vienti ja haku oli pääosin minun vastuullani. Kun oma työ oli vielä raskasta, alkoi elämä tuntua vaikealta. Kun lapset tulivat täysi-ikäisiksi, erosimme. Sen jälkeiset valinnat ovat olleet itse tehtyjä. Tosin julkisen työantajan takia leipä on kapea.
"Ilmeisesti sä et tiedä mitä pitkittynyt univaje aiheuttaa. Ei oma terveyttä pidä uhrata parisuhteen vuoksi. Sitä terveyttä kun ei saa takaisin."
Ilmieseisti melko nuori pariskunta, vaan jos yhdessä päätetty toimia, niin kyllä toisiaan pitää tueta.
Siinä jää jopa terveys kakkoseksi, kyllä rollaattori sitten ehkä antaa jotain tukea varttuneempana.
Ja univaje toki rasittavaa, tullut koettua vaan oli työ, lapset jne. Vaan nuorena kestää kyllä aika paljon.
Heittäydyit sitten pahimmaksi marttyyriksi sitten jeesuksen?