Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakotettu heteroseksuaalisuus/compulsory heterosexuality

Vierailija
29.07.2023 |

Olen ollut 20 vuotta parisuhteessa saman miehen kanssa. Suhde on ollut vaikea (miehen aggressiivisuus, outo suhde alkoholiin, kontrollointi, gaslighting jne). Itselleni riittää, mutta mies elättelee toiveita, että pariterapian avulla traumani saadaan hoidettua ja minusta tulee onnellinen ja kaiken kestävä.

Olen yrittänyt selittää, etten näe vanhuutta yhdessä, pelkkää mustaa. En tunne vetoa, s*ksi onnistuu kyllä, mutta astun ulos kropastani ja ajattelen vain naisia. Ajattelin sen olevan normaalia, kunnes tuli vastaan tieto tästä compulsory heterosexuality-asiasta.

Kaikki siinä pitää paikkansa. Olen traumataustani ja muidenkin seikkojen vuoksi manipuloinut itseni kuvittelemaan olevani hetero, tai korkeintaan bi. Mutta en ole.

Pelkään kertoa tästä miehelle, hän ei tule uskomaan minua.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita samassa tilanteessa?

Ap

Vierailija
2/4 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Kiitos, kun kerroit rohkeasti tilanteestasi. "Compulsory heterosexuality" on todellinen ilmiö ja siitä pitäisi puhua enemmän. Sinun tilanteessasi suurempi pulma on kuitenkin miehesi käytös sinua kohtaan.

Onko sinulla luotettavaa ystävää, sukulaista, tai mahdollisuutta hakea esim. kaupungin vuokra-asuntoa? Ennen kuin kerrot miehelle yhtään mitään, sinun olisi hyvä päästä turvaan nykyisestä tilanteestasi. Mies kuulostaa arvaamattomalta ja mahdollisesti väkivaltaiselta. Älä kerro hänelle mitään, ennen kuin olet turvassa ja omillasi.

Paljon voimia sinulle! Pidä meidät ajan tasalla siitä, miten asiasi etenevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakottiko synnytyslääkäri sinut heteroseksuaalisuuteen jo synnytyslaitoksella? Vanhempasi? Älä huoli, voit varmasti hakea heiltä mojovia korvauksia oikeusteitse henkisestä kärsimyksestä. Ota yhteyttä ihmisoikeusviranomaisiin, he auttavat sinua oikein mielellään kaiken ammattitaitonsa turvin. Koeta kestää!

Mitä helvettiä nyt taas? :D Tällä foorumilla on kyllä joskus niin outoa porukkaa.

Vierailija
4/4 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Kiitos, kun kerroit rohkeasti tilanteestasi. "Compulsory heterosexuality" on todellinen ilmiö ja siitä pitäisi puhua enemmän. Sinun tilanteessasi suurempi pulma on kuitenkin miehesi käytös sinua kohtaan.

Onko sinulla luotettavaa ystävää, sukulaista, tai mahdollisuutta hakea esim. kaupungin vuokra-asuntoa? Ennen kuin kerrot miehelle yhtään mitään, sinun olisi hyvä päästä turvaan nykyisestä tilanteestasi. Mies kuulostaa arvaamattomalta ja mahdollisesti väkivaltaiselta. Älä kerro hänelle mitään, ennen kuin olet turvassa ja omillasi.

Paljon voimia sinulle! Pidä meidät ajan tasalla siitä, miten asiasi etenevät.

Kiitos, harvoin saa näin asiallista osallistumista keskusteluun täältä. Mies ei ole ollut fyysisesti väkivaltainen. Riskejä tietysti on aina. Minulla on aika sosiaalityöntekijälle, jonka kanssa mietitään exit-pläniä. Lopetan paikkasidonnaisen yritystoimintani, samalla lähtee siis työpaikka. Ajattelin etten kerro ennenkuin olen muuttanut.

Ap