Jos saisit 4500e tuosta vaan mitä tekisit rahalle?
Niin mihin käyttäisit rahan vai etkö minnekkään siis säästöön?
Kommentit (104)
Sijoituksiin muiden ylimääräisten kaveriksi.
Maksaisin yhden pätkän pois ja laittaisin loput säästöön.
Vaihtaisin satasiksi ja piilottelisin niitä pikkukivien ja käpyjen alle.
No kotitalousvähennystä tulee " tuosta noin vaan" ylikin 4500e. Johan tässä etelän matkoja vähän katsellaan. Nyt kun passitkin on taas voimassa. Ennen koronaa käyty viimeksi ulkomailla.
Maksaisin toisen autolainan pois, toisesta sen mitä jäisi jäljelle ekasta. Saisi taas vähän lisää liikkumavaraa.
Säästöön ainakin osa.
Ensi vuonna lähden 50-vuotismatkalle. 🤩
Maksaisin pienen lainan pois loppuun, lähtisin perheeni kanssa laivalle ja laittaisin loput puskuriksi pahaa päivää varten.
Viime viikolla olisin sanonut, että laitan sijoituksiin, mutta nyt se menisi autonvaihtoon.
Laittaisin lisää säästöihin, sijoittaisin ja tietyn summan käyttäisin parisuhteseen, kämppään ja lapseen
Menis heti osakkeisiin. Olen niin pienituloinen, että kaikki liikenevä on laitettava tuottamaan edes jokunen euro vuodessa.
Hankkisin 2-tehosilmälasit, lapsille kunnolla syysvaatteet, kouluvaatteet, maksaisin syksyn harrastusmaksut ja huokaisisin helpotuksesta. Nämä pitää kuitenkin hankkia, joten ainakaan ei tarvitsisi miettiä miten makut maketaan.
Korkoa kasvamaan määräaikaiselle tilille 3%
Ei tuollainen summa paljon erottuisi. Toisaalta pidän juhlimisesta, joten ehkä voiton kunniaksi voisi käväistä puolison kanssa viikonlopun Tallinnassa.
Ostaisin koko rahalla pörssiosakkeita jenkkimarkkinoilta
Laitattaisin autoon vetokoukun (tai vaihtaisin koko auton). Loput säästöön, osan käyttäisin ensi kesän lomamatkaan. Tai vaihtoehtoisesti uusisin lukot, autotallin oven ja keittiön kaapistojen ovet. Lattiakin toisaalta tekisi mieli vaihtaa... Mutta luulen että nyky-taloustilanteessa ei tekisi mieli käyttää tuommoisiin kun ne entisetkin on ihan ok.
Ostaisin ensi kesäkuuksi lentoliput USAhan
Mulla on vähän enempi säästössä nyt ja jos en ole niille keksinyt käyttöä, niin en varmaan tuollekaan.