Helsingin Sanomien törkeä pääkirjoitus
Oletteko vähään aikaan törkeämpään tekstiin törmänneet?
Kommentit (377)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vuosikymmeniä HS tilaaja, mutta viimeinen tilauskausi on nyt menossa. Ihmettelen, mikseivät muutkin peru tilaustaan, jaloillaan voi äänestää
Nyt VASTA peruit???
Minä peruin hesarin jo 90-luvulla, kun sen tyyli alkoi muuttua kommarimaiseksi.
En edes ilmaiseksi ole moista saastaista valheläpykkää huolinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kauhea rasismikohu. Jostain kumman syystä ainoat loukkaantuneet on valkoisia. Tiedättekö miksi? Koska värillisillä on ihan omat juttunsa teistä. Te kauhistelette mutta oikeasti he nauraa teille.
Berliinissä tai Münchenissä kukaan ei ole kiinnitä huomiota siihen, että näytät japanilaiselta, kiinalaiselta, korealaiselta jne. ja että pukeudut ja laitat hiuksesi sen mukaisesti.
Meillä Suomessa kadulla katsotaan perään, huudellaan ja tullaan jopa kysymään seksipalveluita. Siis keskellä päivää kaupungilla. Sellainen sivistyskansa me ollaan.
Me ollaan me ja te olette te sen mukaan miten haluatte tarinaa spinnata.
En tiedä mitä yritit sanoa, mutta onko sun mielestä siis ok, että aasialainen fiksu ja koulutettu naisihminen on kävelemässä töihin tai töistä keskellä päivää kaupungilla, niin joku kantasuomalainen lähes joka kerta tulee kysymään seksipalveluita. Mitä se kertoo meistä suomalaisista, että aasialaisen näköinen ihminen koetaan seksityöläiseksi?
Kertoo siitä että Aasiassa sitä saa. Maksua vastaan. Niin paljon kuin kul li kestää. Ja lompakko. Kertoo myös siitä että Stadissa on näitä aasialaisten hierontapalveluja joista myös saa jotain erotiikan nälkään. Kertoo myös ehdottelijan kapeakatseisuudesta kun luulee että jokainen aasialaisen näköinen on valmis juuri hänelle tarjoamaan eroottisia palveluja. Ihminen on näin naiivi.
Vierailija kirjoitti:
Toi ex-naisystävä oli todella viekas, vuosia säilöi kuvankaappauksia kostaakseen sen, että lensi Rydmanin kämpästä pihalle ja nyt käytti Hesaria hyväkseen saadakseen exälle maksimivahingon aikaan.
Luottaakohan joku vielä tuollaiseen ihmiseen?
Millainen nainen toimii tuollalailla?
Täytyy olla jokin vika päässä? En osaa kuvitella, enkä itse voisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kaksipiippuinen juttu. Ylsityisasiat ovat yksityisasioita, mutta meillä kyllä on oikeus tietää mitä ministerit on pohjimmiltaan. Missä on rehelliset ja sanojensa takana seisovat poliitikot? Ei ainakaan persuissa.
No minä en kyllä halua tietää kaikkea ministereistä tai kansanedustajista. Riittää, että hoitavat asioitamme parhain päin.
Kuvitelkaa vaikka et joku miespuolinen ministeri on salaa " trans" ja pukeutuu vapaalla naisten tamineisiin alusvaatteita myöten...
Tai joku käy seksiklubeilla harrastamassa ryhmäseksiä " naamioituna" ym ym... en halua tuollaisia julki jos niin on. Sama pätee huumoriin, läppään jne saa harrastaa ronskiakin läppää, ei ole multa pois. Kun hoitaa työnsä ja tehtävät hyvin se riittää.Kyse on arvoista, ja ne ovat poliittisessa päätöksenteossa ensijaisen tärkeitä ja olennaisia. Kaikkihan pohjaa lopulta arvoihin, maailmankatsomuksen, ihmiskäsitykseen jne... siis paljon isompiin asioihin kuin päivänpolitiikka tai puoluepolitiikka.
Minun mielestäni Rydmanin arvomaailma on sellainen, että hän ei voi mitenkään suoriutua tehtävistään hyvin. Se on mahdotonta, koska arvot ja ajatukset ovat jo lähtökohtaisesti vinoutuneita.
En epäile, etteikö Rydman suoriudu erittäin hyvinkin työstään ja samoin Purra. Molemmilla on älyä ja kapasiteettia hoitaa työasiat. Olen tuntenut pitkän elämän aikana monenmoista persoonaa ja saanut hämmästyä monet kerrat siitä, että miten ihminen voi olla täysin eri työssä ja vapaalla ja ainakaan työmoraali ja ammattitaito ei ole kärsinyt. Siksikään en epäile noita parjattuja etteivätkö tee hyvää työtä. Osaamista ja älyä löytyy. Ei pidä tuijottaa "yksisilmäisesti" kenenkään toteamuksia, sanomisia oli heitetty läpällä vai satiirilla tms...
Meistä löytyy monenmoista suorittajaa vaikka ei aina uskoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi ex-naisystävä oli todella viekas, vuosia säilöi kuvankaappauksia kostaakseen sen, että lensi Rydmanin kämpästä pihalle ja nyt käytti Hesaria hyväkseen saadakseen exälle maksimivahingon aikaan.
Luottaakohan joku vielä tuollaiseen ihmiseen?
Millainen nainen toimii tuollalailla?
Täytyy olla jokin vika päässä? En osaa kuvitella, enkä itse voisi.
Entäs Rydmanin omat arkistot tuntemistaan ihmisistä? Hiukan vainoharhaista, toisaalta jos ja kun tietää toimivansa väärin, niin on syytä varautua ennakolta. Ei tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on oltava lehdistön vapaus ja lähdesuoja. Jolle tämä ei kelpaa, voi mennä lukemaaan Pravdaa.
No mut Hesarihan on Suomen Pravda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vuosikymmeniä HS tilaaja, mutta viimeinen tilauskausi on nyt menossa. Ihmettelen, mikseivät muutkin peru tilaustaan, jaloillaan voi äänestää
Nyt VASTA peruit???
Minä peruin hesarin jo 90-luvulla, kun sen tyyli alkoi muuttua kommarimaiseksi.
En edes ilmaiseksi ole moista saastaista valheläpykkää huolinut.
Sen jälkeen kun Erkko häipyi kuvioista, Hesari on vajonnut hiljalleen roskalehtisarjaan. Odotin parannusta kun se yks juopotteli itsensä pihalle mutta toisin kävi.
Pitkään muuten antavat tämänkin ketjun olla...
Minusta on hyvä että meillä on päättäjissä niitä ihmisiä jotka osaavat arvioida tarkkaan minkälaisia ulkomaan immeisiä meille annetaan tulla. Kun vielä "rakas" naapurimme Putinlandia on muuttunut uhaksi ja käyttää kaikenlaisia vaikuttimia horjuttaakseen maamme rauhaa, on oltava tarkkana.
Tämäkin on nähty, eli isoja ihmismääriä tuodaan rajalle ja päästetään Venäjän puolelta heidät läpi, katsotaan millaisia ongelmia se tuottaa. Kuuluu hybridisotaan.
Viha meillä asuvia muunmaalaisia kohtaan on typerää. Myös aikaavievät jankutukset r.sismista, vaikka toki on linjoja vedettävä mitä hallituksessa siedetään ja mitä ei. Mutta meillä on todellisia ongelmia ja uhkia. Siksi on tärkeää että uusi hallitus ei ole sinisilmäinen ja tekee järkevää ulkomaalaispolitiikkaa. Mielestäni aiemmat kaksi hallitusta olivat liian lepsuja tässä suhteessa ja nyt ovat monet ongelmat kasaantuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kaksipiippuinen juttu. Ylsityisasiat ovat yksityisasioita, mutta meillä kyllä on oikeus tietää mitä ministerit on pohjimmiltaan. Missä on rehelliset ja sanojensa takana seisovat poliitikot? Ei ainakaan persuissa.
No minä en kyllä halua tietää kaikkea ministereistä tai kansanedustajista. Riittää, että hoitavat asioitamme parhain päin.
Kuvitelkaa vaikka et joku miespuolinen ministeri on salaa " trans" ja pukeutuu vapaalla naisten tamineisiin alusvaatteita myöten...
Tai joku käy seksiklubeilla harrastamassa ryhmäseksiä " naamioituna" ym ym... en halua tuollaisia julki jos niin on. Sama pätee huumoriin, läppään jne saa harrastaa ronskiakin läppää, ei ole multa pois. Kun hoitaa työnsä ja tehtävät hyvin se riittää.Kyse on arvoista, ja ne ovat poliittisessa päätöksenteossa ensijaisen tärkeitä ja olennaisia. Kaikkihan pohjaa lopulta arvoihin, maailmankatsomuksen, ihmiskäsitykseen jne... siis paljon isompiin asioihin kuin päivänpolitiikka tai puoluepolitiikka.
Minun mielestäni Rydmanin arvomaailma on sellainen, että hän ei voi mitenkään suoriutua tehtävistään hyvin. Se on mahdotonta, koska arvot ja ajatukset ovat jo lähtökohtaisesti vinoutuneita.
Lässyn, lässyn. Sinun arvomaailmasi tai paremminkin arvoton maailmasi perustuu omaan valtavaan vajavuuteesi. Sinä et kasva koskaan, sinä et muuta ajatteluasi, vaikka maailma ympärillä muuttuisi, vaan elät puupäänä koko elämäsi.
Fiksut ihmiset muuttuvat ja muuttavat ajatteluaan, kun maailma ympärillä muuttuu. Mitään noista kirjoituksista esiintulleita asioita Rydman ei ole edustajan työssään soveltanut tai tuonut esiin.
Eilinen kirjoitus, jossa arvostettu apulaisprofessori puuttui tämän katkeran typykän (jolle näytää Rydman maistuneen niin sisäisesti kuin ulkoisestikin, ja joka nyt on raivona, kun namupala on jättänyt hänet tajuttuaan, miten moraaliton kyseinen naisihminen on) tapaan levitellä yksityisviestejä ja Hesarin tapaan julkaista vanhoja, yksityisiä viestejä omien poliittisten agendojensa läpiviemiseksi, Suomen ryvettämiseksi maailmalla ja Suomen demokraatian tuhomiseksi.
Yleensä ottaen, on käsittämätöntä millä perusteella tämä Saarikoski on edennyt duunissaan. USAn kirjeenvaihtajana täysin turha ja tyhmä kuin saapas.
Vakka kantensa valitsee. En ota kantaa Rydmanin naisjuttuihin. Mutta on näitä sekopääpariskuntia nähty, joilla on suhteen aikana jo aivan tolkutonta meno ja eron jälkeen vielä hullumpaa. Sen vaan totean että onneksi näillä kahdella ei ollut yhteisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai joku käy seksiklubeilla harrastamassa ryhmäseksiä " naamioituna" ym ym... en halua tuollaisia julki jos niin on. Sama pätee huumoriin, läppään jne saa harrastaa ronskiakin läppää, ei ole multa pois. Kun hoitaa työnsä ja tehtävät hyvin se riittää.
Kyllä minusta on melkoinen ero siinä, onko jollakulla pelkästään omaan itseensä liittyviä *salaisuuksia* vai onko hänellä mielipiteitä (tai persujen mielestä *huumoria ja läppää*), joka halventaa muita ihmisiä. Todella pelottavaa, että tätä eroa ei tajuta eikä sille anneta mitään painoarvoa. Kuitenkin kyseessä ihmiset, jotka ovat päättämässä meidän kaikkien asioista: köyhien, pienituloisten, eri väristen, eri uskontoa harjoittavien, erilaista maailmankatsomusta edustavien asioista. Nämä ihmiset eivät saa edes *läpällä* viljellä vihaviestintää. Ei missään yhteydessä. Huumori on tuollaisista asenteista kaukana.
Vierailija kirjoitti:
54: Kari Suomalaisen aikaan median väitettiin olevan umpisuomettunutta. Mutta eipä enää uskallettaisi tuollaista pilapiirrosta tehdä. Ja vaikka uskallettaisiinkin, ei ainakaan HS sitä julkaisisi.
Tuskinpa uskalluksesta kysymys. Lähinnä sivistyksestä. Kukaan järjissään oleva pilapiirtäjä ei nykymaailmassa tee noin rasistisia ja pilapiirroksia. Missään päin maailmaa. Suomessa tosin on vielä ihmisiä, jotka eivät näe tuollaisissa kuvissa mitään väärää. Mutta heidän kohdallaan tuskin muutenkaan voimme puhua sivistyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalia läppää yksityisviesteissä. Voi jos hautausurakoitsijoiden tai patologejen yksityisviestejä julkaistaisiin! Sivullinen ei välttämättä ymmärrä mitä joku heittää toiselle viestillä mitä ei muille ole tarkoitettu.
Niin, jopa pyhä Sanna Marin on voinut suutuspäissään tai väsymistilassa laittaa julkaisukelvottomia yksityisviestejä. Kun ex-kaverilla sattuu olemaan kenkku päivä, saamme varmaan lukea viestit Hesarista, eikös vain?
Tuo on *normaalia läppää* vain r@sistien keskuudessa. Normaalit ihmiset eivät heitä tuollaista läppää edes suutuspäissään tai väsymystilassa, koska tuollaiset asiat eivät vain tule mieleen missään tilanteessa tai mielentilassa.
Jos tuota pitää *normaaliläppänä*, ei ole normaalilla ajatuksenjuoksulla varustettu henkilö. Näin se vain on.
Ahhh, se sananvapaus ei koskenutkaan sitten ihan kaikkia?
Totta kai koskee. Mutta joiltakin nyt unohtuu, että vapautta seuraa myös vastuu. Vastuu omista sanoista pitää kantaa kuin mies tai nainen tai muunsukupuolinen eikä alkaa itkeä ja syytellä maalittamisesta ja ajojahdista.
Olisi naurettavaa, ellei olisi niin surullista ja pelottavaa, että ihan päättävää tasoa myöten ihmiset kuvittelevat, että mistään ei tarvitse ottaa vastuuta, on vain se ihana vapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalia läppää yksityisviesteissä. Voi jos hautausurakoitsijoiden tai patologejen yksityisviestejä julkaistaisiin! Sivullinen ei välttämättä ymmärrä mitä joku heittää toiselle viestillä mitä ei muille ole tarkoitettu.
Niin, jopa pyhä Sanna Marin on voinut suutuspäissään tai väsymistilassa laittaa julkaisukelvottomia yksityisviestejä. Kun ex-kaverilla sattuu olemaan kenkku päivä, saamme varmaan lukea viestit Hesarista, eikös vain?
Tuo on *normaalia läppää* vain r@sistien keskuudessa. Normaalit ihmiset eivät heitä tuollaista läppää edes suutuspäissään tai väsymystilassa, koska tuollaiset asiat eivät vain tule mieleen missään tilanteessa tai mielentilassa.
Jos tuota pitää *normaaliläppänä*, ei ole normaalilla ajatuksenjuoksulla varustettu henkilö. Näin se vain on.
Ahhh, se sananvapaus ei koskenutkaan sitten ihan kaikkia?
Totta kai koskee. Mutta joiltakin nyt unohtuu, että vapautta seuraa myös vastuu. Vastuu omista sanoista pitää kantaa kuin mies tai nainen tai muunsukupuolinen eikä alkaa itkeä ja syytellä maalittamisesta ja ajojahdista.
Olisi naurettavaa, ellei olisi niin surullista ja pelottavaa, että ihan päättävää tasoa myöten ihmiset kuvittelevat, että mistään ei tarvitse ottaa vastuuta, on vain se ihana vapaus.
Niin. Sananvastuu. Vanha neuvostoliittolainen sanonta kertoi että neuvostoliitin ja yhdysvaltojen välinen ero on siinä että yhdysvalloissa on vapaus sanomisen jälkeenkin.
On sosialismille hyvin ominaista rajoittaa sanomista erinäköisillä jälkiseuraamuksilla, ei sanomista yleensä etukäteen kielletä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on mutta oikeaan suuntaan. Yhtäkään vasemmalle vinoitunutta ei eduskuntaan jatkossakaan kaivata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on mutta oikeaan suuntaan. Yhtäkään vasemmalle vinoitunutta ei eduskuntaan jatkossakaan kaivata.
Onko kuulunut hirveästi moitteita ruotsin uuden hallituksen toimista? Itse en ole kuullut.
Kuitenkin sekin hallitus on aika eri mitä on totuttu näkemään.
Lukekaa Tidön sopimuksesta jossa ruotsin persut pääsivät päätösasemaan ilman hallituspaikkaa. Mielenkiintoista ja seurataanko muissa maissa perästä kun oikeisto vahvistuu ?
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/8873c835-6d79-499e-8d00-6525c1a41156
Kyse on arvoista, ja ne ovat poliittisessa päätöksenteossa ensijaisen tärkeitä ja olennaisia. Kaikkihan pohjaa lopulta arvoihin, maailmankatsomuksen, ihmiskäsitykseen jne... siis paljon isompiin asioihin kuin päivänpolitiikka tai puoluepolitiikka.