Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin Sanomien törkeä pääkirjoitus

Vierailija
28.07.2023 |

Oletteko vähään aikaan törkeämpään tekstiin törmänneet?

https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000009743867.html

Kommentit (377)

Vierailija
341/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia läppää yksityisviesteissä. Voi jos hautausurakoitsijoiden tai patologejen yksityisviestejä julkaistaisiin! Sivullinen ei välttämättä ymmärrä mitä joku heittää toiselle viestillä mitä ei muille ole tarkoitettu.

Niin, jopa pyhä Sanna Marin on voinut suutuspäissään tai väsymistilassa laittaa julkaisukelvottomia yksityisviestejä. Kun ex-kaverilla sattuu olemaan kenkku päivä, saamme varmaan lukea viestit Hesarista, eikös vain?

Vierailija
342/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti puolueeton päätoimittaja !On kuin olisi  pyhäkoulun opettaja. 

Eihän tämä ole uutisjuttu, vaan pääkirjoitus. Puolueettomuuden tuskin on tarkoitus toteutua mielipidekirjoituksissa.

Päätoimittajan mielipidekirjoitus kertoo lehden linjan, jota toimittajat seuraa. Kaikki jutut ja luurankojen tonkimiset on tehty päätoimittajan hyväksynnällä tai jopa aloitteesta.

Nyt olisi hyvä tehdä juttu koulushoppailusta. Minkä puolueen rasistit shoppailevat lapsilleen paremmat koulut.

RKP:n kouluissa ei juurikaan ole S2 oppilaita (=suomi tai ruotsi ei äidinkieli)

Henrikssonin kannattaisi nyt vain pitää suunsa kiinni näine anteeksipyyntöineen.

Pahin rasismi on rakenteissa, ei mielipiteissä.

Sanos muuta. Koko pienen ikäni pyörinyt suomenruotsalaisten porukoissa kun asuin Kulosaaressa ja äiti oli töissä eräässä rakkaiden talossa. (Missä puhuttiin huonoa suomea). Mutta minä pentu opin ruotsia vaikka ei kuuluttukaan tähän eliittiin. Nuorena bailasin näiden kanssa ja oli poikaystäväkin suomenruotsalainen ja ökyperheestä. Näin läheltä mitä se oli. Me olimme köyhiä ja sivistymättömiä, he parempia vaikka oli kaikenlaista omituista, mielisairauttakin suvussa(joka tietenkin piilotettiin). Se ylimielisyys, kaikella tapaa parempana esiintyminen oli kaikista loukkaavista työkäisperheessä kasvaneelle. Luokkaero oli valtava. Sellaista ei nykyään ole näkyvissä mutta asenteissa sitä on edelleen.

Kun pääsin yliopistoon, olin ruotsinkielinen ja löysin uusia ystäviä. Mutta eliittipotukoihin vaadittiin enemmän. Statukseni ei enää riittänyt ei en ollut niin taitava kieroilemaan että olisin suhteilla pysytellyt porukoissa. Niinpä jäin muualta Helsinkiin muutaneiden joukkoon viihtymään, maalta tulleet olivat sentään aitoja.

Voisin kirjoittaa paljastuskirjan minkälainen oli suomenruotsalainen eliitti 70- luvulla Helsingissä. Mutta ei minussa kirjallista lahjakkuutta ole riittävästi joten jätetään tällä kertaa.

Kirja onnistuu kun otat " haamukirjoittajan" eli pestaat kirjoitustyön ammattilaiselle. Aivan kuin on tehneet useat " julkkiksetkin".

Tsemppiä! Saat takuulla jonkun kirjoittamaan haastattelujesi perusteella kirjan,

Kunpa jaksaisikin paneutua, tiedän ja olen nähnyt yhtä sun toista mikä ei ole painokelpoista. Hyvän ystävän kanssa välillä muistetaan Kuliksen aikoja ja tuumataan, voi pojat ja tytöt jos tietäisitte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan esiin kaikilta puolueesta riippumatta. Vatuloidaan niitä aikamme ja sitten eteenpäin. Ja PerSut on r-puolue. Se lienee selvää kaikille.

Vierailija
344/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt vois tehdä niin, että annetaan kaikille anteeksi kaikki, kun tässä kesääkin haluaisi viettää yksi sun toinen. Päästetään ministerit rauhaan ja yksi urhea tähtitoimittajakin toinen tähtitoimittaja vanavedessään voivat laittaa koneet kii ja mennä vaikka uimaan ja jädelle tai nykäistä kännit. Jos kuitenkin toimittajien tekee mieli pikkuisen kysäistä vielä asioista minä voin tuurata ministereitä ja annankin valmiit vastaukset tässä. Orpo: ei hyväksyttävää mutta saa jatkaa, koska pyytänyt anteeksi. Purra: älä mulle ala. Henriksson: Tilanne on vakava.

Erilaisten Asiantuntijoiden ja Tutkijoiden puolesta valmiiksi pöyristelen, ihan sama mitä mieltä kukakin on. Mitään muuta ette tartte. Tämä riittää ja rauha maan päälle.

Vierailija
345/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kaksipiippuinen juttu. Ylsityisasiat ovat yksityisasioita, mutta meillä kyllä on oikeus tietää mitä ministerit on pohjimmiltaan. Missä on rehelliset ja sanojensa takana seisovat poliitikot? Ei ainakaan persuissa.

No minä en kyllä halua tietää kaikkea ministereistä tai kansanedustajista. Riittää, että hoitavat asioitamme parhain päin.

Kuvitelkaa vaikka et joku miespuolinen ministeri on salaa " trans" ja pukeutuu vapaalla naisten tamineisiin alusvaatteita myöten...

Tai joku käy seksiklubeilla harrastamassa ryhmäseksiä " naamioituna" ym ym... en halua tuollaisia julki jos niin on. Sama pätee huumoriin, läppään jne saa harrastaa ronskiakin läppää, ei ole multa pois. Kun hoitaa työnsä ja tehtävät hyvin se riittää.

Vierailija
346/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä artikkeli!!

Saarikoskea perusteettomasti haukkuvat haluavat Suomeen samanlaisen median sensuurin, kuin Venäjällä on ollut jo pitkään. ELÄKÖÖN SANANVAPAUS SUOMESSA!

Näistä alaikäisiin sotkeutuvista poliitikoista pitäisi tehdä enemmänkin julkisia tekoja, joiden julkituontiin on nimenomaan vain julkisella sanalla, eli esim. HS:lla mahdollisuus.

Lainaus kyseisestä artikkelista:

"Toisin kuin Rydman on julkisuudessa väittänyt, HS:n tietoon ei ole tullut mitään, jonka perusteella HS:n artikkeli tai naisten kertomukset Rydmanin käytöksestä eivät olisi totta.

Tässä tilanteessa tutkinnasta ei saa tulla keino hiljentää journalismia ajankohtaisesta ja tärkeästä aiheesta."

ELÄKÖÖN SANANVAPAUS SUOMESSA!

Vierailija
347/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on oltava lehdistön vapaus ja lähdesuoja. Jolle tämä ei kelpaa, voi mennä lukemaaan Pravdaa.

Vierailija
348/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen osuus koko kansasta on enimmillään n. 10 % (puolet kansasta nukkuvia). Antaa sen räksyttää, mutta lehdistön vapauteen se ei voi vaikuttaa. Noillehan riittää Seiska, joka joutaisi lopettaa. Roska on roskaa.

Vierailija
349/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Populisteilla on unohtunut median tehtävä?

Ei, vaan toimittajilta unohtunut median tehtävä. Se ei ole propagandan pidäkkeetön suoltaminen. Minkään laidan.

Vierailija
350/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

347: Nyt isointa sananvapautta käyttävät ne vasurit, jotka aikoinaan ylistivät ja kumarsivat Neukkulaa.

Vierailija
351/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi paikallaan uudet vaalit. Ulosmitattaisiin epäisänmaallisten maanpetoksellisten viherpunikkien paskanheittokampanja. Itse äänestäisin kokoomuksen sijaan nyt persuja.

Voi kuule. Persut ei edes vaalivoittajana saisi hallitusta kasaan. Kukaan ei lähde tähän sirkukseen heidän kanssaan enää.

Mä kuule sanon sulle, että tämä on vain hitsannut Kokoomusta ja PS tiukemmin yhteen. Ei ole väliä kumpi voittaa vaalit. Oon aika varma, että meillä tulee omaan oikeistohallitus seuraavat 12v. Menitte liian pitkälle ja mokasitte. Olisitte luovuttaneet ajoissa. Nyt ei ketään kiinnosta nuo kohut vaan hallitus saa kaikki sympatiat NORMAALEILTA ihmisiltä. Teistä tulee mieleen pahimmat koulukiusaajat. Kaikki mun vasemmistokaveritkin sanoneet, että ollaan menty liian pitkälle jo ensimmäisestä kohusta alkaen. Meillä ei ole hallituskriisiä ollutkaan vaan mediakriisi.

Uskottavuuskriisi. Ei tuolla tavalla hankita arvostusta. Jokainen tyrii elämässään pienesti tai isosti, Rydman ei erotu tässä minkäänsortin rikolliseksi, todelliset konnat löytyvät muualta.

Vierailija
352/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalia läppää yksityisviesteissä. Voi jos hautausurakoitsijoiden tai patologejen yksityisviestejä julkaistaisiin! Sivullinen ei välttämättä ymmärrä mitä joku heittää toiselle viestillä mitä ei muille ole tarkoitettu.

Niin, jopa pyhä Sanna Marin on voinut suutuspäissään tai väsymistilassa laittaa julkaisukelvottomia yksityisviestejä. Kun ex-kaverilla sattuu olemaan kenkku päivä, saamme varmaan lukea viestit Hesarista, eikös vain?

Tuo on *normaalia läppää* vain r@sistien keskuudessa. Normaalit ihmiset eivät heitä tuollaista läppää edes suutuspäissään tai väsymystilassa, koska tuollaiset asiat eivät vain tule mieleen missään tilanteessa tai mielentilassa.

Jos tuota pitää *normaaliläppänä*, ei ole normaalilla ajatuksenjuoksulla varustettu henkilö. Näin se vain on.

Vierailija
353/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi paikallaan uudet vaalit. Ulosmitattaisiin epäisänmaallisten maanpetoksellisten viherpunikkien paskanheittokampanja. Itse äänestäisin kokoomuksen sijaan nyt persuja.

Voi kuule. Persut ei edes vaalivoittajana saisi hallitusta kasaan. Kukaan ei lähde tähän sirkukseen heidän kanssaan enää.

Mä kuule sanon sulle, että tämä on vain hitsannut Kokoomusta ja PS tiukemmin yhteen. Ei ole väliä kumpi voittaa vaalit. Oon aika varma, että meillä tulee omaan oikeistohallitus seuraavat 12v. Menitte liian pitkälle ja mokasitte. Olisitte luovuttaneet ajoissa. Nyt ei ketään kiinnosta nuo kohut vaan hallitus saa kaikki sympatiat NORMAALEILTA ihmisiltä. Teistä tulee mieleen pahimmat koulukiusaajat. Kaikki mun vasemmistokaveritkin sanoneet, että ollaan menty liian pitkälle jo ensimmäisestä kohusta alkaen. Meillä ei ole hallituskriisiä ollutkaan vaan mediakriisi.

Uskon, että noin on. Me jotka olemme taviksia, emme tajua politiikan lonkeroita emmekä sitä kulttuuria miten kansanedustajat ja ministerit toimivat ja millaiset välit heillä on?

Ulospäin näyttää ja voi näyttää että jonkinlainen sotatila joidenkin kesken, varsinkin kun kuuntelee jotaian istuntoa, niin nuolet lentävät ahkerasti ja nimiä mainitaan ym...

Olen joskus kirjottanut samaa kun tuttu oli kansanedustajana vuosia niin hän raotti politiikan käytäntöä. Vaikka näyttäs siltä että eivät tule toimeen, niin hyvää pataa ovat senkin jälkeen.

Eihän tulis muutoin mitään koko työstä.

Mutta tuosta ajojahdista ja tiettyjen( ps:n) maalittamisesta pitää tajuta tämä, että on kaikille paras, että puolue jatkaa hallituksessa. Käy todella niin, että puolue vaan lihoo jos hätistellään oppositioon ja sitä ei kukaan muu puoluekaan halua.

Ketkä katsoitte uutisista mm eilen, niin monissa maissa nousee yhä enemmän oikeita äärioikeistoja, joita meillä ei onneksi ole eduskunnassa. Ainoa keino tyssätä meillä sama ilmiö, on se että Ps pysyy hallituksessa. Meillä ei ole valtakunnan politiikassa ääriaineksia. Ei vasemmalla eikä oikealla. Ei ole vielä ja ei anneta tulla.

JokiSipilän kommentti on tasan oikeassa .

Vierailija
354/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persujen osuus koko kansasta on enimmillään n. 10 % (puolet kansasta nukkuvia). Antaa sen räksyttää, mutta lehdistön vapauteen se ei voi vaikuttaa. Noillehan riittää Seiska, joka joutaisi lopettaa. Roska on roskaa.

Suosio on samaa luokkaa kuin demareilla ja Kokoomuksella.

Hesari on nykyään samassa sarjassa kuin Seiska ja nämä iltapäivälehdet. No tabloidihan se Hesarikin nykyään on.

Vierailija
355/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on *normaalia läppää* vain r@sistien keskuudessa. Normaalit ihmiset eivät heitä tuollaista läppää edes suutuspäissään tai väsymystilassa, koska tuollaiset asiat eivät vain tule mieleen missään tilanteessa tai mielentilassa.

Jos tuota pitää *normaaliläppänä*, ei ole normaalilla ajatuksenjuoksulla varustettu henkilö. Näin se vain on.

Monilla on tiedossaan yhä kummempia ja ilkeimpiä kommentteja erinäisistä ihmisryhmistä ( mm jude) isossa asemassa olevilta ihmisiltä. Eräs vihjasi jossain kommenttikentässä että hänellä on eräästä ja kansa kyllä hämmästyisi jos tietäisi. Eikä ko henkilö on Ps tms...

Joten siinä mielessä on jotekin kornia että otetaan tikunnokkaan muutama ja tietyllä tarkoituksella ja motiivilla. Se motiivi voi lopulta kusta omille kintuille kun käy toisin kuin odottaa...

Vierailija
356/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahhh, se sananvapaus ei koskenutkaan sitten ihan kaikkia?

Vierailija
357/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähettänyt tälle palstalle kolmeen otteeseen kyymyksen siitä, miten on mahdollista, että Suomessa on niin paljon ulkomaalaisia rosvoja, jotka houkuttelevat tänne maanmiehiään suorastaan orjuuteen. mode poistaa ne joka kerta.

Että se siitä sananvapaudesta.

Vierailija
358/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä huudan välillä ukolleni riidan yhteydessä että saat... nan apina. Riidellessä sitä tulee kaikkea päästeltyä. Nyt ukko voi nostaa mulle kanteen kun eihän noin saa sanoa.

Miten tämä liittyy tähän asiaan? Onko miehesi ulkomaalainen/toisesta kulttuurista kuin sinä?

Vierailija
359/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että noin on. Me jotka olemme taviksia, emme tajua politiikan lonkeroita emmekä sitä kulttuuria miten kansanedustajat ja ministerit toimivat ja millaiset välit heillä on?

Ulospäin näyttää ja voi näyttää että jonkinlainen sotatila joidenkin kesken, varsinkin kun kuuntelee jotaian istuntoa, niin nuolet lentävät ahkerasti ja nimiä mainitaan ym...

Olen joskus kirjottanut samaa kun tuttu oli kansanedustajana vuosia niin hän raotti politiikan käytäntöä. Vaikka näyttäs siltä että eivät tule toimeen, niin hyvää pataa ovat senkin jälkeen.

Eihän tulis muutoin mitään koko työstä.

Mutta tuosta ajojahdista ja tiettyjen( ps:n) maalittamisesta pitää tajuta tämä, että on kaikille paras, että puolue jatkaa hallituksessa. Käy todella niin, että puolue vaan lihoo jos hätistellään oppositioon ja sitä ei kukaan muu puoluekaan halua.

Ketkä katsoitte uutisista mm eilen, niin monissa maissa nousee yhä enemmän oikeita äärioikeistoja, joita meillä ei onneksi ole eduskunnassa. Ainoa keino tyssätä meillä sama ilmiö, on se että Ps pysyy hallituksessa. Meillä ei ole valtakunnan politiikassa ääriaineksia. Ei vasemmalla eikä oikealla. Ei ole vielä ja ei anneta tulla.

JokiSipilän kommentti on tasan oikeassa .

Asiallinen ja viisas kommentti👍

Vierailija
360/377 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarille oikeistohallitus on kova pala. Kyllä sieltä Rydmanin jälkeenkin seuraavakin kohde löytyy,.

Juu eikä tarvitse etsimällä etsiä, kun hallituksen mätäpaiseita puhkeaa ihan itsestään harva se viikko.

Median ajojahtia, hah.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan