Ärsyttääkö muita jatkuva YES sanan käyttö palvelutilanteissa?
Miksi sitä YES sanaa tulee hokea koko ajan? Esimerkiksi kun ostin jäätelöä:
- yksi päärynä pallo
- YES, mihin vohveliin laitetaan?
- tähän oikean puoliseen.
- YES, otatko muuta?
- ei kiitos
- YES. Neljä euroa, maksatko kortilla vai käteisellä?
- kortilla
- YES.
Kommentit (52)
Elikkä Jes ja hyvät päivänjatkot 🙄
Ärsyttää. Tosi yleistä. Ihmiset eivät osaa enää puhua yhtä hyvin kuin ennen. Keskustelussa viljellään tuollaisia täytesanoja, koska se on helpompaa kuin normaalin lauseen muodostaminen. Pitkäjänteisyys on kadonnut, kun pitää saada nopea ärsyke. Joten puhekin on yhtä jees sitä jees tätä töksähtelyä.
Heh, noinhan se menee. Sanon sitä itsekin! Ei minua häiritse. Nainen
Ap:n keskustelu olisi toiminut täysin kun olisi vain poistanut yes-sanat.
Tuohon jos alkaa kiinnittämään huomiota, niin tosiaan saa huomata että tuota käytetään todella paljon.
Ei ärsytä, mutta olen juuri lomareissulla ja huomaan sen kyllä. Omalla kotiseudullani pohjoisemmassa sitä ei kuule.
Ei se ole yes, vaan jes tai jees.
Eikä häiritse.
Kyllä minua paljon enemmän häiritsevät ihmiset, jotka eivät hallitse oikeinkirjoitusta.
En ole tainnut kuulla yes-sanaa palvelutilanteessa ikinä. Kai se riippuu siitä, millaisia palveluita käyttää.
Nuoret myyjät harrastavat tätä ja kyllä häiritsee.
Riippuu sanojasta. Jotkut aspat ovat hyviä puhumaan ja osaavat sijoittaa jes-sanan sopiviin kohtiin, mutta jos se onjoku kesätyöntekijä 17 vee annan pöpistä mitä haluaa. Pääasia, että pyörittelee jädepallerot ja osaa rahastaa. En usko, että työnantaja voi vaatia heiltä enempää.
Ei häiritse ainut mikä häiritsee palvelutilanteissa on hitaus ja epäystävällisyys.
Toi on nuorison/nuorten aikuisten juttu. Etenkin miesten.
Luulen että se on yleistynyt, koska halutaan antaa nopea positiivinen ärsyke heti alkuun. Nuoret eivät jaksa edes kuunnella yhtä lausetta muuten.
Lausun se aina, kuten se kirjoitetaan. Saan toisinaan hämmästyneen katseen.
Vierailija kirjoitti:
se on Jees eikä Yes
Ei kun se on jess! Ei minua ärsytä, joskus vaan huvittaa.
Toinen huvituksen aihe, kassa sanoo elikkä ja sitten ostosten loppusumman :)
Jos noin pienet asiat ärsyttää, niin ei ole elämä helppoa ei.