Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On niin paha olo ja jatkuva huoli

Vierailija
28.07.2023 |

En nyt lähde avaamaan kaikkea, mutta omasta nuoresta ja hänen tyhmistä päätöksistään kova huoli. Koitan olla tukena ja paasaamatta, mutta kidun itse. En nuku tai näen painajaisia, oma elämä hukassa huolen vuoksi.

Mitä tilanteessa voi tehdä? Pitää kuitenkin saada itsensä jaloilleen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae itsellesi apua. Siellä voit pohtia myös nuoren tilannetta ja parhaita keinoja auttaa häntä. 

Vierailija
2/8 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt miettisi itseäni jos nuori tarvitsee apua. Olet aikuinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae itsellesi apua. Siellä voit pohtia myös nuoren tilannetta ja parhaita keinoja auttaa häntä. 

Olen hakenutkin. Siinä keskityttiin juuri miten auttaa lasta. Ongelma on se, että ratkaisua ei välttämättä ole, ja nyt pitäisi jotenkin itse jaksaa tämän tiedon kanssa mutta selvästi olen hyvin ahdistunut.

Vierailija
4/8 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt miettisi itseäni jos nuori tarvitsee apua. Olet aikuinen?

Nuorta minä mietinkin ja koitan parhaani mukaan auttaa. Pitäisi vaan itsekin jaksaa ohessa kun ihan koko aikaa ei voi tehdä asioille mitään vaan on pakko odottaa ja toivoa että tilanne muuttuisi 

Vierailija
5/8 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta ei ole hyvä paikka avautua tällaisesta. Saat vaan jotain katso peiliin, itsehän kasvatit ym kommentteja, mistä tulee vielä pahempi mieli. Täällä kirjoittelee ihmiset, joilla on huono itsetunto ja jotka pönkittävät omaa egoaan sillä, että lyttäävät toisia.

Vierailija
6/8 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta ei ole hyvä paikka avautua tällaisesta. Saat vaan jotain katso peiliin, itsehän kasvatit ym kommentteja, mistä tulee vielä pahempi mieli. Täällä kirjoittelee ihmiset, joilla on huono itsetunto ja jotka pönkittävät omaa egoaan sillä, että lyttäävät toisia.

Tämä on totta, olen huomannut. Välillä tuntuukin, että kaikilla on kaikki niin hienosti ja tukea on vaikea tai mahdoton löytää. Joko kauhistellaan, voivotellaan tai sitten kerrotaan että kuinka hienosti itsellä menee.

Vierailija
7/8 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista löytää samassa tilanteessa olevia jossain vertaistukiryhmässä? Jos ei livenä, niin netissä tai esim. Facebook-ryhmässä (ovat yleensä suljettuja, jos asia on arkaluonteinen). Itse huomannut että tämä toimii parhaiten. Kokemusta on esim. masennus- ja syöpäryhmistä sekä alkoholistien läheisille tarkoitetusta ryhmästä. Voimia

Vierailija
8/8 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista löytää samassa tilanteessa olevia jossain vertaistukiryhmässä? Jos ei livenä, niin netissä tai esim. Facebook-ryhmässä (ovat yleensä suljettuja, jos asia on arkaluonteinen). Itse huomannut että tämä toimii parhaiten. Kokemusta on esim. masennus- ja syöpäryhmistä sekä alkoholistien läheisille tarkoitetusta ryhmästä. Voimia

Kiitos, toivoisin löytäväni tälläisen ryhmän mutta aihe on arka eikä ole ilmeisesti ryhmät edes noin vain löydettävissä. Vertaistuki helpottaisi.