Pitääkö hedelmien syöntiä vähentää? :(
Kirjoitin tänne jokunen aika sitten, kuinka en syö tarpeeksi kasviksia, mutta vähintään banaanin vedän päivittäin. Sain useamman kommentin siitä, kuinka syön liikaa sokeria tms.
Mutta siis syön yhden (1) banaanin päivässä, joka päivä. Onko oikeasti syytä vähentää niiden syöntiä?? Luulin hedelmistä saatavan sokerin olevan sitä parempaa? Eikö päivinä joina syön banaanin saa syödä myös esim. omppua? Tuntuu tyhmältä, missään muualla kuullut tästä!
Kommentit (28)
Rakastan hedelmiä ja marjoja.
Näin kesällä syön 2-3 persikkaa, 300-400 g mustikoita, 200g vadelmia, 300g kirsikoita päivittäin. siis nämä kaikki. Joskus korvaan marjat erilaisilla sokerimeloneilla.
Lisäksi kotiruokaa ja vihanneksia.
Olen normaalipainoinen.
Se kultainen keskitie on se mikä nykypäivänä unohtuu monessa asiassa. Toiset paasaa, että sokeri ehdotonta myrkkyä ja toiset perustelee että 1,5l pepsimaxia päivässä + karkkipussi on normaalia. Banaani ei ole se vaarallisin herkku eikä muutkaan hedelmät ellei näitä kilokaupalla päivittäin kisko ja jos ne muuten omalle elimistölle sopii. Tasapainoiseen ruokavalioon mahtuu normiruuan( jota myös hedelmät on) lisäksi myös herkkuja silloin tällöin.
Täällä palstalla kirjoittelevat ihan ihme tyypit jotka ei kuluta mitään ja syö vaan kuivaa kanaa ja salaattia vuoden ympäri.
Olen itse herkutellut koko elämäni sen verran kun tuntuu hyvältä. Olen 40v 170/59-62kg ja kaksi lasta, molemmista vauvakilot tippuneet 3kk:ssa.
Ei kannata uskoa täällä aineenvaihduntansa tappaneita itsensä riuduttajia. Itse tiedät parhaiten mikä sun kropalle toimii.
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstalla kirjoittelevat ihan ihme tyypit jotka ei kuluta mitään ja syö vaan kuivaa kanaa ja salaattia vuoden ympäri.
Olen itse herkutellut koko elämäni sen verran kun tuntuu hyvältä. Olen 40v 170/59-62kg ja kaksi lasta, molemmista vauvakilot tippuneet 3kk:ssa.
Ei kannata uskoa täällä aineenvaihduntansa tappaneita itsensä riuduttajia. Itse tiedät parhaiten mikä sun kropalle toimii.
Väärin. Elimistö kuluttaa energiaa myös levossa.
Tuskin hedelmiä nyt sellaisia määriä jaksaa kukaan edes syödä, että niiden sokerista jotain haittaa olisi. Yhdessä 0,5 litran limsapullossa on varmaan yhtä paljon sokeria kuin annoksessa hedelmiä, joka menee ehkä kuukaudessa. Ja sitä limupullollisen terveellisyyttä harvemmin mietitään.
Kannattaa vähentää jos suoli ei toimi kunnolla.
Banaanissa on on 88-109 kaloria. Yhdessä Fazerin suklaarivissä on 137,5 kaloria.