Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten valmistautua mahdolliseen sairastelukierteeseen, kun lapsi aloittaa päiväkodin?

Vierailija
27.07.2023 |

Lapsi menee päiväkotiin elokuussa. Miten valmistautua mahdolliseen sairastelukierteeseen, kun lapsi aloittaa päiväkodin? Alkaako sairastelukierre heti päiväkodin alkaessa vai vasta flunssakauden alkaessa? Käytännön neuvoja arkea helpottamaan kaipaan. Tukiverkkoja meillä ei ole, eikä paikkakunnallamme toimiva "lastenhoitopalvelu" suostu hoitamaan sairaita lapsia.

Kommentit (286)

Vierailija
201/286 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarkalleen ottaen on huolena? Lapsen kärsimys? Oma sairastuminen? Työnantajan suhtautuminen? Pienempi palkka? Jokin muu?

Vierailija
202/286 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan hyväksymällä sen. T: kolmen lapsen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/286 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä sairasteltu koko ajan eikä ollut mitään tautikierrettä päiväkodissa. Pari yksittäistä flunssaa saattoi olla. Huolehdi D-vitamiinin saannista, ulkoilusta ja laadukkaasta ruokavaliosta.

Näin on, omani sai lisäksi C/D vitamiinia, sekä sinkkiä pikku kuureina immuunipuolusta vahvistamaan.

Sokeri pois mädättämästä hampaita!

Vierailija
204/286 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täihäädöt on muuten rahastusta. Ehkä pienen lapsen tukkaan hyvä, kun sen saa itse huolella laitettua pieneen päähän, mutta aikuiselle itselleen voi käyttää myös rypsiöljyä / oliiviöljyä / kookosöljyä pää täyteen ja elmukelmu ympärille. Muutama tunti, tai yön yli. Öljy tukahduttaa täit ihan samalla periaatteella kuin ne täihäädötkin. 

Itse en omaan päähäni saanut täihäätöä riittämään edes kaksi purkkia vaikka käytti, ja silti jäi alueita käsittelemättä. Ihan s****sta, ja kallista. 

Ruokaöljy käy aivan yhtä hyvin.

Nimimerkillä kokemusta valitettavasti on! 

Kokemusta ei ole itselläni, mutta painan vinkkisi mieleen kaiken varalta. Jemmassa puteli halpaa ruokaöljyä, kelmurulla ja suihkumyssy.

Millä tuo ruokaöljy pestään päästä pois, lähteekö pelkällä vedellä ja tavallisella sampoolla?

Vierailija
205/286 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeasia täällä otettukin esille

tavallisia riesoja myös kihomadot ja täit joten valista lastasi muistutellen käsienpesusta ja ettei jaa hattua toisten kanssa

Vierailija
206/286 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista keskustella puolisosi kanssa tästä ja pitää puoliasi, ettet joudu yksin huolehtimaan lapsesta.

Vierailija
207/286 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täihäädöt on muuten rahastusta. Ehkä pienen lapsen tukkaan hyvä, kun sen saa itse huolella laitettua pieneen päähän, mutta aikuiselle itselleen voi käyttää myös rypsiöljyä / oliiviöljyä / kookosöljyä pää täyteen ja elmukelmu ympärille. Muutama tunti, tai yön yli. Öljy tukahduttaa täit ihan samalla periaatteella kuin ne täihäädötkin. 

Itse en omaan päähäni saanut täihäätöä riittämään edes kaksi purkkia vaikka käytti, ja silti jäi alueita käsittelemättä. Ihan s****sta, ja kallista. 

yhden ainoan täinnolen nähnyt, kun ekan luokan Ekassa vsnhempsin illassa kouluterkkari kiertätti purkkia, jossa kuollut täi. Meillä ei siis koskaan ole ollut täitä.

Vierailija
208/286 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta ei ole itselläni, mutta painan vinkkisi mieleen kaiken varalta. Jemmassa puteli halpaa ruokaöljyä, kelmurulla ja suihkumyssy.

Millä tuo ruokaöljy pestään päästä pois, lähteekö pelkällä vedellä ja tavallisella sampoolla?

Itse en kyllä lähtisi upottamaan päätä haisevaan ruokaöljyyn, sitä ei saa varmaan helposti pestyä pois. Jo pelkkä apteekin Hedrin liquid gel -täishampoo oli tosi hankala saada pois ja hiukset kuivahti kun piti pestä tosi monta kertaa shampoolla. Paranixin täishampoo oli paljon miellyttävämpi käyttää.

Paranixilla on myös hyvä muutaman päivän välein käytettävä ennaltaehkäisevä shampoo, jota käyttäisin varmasti jos meillä olisi vielä päiväkoti-ikäisiä. Käytössä se on meillä vieläkin ennen yökyläilyjä ja esim. urheiluturnauksia. Hedrinin ennaltaehkäisevä suihke on sekin ihan hyvä, sekin meillä on satunnaisesti käytössä, mutta se ei taida suojata kuin pesujen/suihkujen välillä toisin kuin tuo Paranixin estoshampoo. Näiden kahden tuotteen käytön aikana ei olla saatu täitä. Vaikka nämä vähän maksaa niin kaikki minkä pystyt tehdä välttääksesi tartunnan, on rahan, ajan ja mielenterveyden säästöä.

Vierailija
209/286 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinia joka päivä, huolellista käsien pesua vähän väliä saippualla, peitetään suu yskiessä/aivastaessa, ei kaiveta suuta, nenää, takapuolta, pidetään vain omaa pipoa. Siinäpä ne tärkeimmät. En muista, että meillä olisi mitään kierrettä koskaan tullut, toki alkuun saattaa tulla joku tartunta ja poissaolo, mutta tasoittuu sitten. Tosin päiväkoti oli pieni, n. 40 lasta yhteensä.

Vierailija
210/286 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset kristalleja ja suolaa

Vierailija
211/286 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeät pelisäännöt, kuka jää hoitamaan lasta milloinkin ja etukäteen selville, miten töihin ilmoitetaan. Jossain voi tarvita lääkärintodistuksenkin. Jos tauti pitkittyy, kuka ottaa palkatonta vapaata, pystyykö tekemään etätöitä. Meillä esim. mun tes sallii 4 palkallista arkipäivää tilapäistä hoitovapaata, puolisolla vain 3 ja viikonloputkin lasketaan mukaan.

Vierailija
212/286 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

D vitamiinit kuntoon koko perheelle. Käsien pesua ahkerasti. Terveellistä ruokaa.

Vierailija
213/286 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä alkaa päiväkoti ja itse olen tehnyt seuraavat valmistelut:

Kotiin on ostettu mehuja, puuroa, pähkinöitä, smoothieta ja muuta helppoa syötävää. Särkylääkevarastot ja muut on täydennetty. Helposti saatavilla oksennusämpärit ja vastaavat. Pidän kaapissa myös lapsen sänkyyn sopivaa vaihtopeittoa, tyynyä yms, jos oksennus, kakka tai pissa tulee sänkyyn. 

Mitä ihmettä? Asutko satojen kilometrien päässä kaupoista ja apteekista? Tuohan on kuin valmistautumista kolmanteen maailmansotaan. Tiedätkö, että kaupat ja apteekit on auki joka päivä.

Vierailija
214/286 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Rakenna maanalainen bunkkeri - bunkkeriin oma ilmastointi sekä ilmansuodatus.

2. Täytä bunkkeri elintarvikkeilla ja pullotetulla vedellä - elintarvikkeiden tulee olla mieluiten kuivamuonaa ja säilykkeitä, johon vain lisätään vesi

3. Muista asekaappi, aseet sekä riittävästi ammuksia - kun zombit valtaavat maan, tulee niille tarvetta

4....ai niin. Ollaan Suomessa, eikä jenkeissä

Unohda kaikki tuo ja ota lunkisti...

Vierailija
215/286 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut joka sivua, mutta d-vitamiini, c-vitamiini ja rauta. Nämä kolme on olleet syynä että meillä ne pirun flunssat oli tosiaankin kierteitä. Ensin lapset vuorotellen ja sitten minä, joka flunssasta joku 2-3 viikkoa kipeänä. Ja pian taas joku lapsista, ja homma alusta.

En ymmärtänyt että näitä yllämainittuja en saanut tarpeeksi. Olisinpa silloin tiennyt. Lapset sairasti aina vain 1-2 päivää, joka on siis vielä normaalia päiväkoti-ikäiselle, mutta minä olin samoista pöpöistä kipeänä monta viikkoa. 

Ja sitten on meitä joilla kaikki on siinä suhteessa hyvin, mutta ei auta. Otin sellaisen jonkun ison labrapaketin. Kaikki oli ok, ferritiini, transferritiini tjsp ja vielä erikseen varastorauta, d-vitamiini, hivenaineet, b-vitamiini.. Silti sairastan aina.

Nytkin just mietin, että sairastutaanko jo ensi viikolla vai meneekö peräti seuraavalle, kun koulu alkoi tänään.

Vierailija
216/286 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä alkaa päiväkoti ja itse olen tehnyt seuraavat valmistelut:

Kotiin on ostettu mehuja, puuroa, pähkinöitä, smoothieta ja muuta helppoa syötävää. Särkylääkevarastot ja muut on täydennetty. Helposti saatavilla oksennusämpärit ja vastaavat. Pidän kaapissa myös lapsen sänkyyn sopivaa vaihtopeittoa, tyynyä yms, jos oksennus, kakka tai pissa tulee sänkyyn. 

Mitä ihmettä? Asutko satojen kilometrien päässä kaupoista ja apteekista? Tuohan on kuin valmistautumista kolmanteen maailmansotaan. Tiedätkö, että kaupat ja apteekit on auki joka päivä.

No ainakin meillä maalla on 30km lähimpään apteekkiin. Se menee kiinni lauantaisin klo 14 eikä ole sunnuntaisin auki. Ruokakauppa sentään kylältä löytyy, mutta sekään ei ole talvikaudella sunnuntaisin auki ja menee lauantaisin neljältä kiinni. 60km päästä löytyy sitten vähän laajemmin kaikenlaista, mutta esimerkiksi jos mulla on mies työkeikalla viikonloppuna, niin en mä voi lähteä oksentelevan tai kuumeisen lapsen kanssa ajamaan tuntia suuntaansa, että saa vaikka särkylääkettä. Mun vanhemmat toki voi sitten auttaa, mutta mun mielestä helpommalla pääsee, kun ostaa ennakkoon tarvittavat kotiin. Eikä niitä voi tänne ottaa hoitamaan sairaita lapsia, kun vatsataudistakin voi tulla sairaalakeikka.

Ja tämä ei siis ole mikään valitus, kunhan totean. Tämmöseen varautumiseen tottuu, ei sitä tarvitse erikseen miettiä, kun täällä on koko ikänsä asunut.

Vierailija
217/286 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesirokkorokote. Me otettiin lapsille kun kaikki 3 menivät päivähoitoon samaa aikaa täyspäiväisiksi.

Kuuluu nykyään jo rokotusohjelmaanz

Vierailija
218/286 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapset ovat olleet pois viikon päiväkodista vain silloin kun heillä on ollut vesirokko. Eli ei jokainen tauti todellakaan tarvitse viikon paranemisaikaa ja poissaoloa.

Kuka on niin hölmö, että antaa lapsen sairastua vesirokkoon, johon on rokote?

Vierailija
219/286 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivara kuntoon, saikkulappuja pino pöydälle valmiiksi ja eikun saikuttamaan itsekin ja sairaan lapsen hoito vapaat hyödyntäen mahdollisimman paljon pois töistä.

Sitä juhlaa ei kestä kauan, vain 10 vuotiaaksi ja hoitoalalla 12 vuotiaaksi saakka, sitten ei pysty enää töistä olemaan pois lapsen avulla.

Ei työkaveritkaan siitä edes pahastu, koska no, lapset nyt sairastelee ja lapsilta saa itsellekin tauteja.

Vierailija
220/286 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi tukiverkkoja,ei lasten sairastaessa heitä oikein voi pyytää avuksi,etteivät he saa tartuntaa kuten eräs isovanhempi,joka sairastui keuhkokuumeeseen saatuaan hoitamiltaan lapsenlapsilta tartunnan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi