Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moderni sauna onkin perseestä

Vierailija
27.07.2023 |

Hah mä olen aina tiennyt tämän. https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/a8856004-4d66-408f-81dc-d5f…
Onko muuten teilläkin kiuakaaseen integroitu kiaus? lol

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt mukavaa katsella löylyistä kun toinen peseytyy siinä lasin takana. Pahimmillaan myös talon ainut vessanpönttö voi olla siinä samassa tilassa.

Vierailija
2/18 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä laudeliinaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasiseinien peseminen on ärsyttävää.

Huolestuttaisi noin lähellä puuta oleva kiuas.

Ja mielestäni integroitu kiuas on vaarallinen myös ihmiselle. Siinä ei ole varaa horjahtaa.

Sitten vielä tuo lauteiden alta pesemisen vaikeus.

En myöskään tykkää, että on vaan 1 tiskiallas keittiössä ja sivulla olevat liesituulettimet on hölmö keksintö.

Aina vaan täytyy keksiä väkisin jotain uutta, vaikka se ei olisi toimivaa.

Olen rakennusinsinööri

Vierailija
4/18 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen perinteinen sauna paras.

Vierailija
5/18 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle riitti lukea artikkelista vaan otsikko. Kotia remontoidessa tein suurimmat päätökset kaikista pintamateriaaleista, koska minä olen se joka pitää pinnat puhtaana. Ei uppokuvioisia keittiökaapin ovia, joihin ajan kanssa kertyy pölyä ja rasvaa. Mies olisi halunnut tientynlaisen wc pöntön, ei. Liikaa rakosia ja koloja, en jynssää. 10 vuotta tässä asuttu ja helppo pitää puhtaana. Lauteet myös saa saunasta irti ja helppo pestä.

Vierailija
6/18 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky suunnittelijoille tärkeintä on miltä se näyttää, oli sitten kysessä sauna tai mikä tahansa. Itselleni on toimivuus tärkein kriteeri.

Vierailija
7/18 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, mun mies jollain asuntomessuilla jo dissas aikoinaan tuollaista hienoa saunaa just että miten tuon muka saa pidettyä puhtaana kun ei pääse edes lauteiden alle :D

Vierailija
8/18 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasiseinien peseminen on ärsyttävää.

Huolestuttaisi noin lähellä puuta oleva kiuas.

Ja mielestäni integroitu kiuas on vaarallinen myös ihmiselle. Siinä ei ole varaa horjahtaa.

Sitten vielä tuo lauteiden alta pesemisen vaikeus.

En myöskään tykkää, että on vaan 1 tiskiallas keittiössä ja sivulla olevat liesituulettimet on hölmö keksintö.

Aina vaan täytyy keksiä väkisin jotain uutta, vaikka se ei olisi toimivaa.

Olen rakennusinsinööri

Keittiön rakentamisestahan on jo luovuttu, sen korvaa rivi ylä- ja alakaappeja olohuoneen peräseinällä.

Vierailija
9/18 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin jo niitä matalia sohvia ja muita painavia kalusteita joiden alta ei pääse siivoamaan helposti..

Vierailija
10/18 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin, jos nuo laudelaatikot saisi jotenkin auki, että pääsisi alle siivoamaan. Vaikka jokin saranatsydemi.

Vierailija
11/18 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan siivoamista ja aina ensimmäiseksi mietin, miten joku siivotaan tai pestään. Lasiseiniä en saunaani halua enkä alas asti jatkuvia lauteita, mutta liian ahtaita laudevälejä en olisi heti osannut ajatella.

Vierailija
12/18 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt lauteisiin upotettuja pilarikiukaita; niissähän häviää sen pilarin hyödyt.

Vierailija
13/18 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta marmoripinnat keittiössä on jotenkin junttia. Kylppärissä isoina pintoina ne menettelevät. Marmori sopii parhaiten julkisiin ja suuriin rakennuksiin.

Vierailija
14/18 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt lauteisiin upotettuja pilarikiukaita; niissähän häviää sen pilarin hyödyt.

Sehän on sitten penkinlämmitin, jos se lämpö jää lauteiden alle.

Vierailija
15/18 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään että sauna on hieman hämyinen paikka. On hieno tunnelma mennä syksyllä pimeään saunaan jossa ainut valonlähde on liekkien loimu kiukaassa. 

Vierailija
16/18 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään, miksi noiden kylpytilojen pitää olla niin suuria nykyään? Turhaa energiaa menee lämmittämiseen isossa tilassa, jossa ei paljoa vietetä aikaa muutenkaan.

Vierailija
17/18 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina inhonnut noita lasiseinäsaunoja. Rumia ja epäviihtyisiä. Kuka haluaa saunoa kirkkaassa valaistuksessa joka sieltä pesuhuoneesta loimottaa? Löylyn pitää olla hämärä pesämäinen paikka.

Vierailija
18/18 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään, miksi noiden kylpytilojen pitää olla niin suuria nykyään? Turhaa energiaa menee lämmittämiseen isossa tilassa, jossa ei paljoa vietetä aikaa muutenkaan.

Suunnittelussa pitää ottaa huomioon nykyisin rullatuolia tarvitsevat. Pitää olla puolitoista metriä tilaa pyöriä siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän