Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisit, jos pilkkaamasi henkilö paljastaisi sairastaneensa vakavaa...

Vierailija
27.07.2023 |

masennusta kulkien hymyssä suin ja vähän hömelönä elämäänsä eteenpäin töissä ja muualla vuosikymmeniä.
Mitä ajatuksia se herättäisi sinussa, joka pidät häntä hieman yksinkertaisena ja outona? Sinä joka et tunne häntä, mutta olet kuullut outoja juttuja ja joita totena pitäen juorusit ilkeämielisesti eteenpäin.

Nostattaako se mielessäsi enemmän ivaa häntä kohtaan, jos saisit tietää hänen kamppailleen 20 vuotta ihan oikean vakavan masennuksen kanssa? Haukkuisitko häntä edelleen kaverittomaksi outolinnuksi ja niillä monilla muilla pilkkaleimoilla joita joku hänelle antoi ja te totuutena levititte. Mikään niistä ei vain ollut tai ole totta. Sosiopaatti nautti juorujen keksimisestä ja levittelystä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on skitsofrenia ja minua pilkataan jatkuvasti. Kukaan ei tiedä sairaudestani. Kaikki sairaudet eivät näy ulos.

Ihmisillä on valtava pelko eri sairauksia kohtaan ja pelko tulee suusta ulos pilkkana. Minullakin on sairaus, fyysinen, joka aiheuttaa voimakasta uupumusta ja turvottaa kehoa. Saan jatkuvasti pilkkaa omilta ja vierailta. Lyödään kuin vierasta sikaa. Väsyneenä ei jaksa aina reagoida kaikkien sanoihin, varsinkin kun sitä paskaa on joutunut kuuntelemaan vuosikymmeniä. Pitävät vielä tyhmänä kun en reagoi ja naureskelevat päin naamaa. Ihmiset on tyhmiä ja kun jokin sairaus iskee pilkkaajalle itselleen, sitä valitusten määrää ei usko kukaan. "Miten MINULLE voi tulla?".Mitenköhän? Yleensä eivät kehtaa enää katsoa silmiin kun tietävät että minä annan takaisin samalla mitalla.

Kiusaajat tunnistavat kuka on "heikoilla" ja käyvät kimppuun. Varsinkin jos vielä ulos päin sairaus näkyy. Minulla on ollut syöpä ja vakava masennus. Luulevat minua heikoksi mutta kyllä tässä on semmoisissa liemissä keitetty että minun nenälle ei enää kukaan hypi. Olen saanut tarpeekseni ja täältä pesee takaisin. Kivut ja vaivat vielä tekevät ekstraärtyisäksi niin tulee reagoitua reippaasti.

Näinhän se on, mutta en ymmärrä mikä tyydytys siitä kiusaavalle tulee että saa lyödä heikommaksi luulemaansa ihmistä. Vahvistaako se muka jotenkin kiusaajan heikkoa itsetuntoa? Yhteisö tai perhe tai mikä tahansa ihmisryhmähän on aina yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki. Miksi kukaan haluaisi heikentää sitä vielä lisää?

Siis tuollaisella ihmisellähän on vaikeita narsistisia ja sadistisia piirteitä! Ei nyt jumalauta muuten voi ihminen _kiusata_ vaikeista sairauksista. Ihan puhdasta demonista pahuutta tuo on.

Vierailija
22/26 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pilkkaa muita joten ei ole tarvetta miettiä tämmöisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pilkannut ketään. Yleensähän siihen on jokin syy, miksi ihminen on kyvytön. Eri juttu sitten, onko kyseisen tyypin paikka työelämässä.

Vierailija
24/26 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on ryhmäkiusaus. Siis lapsellisesti ollaan samaa mieltä jostain asiasta tai ihmisestä. Ja toivotaan ettei itse maalitetun asemaan ja siten joutuisi "ryhmän" ulkopuolelle.

Pysytään mukana tai hiljaa, ei sanota että stop!

Vierailija
25/26 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on ryhmäkiusaus. Siis lapsellisesti ollaan samaa mieltä jostain asiasta tai ihmisestä. Ja toivotaan ettei itse maalitetun asemaan ja siten joutuisi "ryhmän" ulkopuolelle.

Pysytään mukana tai hiljaa, ei sanota että stop!

Kummasti haluavat kytätä somessa kiusatun asiat. Ikinä eivät tykkää mistään tai kommentoi mitään, mutta haukun juurta ammentavat. Rutto leviää juorujen kautta ja vaivihkaa huomaat, kun työyhteisössä uusiinkin tartutetaan sitä.

Vierailija
26/26 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, koska en lyttää tai kiusaa ketään. Elämä tuntuu sillä lailla kivemmalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän