Poikaystävä saapuu ensi kertaa visiitille Suomeen. Ehdottakaa tekemistä ja ruokia, joita maistella
=) Lohisoppaa olen pari kertaa kokeillut, mutta mitä muuta? Luonnosta pitää paljon.
Kommentit (57)
Mustikkakukko on hyvää, jos jaksat tehdä. Jos asut jossain rannikolla, ja on mahdollisuus päästä saaristomaisemiin, niin niitä kannattaa esitellä.
Vierailija kirjoitti:
Voi raukkaa. 😂😂 M...patja?
Miksi olet raukka? Onpa kurjaa...
Ihan vaan tiedoksesi, että emme ole tehneet mitään ja asumme yhdessä, mutta tulin jo keväällä Suomeen. Mies tulee perässä tänne viikon ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä, onko tämä vaan provoilua, mutta olen maistattanut ulkomaisilla kavereilla heidän vieraillessaan Suomessa nämä perinteiset, eli karjalanpiirakat, mustikkapiirakka/raparperipiirakka vaniljajäätelöllä, lohikeitto, tuore ruisleipä voilla, poronkäristys ja karjalanpaisti. Osa kavereistanikin on vegaaneja/vegetaristeja, joten silloin ei tietenkään hirveästi valikoimaa löydy, mutta muuten olen yrittänyt tarjota/viedä syömään ravintolaan noita "perinteisiä". Kuopion seudulla asuessa neulamuikut oli kanssa yksi, joka tuntui olevan kovin eksoottista joidenkin mielestä. Ja kaikki jotka olen metsään vienyt, ovat tykänneet käydä sienestämässä ja kokata sitten jotain sieniruokaa saaliistaan :D
Myös hortoilut tuntuvat kiinnostavan monia eli nokkospestot, vuohenputki ja voikukka, maitohorsma"parsa" jne ovat herättäneet ihastusta. Kaikkialla kun ei voi noin vaan keräillä luonnosta puhdasta sapuskaa.
Ei ole vaan mies on oikeasti tulossa viikon lomalle tänne ja samalla haemme muuttokuormani miehen kotimaahan. Asumme jo yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Esittelet paikallisen marketin karkkihyllyt, jäätelöaltaat ja grillituotevalikoiman. Veisin myös Tokmannille ja Rustaan.
Kiitän ideoista. =)
Vierailija kirjoitti:
Lehdessä luki, että naiset tuovat Gambiasta tuliaisena muutakin kuin rusketuksen. Entä mies? Testiin ensin, sitten 1 kk karanteeni (s-puolitaudit) ja sitten vasta tasting.
Mies kärsii heinänuhasta, mutta muuten on terve kuin pukki. Gambiassa emme ole käyneet, mutta mies on Aasiasta. Seksiä emme ole harrastaneet kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä maasta tulee?
Aasian maasta.
Vierailija kirjoitti:
Poronkäristys ja leipäjuusto, muttei mämmiä.
Kiitän ideoista. =) Mämmiä ei, kun en siitä välitä itsekään, mutta poronkäristys ja leipäjuusto voisivat olla hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kertoisitko mistä maasta hän tulee niin voi suositella jotain ja poissulkea jotain?
Unohda nuo asiattomat.
Sivistysvaltiosta Aasiasta.
Eli Afganistanista.
Katso löydätkö "surströmming" jostain. Vaan Hki Carverna ihan kiva rafla.
Vierailija kirjoitti:
Menkää ajamaan rallia jos mies on hurjapää tai jos rauhallinen niin kalastamaan.
Kiitos ideoista. =) Poikaystävä ei ole mikään hurjapää mutta kalastamista voin ehdottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kertoisitko mistä maasta hän tulee niin voi suositella jotain ja poissulkea jotain?
Unohda nuo asiattomat.
Eli Afganistanista.
Ei vaan Etelä-Koreasta.
Vierailija kirjoitti:
Unohda nuo asiattomat.
Etelä-Koreasta. =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohda nuo asiattomat.
Eli Afganistanista.
Mikä teitä vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä maasta tulee?
Gambiasta.
En usko että tämä ap:n viesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä maasta tulee?
Gambiasta.
En usko että tämä ap:n viesti.
Just sanottiin. Etelä-Korea
Taas kerran ketjuun osallistuvat miehet aivan erinomaisesti havainnollistavat sitä miksi yhä useampi suomalainen nainen päätyy siihen lopputulokseen, että ulkomaalainen puoliso on parempi vaihtoehto, jopa niinkin erilaisesta kulttuurista kuin Etelä-Koreasta...
Kuhaa, kanttarelleja, uusia pikkupottuja, mustikoita.
En nyt tiedä, onko tämä vaan provoilua, mutta olen maistattanut ulkomaisilla kavereilla heidän vieraillessaan Suomessa nämä perinteiset, eli karjalanpiirakat, mustikkapiirakka/raparperipiirakka vaniljajäätelöllä, lohikeitto, tuore ruisleipä voilla, poronkäristys ja karjalanpaisti. Osa kavereistanikin on vegaaneja/vegetaristeja, joten silloin ei tietenkään hirveästi valikoimaa löydy, mutta muuten olen yrittänyt tarjota/viedä syömään ravintolaan noita "perinteisiä". Kuopion seudulla asuessa neulamuikut oli kanssa yksi, joka tuntui olevan kovin eksoottista joidenkin mielestä. Ja kaikki jotka olen metsään vienyt, ovat tykänneet käydä sienestämässä ja kokata sitten jotain sieniruokaa saaliistaan :D
Myös hortoilut tuntuvat kiinnostavan monia eli nokkospestot, vuohenputki ja voikukka, maitohorsma"parsa" jne ovat herättäneet ihastusta. Kaikkialla kun ei voi noin vaan keräillä luonnosta puhdasta sapuskaa.