Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*^*Huhtimassut viikonloppuun*^*

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan huomannut vielä viikonloppu pinoa, joten tässäpä sellainen. Toi viikon pino oli jo niiiin pitkä, että aattelin aloittaa senkin takia uuden. Kivaa, et porukka on ollut joulukiireistä huolimatta aktiivista täälläkin:)!

Mies tuli juuri kotia ja poika päikkäreillä. Pitäis lähteä käymään kaupungilla, yksi joululahja vielä ostamatta. En halua jättää enään ens viikkoon kaupassa käyntiä. Siis tokihan ruokakaupassa joudutaan käymään, mut lahjat haluun saada nyt ostetuksi.

Eilen leivoin piparit. Vielä ois suunnitelmissa suklaakakun teko, torttu ja pasteijoita ajattelin kans tehdä. Perunalaatikon tein viimeviikonloppuna ja äitini lupasi antaa muita laatikoita.

( . ) Masussa kaikki tuntuu olevan hyvin. Kaveri on tosi aktiivinen:). Varsinkin iltoisin nukkumaan mennessä alkaa melkoinen mellastus! Ei esikko näin vilkas masussa ollut. Potkut ja kuperkeikat näkyvät selkeesti mahan päältä. Esikoisen ääni ja kiljahdukset saavat aina aikaiseksi pari potkua:). Pahaolo on taas vaivannut ihan liian suuressa määrin:(. Tosi tylsää ja inhottavaa siis. Oon jo vannonut, et tää on sit viiminen raskauteni. Saas nähdä kauanko synnytyksen jälkeen pysyy mielessä...

Synnytyksestä oli puhetta viikon pinossa. Itsellä kerran pari käynyt mielessä. Esikoisen synnytys ei jättänyt mitään isompia traumoja. Silloin suurin pelkoni oli repeäminen ja se valitettavasti toteutui. Nyt sit pelkään, et repeen jälleen yhtä pahasti ja se kyl vähän (ja väliin aika paljonkin) ahistaa. Yleensähän toisessa synnytyksessä repee vähemmän, kait.

Tällaisia mietteitä ja vointeja täällä. Nyt kaupungille, ennenkuin siellä on puoli maakuntaa viikonlopun ostoksilla:)!

Senny ja Lilliputti rv 21+6

Vierailija
2/10 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen täällä odottaa jo innoissaan joulua, olin jo niin malttamaton että raaputin veikkauksen kalenterista kaikki loput luukut ja 20 e sillä tuli, ompahan jotain sekin...piti vaan raaputtaa salaa ettei tyttö nää, ois halunnu muuten sekin avata kaikki suklaakalenteri luukut.

Onkos muilla ollu sellasta vaivaa et eka maha on monta päivää kovalla ja sitten kun aukeaa, ilman mitään lääkettä ni on tosi kipeä ja tuntuu et ei vessasta pääse mihkää.Taas tänä aamuna aamupalan jälkeen sai mennä vessaan ja oli kyllä tosi tuskanen olo, epäilin jo et onko suppareita mutta tuskin kun tavaraa tuli kummiski.....todella inhottava vaiva ku sit pitäs saaha muutakin tehtyä mutta ei taho pystyä ku on maha kipee.Nyt onneks jo vähä helpottaa mut en tiä tohinko ulos mennä, tulee pian kiire vessaan...

Joo mutta mukavaa joulun odotusta kaikille

Maikku rv 21+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Marie81:lle: niitä vesitusseja alustoineen saa ainakin Stockan leluosastolta, BR-lelusta ei löytynyt, mutta siitä uudesta ToysRUs:ista saa kait myös. Se on kyllä ihan mahtava keksintö, ollaan testattu jo kerran. Siihen on kiva itekin piirrellä :)

Muuten vointi tänään ok, pikästä aikaa ja ihanaa kun mieskin tuli kotiin pitkältä työmatkalta. Onko täällä muita huhtimasuja, joiden mies joutuu paljon matkustelemaan ja joilla on jo pieni/pieniä kotona? Meinaan vaan ettävoi loppuraskaudesta käydä tosi rankaksi hoitaa kotia, lasta ja masua yksin montakin päivää putkeen... Mutta sellasta tää on, ja onhan se tietty hyvä juttu että miehellä on motivoiva ja innostava työ noin niinkuin muuten.

Me lähdetään pian ystävien luo syömään, ostin niille kivat joululahjat Sin Citystä pilke silmäkulmassa (karkeista tehdyt stringit naiselle ja samanlaiset kalsarit miehelle :) Ovat juuri menneet naimisiin... Iloista joululomaa siis vaan heille ja makeaa suun täydeltä ;)

Voikaahan hyvin masukkaat ja äidit!

Bebe-b rv 22 tasan

Vierailija
4/10 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihanaa lukea noin pitkää pinoa.

Töissä valtava tohina ettei kerkiä koneella juurikaan käydä.Viikko vielä ja sitten alkaa 2 viikon loma. Ihanaa :D

Synnytyksistä oli puhetta. Tuleva koitos kyllä pyörii mielessä,mutta positiivisessa mielessä (odotan sitä jo kovasti)edelliset synnytykset ovat sujuneet helposti,luomusti ja nopeasti.

Bebe-B: meidän isäntä kanssa joutuu välillä reissuhommiin ja on pahimmillaan viikon pois.Onneksi noita päiviä ei ole kuin ehkä joka toinen kuukausi.

Miehelle pitäis lahja vielä käydä ostamassa ja sauna siivota niin sitten on kaikki jouluhommat tehty.

Maha senkun kasvaa ja olo on hyvä,vielä ei kolota eikä jomota mistään.

Oletteko kovasti jo nimiä miettinyt entäs kummeja?

Meillä oisi tytölle ollut nimi valmiina,mutta koska poitsu tulee niin hälle toista nimeä ei meinaa millään keksiä. Kummit on jo mietitty,mutta heiltä aattelin halukkuutta kysellä sitten helmikuun tietämillä

Nyt lähden laittamaan saunan lämpiään,vaikka siellä tuleekin huono olo niin silti sinne on päästävä.

Niin ja siitäpä tulikin mieleen että tuleeko muille huono olo saunassa?

edram ja himppu 23+6

Vierailija
5/10 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt pinoutua koko viikolla kun olen ollut talolla remonttihommissa. Maalasin neljän huoneen seinät, ja vaikka luin Tikkurilan webbisivuilta että vesiohenteisilla voi maalata raskaana ollessa, käytin semmoista jumalatonta maskia kuitenkin. Vähän nolotti maalailla ikkunoiden eestä kun naapurit ajeli ohi :D

Jouluvalmistelut on suurmmaksi osaksi tehty. Enää muutama lahja ostamatta. Piparit, tortut ja laatikot on tehtyinä. Ensi viikolle jää niiden kokkaukset joita ei voi kauan säilyttää, esim. valkosipulisilakat ja munatotit.

Meillä myös mies joutuu joskus työnsä puolesta reissuun. Viimeksi oli 3 viikkoa poissa, ja nyt tammikuussa on taas lähdössä ensin kahdeksi viikoksi ja sitten kaksi kotona ja taas kaksi viikkoa poissa. Vitsailinkin että saan kohta ottaa siskoni mukaan synnytykseen. Raskasta se on, ja nyt varsinkin kun remontin myötä olen muutenkin paljon yksin esikoisen kanssa. Mutta minkäs sille voi...

Olo on ollut hyvä. Maha on kasvanut ihan hirveästi, ja painoa nyt sairaslomalla tullut enemmän kuin oisin halunnut. Esikoisesta tuli silloin 14 kiloa ylimääräistä, ja kolmessa kuukaudessa ne lähti. Tästä pikkuistesta taitaa tulla hiukan enemmän :D No ehkä tämä syöminen taas rauhoittuu tammikuussa :D

No joo, esikoinen huutelee tuolta, pitää mennä.

Hauskaa viikonloppua kaikille.

Nyla 23+6

Vierailija
6/10 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kertakaikkeaan jaksanut tulla kirj. kuulumisia.

Ke oli neuvola, painoa tullut 4vkossa melk. 3kg!!! Huh huh.. Yhteensä nyt reilu 4kg. Turvotusta ei oo. Neuvolantäti ei löytänyt sydänääniä ja mua on supistellut jo 2vkoo enemmän tai vähemmän. Ja eiku lähete käteen ja äitipolille =(

Käyrällä olin jonkun aikaa, sydänäänet ok. Huh mikä helpotus=)

Lääkäri teki sisätutkimuksen ja totes että kohdunkaula on lyhentynyt 1cm:llä eli nyt LEPOA, LEPOA ja LEPOA!!

Ultrasi vauvan ja kaikki ok. Kovasti kuulema liikkuu, ite en tunne vielä kovinkaan paljon liikkeitä mutta johtuu kait siitä että istukka on etuseinässä ja aika alhaalla.

Sain onnexi ees vähän rauhaa mieleen kun kaikkea hulla ehti jo mielessä käydä kun neuvolassa niitä sydänääniä ei löytynyt.

Bebe-B: Meillä isäntä ajaa rekkaa ympäri Suomea. Yleinsä on 7pvää töissä, 4 vp, 7pvää töissä jn. Esikoinen on 3v3kk, kuous 1v7kk. Hyvin tää ratkaisu on meillä toiminut.

Synnytyksistä. Ootan innolla, molemmat aikaisemmat olleet helppoja. Molemmat menny luomuna, esikoisen kanssa sain ilokaasuu, ponnistusvaihe kesti yhden ponnistuksen ja kokonaiskesto 4h27min. Kuopuksen kanssa en saanut ilokaasua, ponnistusvaihe kesti kaksi ponnistusta ja kokonaiskesto 2h7min. Salissa ehdimme olla 11min.!!

Saas nähdä minkälainen tästä synnytyksestä tulee ja milloin se tulee... Sais kyllä vielä pysyä ainakin 10vkoo!!!

Nyt iltapalalle..

Voikaahan paksusti ja hyvää joulun odotusta kaikille!!

t. jonzku80 rv. 21+3

Vierailija
7/10 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kerrankin yksin kotona, mies pikkujouluissa ja esikoinen mummilassa. Lueskelin loppuviikon pinoa ja kaikkien kuulumisia, wautsi miten aktiivisia on oltu:). Itsellä työt kaatui niskaan pahasti viime viikolla ja uskon etä jouluviikko jatkuu samaa tahtia, oon ollukki aivan puhki. Teen aikasten hektistä ja stressaavaakin työtä....Toivottavasti jaksais pusertaa vielä jonkun aikaa, vaikka suppareita on edelleen säännöllisesti, onneks nyt on kolmas päivä lääkäri, sitten saa tietää ton alakerran tilanteen.

Kohta alan paketoimaan lahjoja ja myöhemmällä aattelin hemmotella itteäni kasvonaamiolla ja teen salaatin:).

Hitsiläinen, kaikki lahjat on hankittu, paitsi yksi, miehelle. Mitä kummaa keksis taasen ihmiselle jolla on oikeasti kaikkea....jotain kivaa tekis kuitenkin mieli hälle hommata.

Tosta miesten työnteosta, meillä mies ei varsinaisesti tee reissuhommia, mutta on säännöllisesti parin-kolmen päivän jaksoja työjutuissa, muutenkin tekee illat pitkät joko ylitöitä taikka sitten kotona hommia koneelta, jotenkas välillä on raskasta kyllä:/.

Työnjako meillä on selvä, mä teen kaikki kotityöt...Kyllähän se sitte tarjoutuu auttamaan kun ehtii, mutta en paljoa henno hälle hommia langettaa kun painaa muutenkin raskasta työtä kovein painetten alla.

Mutta huhti-siskot, ihanaa joulunaluslauantai-iltaa teille kaikille!

Inkkarityttö 22+5

Vierailija
8/10 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko viimeisestä viestistä vierähtänyt peräti kuukausi tai jotain sinne päin..? Nyt on kuitenkin kerrankin sellainen rauhallinen että ehtii kirjoittamaan: kuopus leikkii pikkuautoilla ja esikoinen katselee Haluatko miljonääriksi -ohjelmaa :)

Bebe-B ja muut " kohtalotoverit" : meillä myös isä on paljon reissussa sekä koti- että ulkomailla työnsä takia (valmentaa maajoukkuetta). Reissupäiviä on yli 200 vrk/vuosi. Toisaalta silloin, kun hän ei ole reissussa, hän on 100% kotona: hoitaa siis kodin ja lapset ja minä saan vaan levätä laakereillani (jos haluan..). Välillä on toki raskasta, mutta toisaalta suhde pysyy jollain tavalla " jännittävämpänä" kun ei tarvi toisen naamaa koko ajan katsella ;) Tämä on myös todennäköisesti miehelleni " once-in-a-lifetime" -pesti, unelmien täyttymys, joten siinäkin mielessä haluan tukea häntä parhaani mukaan. Oikeastaan yksi syy tähän kolmanteen kullanmuruunkin on miehen työ: vaikken väitäkään että kotona olisi helppoa ja auvoisaa kolmen kanssa, luulen (=toivon) kuitenkin sen olevan vähemmän stressaavaa kuin nykytilanteen, jossa pyöritän lähes yksin kahden tenavan huushollia vaativan työn ohella.

Edram: mulle tulee myös huono, epämääräisen ahdistunut olo nykyään saunassa. Joskus olen lukenut, että se voi liittyä alhaiseen verenpaineeseenkin. Ja mulla se on todella matala, tämän viikon neuvolakäynnillä 101/56...

Paino sen sijaan oli noussut neljässä viikossa yli 3 kg :(:( Ja joulumässäilyt on vasta edessä! No, kummassakin aikaisemmassa raskaudessa olen kerännyt yli 25 kg, jotka ovat kuitenkin hävinneet synnytyksen jälkeen muutamassa kuukaudessa ilman sen kummempaa vaivannäköä. Nyt on plakkarissa " vasta" viitisen kiloa painonnousua, ja viikkoja kuitenkin kasassa ihan mukavasti. Ehkäpä 20 kg ei ehtisi tällä kertaa mennä rikki...?

Mukavaa viikonvaihdetta kaikille huhtiksille ja oikein jännittävää joulunalusviikkoa! :)

Wondera 23+6

Vierailija
9/10 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itsellä ei ole tietoakaan viikonlopusta. Reippaasti olen postilla töissä ja joulukorttien kanssa meneekin aika vielä ensi viikon loppupuolelle asti aika ympäripyöreästi. Enemmän kuin puuduttavaa hommaa!

Ja nyt pitää kovasti mainostaa. Itsellä siis on ollut tilanne, että olen valmistunut tässä kuussa. Ajattelin, että teen jotain " hanttihommia" (kuten nyt tuo postijuttu) tammikuun ja sitten aloitan helmikuussa varhennetun äitiysloman. Mutta nyt sain eilen tietää, että saan yliopistolta hommia. Kyselivät sieltä, että mitkä on minun suunnitelmat ensi vuodelle. Ilmoitin sitten että äitiysloma alkaa viimeistään maaliskuussa (en ollut aiemmin asiasta maininnut) ja siihen he sitten totesivat, että siellä voisin olla hommissa tammi- ja helmikuun! Ilman tuota äitiyslomaa pesti olisi ollut pitempi. Eli ensi vuoden alussa olen tutkija! Sanoisinko, että enemmän kuin reilua palkata tämmöinen ns. riskialtis raskaustapaus. Kieltämättä aivan uskomattoman onnellinen fiilis moisesta :DDD Lajittuu nuo joulukortitkin ihan eri malliin nyt.

Mutta muuten ei tänne mitään sen kummempaa. Väsymys on kova, mutta onneksi tuonne jouluun ei ole enää pitkä aika. Nukun silloin täysipäiväisesti :) Hemoglobiini oli noussut pari pykälää jokapäiväisellä raudalla, mutta siltä ei kyllä tunnu. Painoa onkin sitten tullut ihan enemmän kuin riittävästi, eli kaikkiaan 6 kg. Tahti siis oli ollut edellisesen käynnin jälkeen yli puoli kiloa viikossa... Neuvolatäti kuitenkin meinasi, että se on vielä suht ok kun tuo alku BMI ei ollut kovin korkea.

Mukavaa joulunodotusta kaikille! Mäpä menen sapuskoimaan, että jatkuu tuo nousujohteinen painonnousu :D

Coltsfoot ja Elsa 23+6

Vierailija
10/10 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä mieli kuluneesta viikosta, kun sain laatikot tehtyä pakkaseen sekä joulutortut ja pikkuleipiä leivottua. Tänään ajattelin kokeilla vielä hunajamarinoitujen valkosipulinkynsien valmistusta, nam!

Käväisin vaa' alla ensimmäistä kertaa sitten edellisen neuvolakäynnin ja hui olkoon, painoa on tullut 4 viikossa lähes 4 kg!!!! Kokonaisuudessaan nyt on tullut 9 kg...ja vielä on joulukin edessä....no, esikoisesta tuli yli 25 kg, joista yli 10 kg jäi synnärille ja 3kk synnytyksestä lähti vielä yli 20 kg, kiitos täysimetyksen ja pitkien vaunulenkkien. Jos tuo 4D-ultran tulos pitää paikkaansa eli, että toinen poika tulee niin on melkeinpä parempi että painoa tulee, koska esikoisella oli ainakin niin valtavat ruokahalut etten meinannut itse ehtiä syömään ollenkaan.

Huomenna on pelkopoliklinikalla käynti heti aamusta ja onneksi mies pääsee mukaan, jännittää jostain syystä...kai sekin, että saan lukea edellisen synnytyksen paperit ja nähdä, ovatko omat muistikuvat todellisia tapahtumia vastaavia.

Lääkärineuvolakin on ensi viikolla ja viikon " kruunaa" sokerirasituskoe 2 päivää ennen joulua....sekin jännittää, koska esikoisesta minun ei tarvinnut käydä (-10kg hoikempi lähtöpaino). Olen yleensä aamuisin jo 5-6 aikaan niin nälkäinen etten saa unta, joten saas nähdä kuinka kärttyiseksi tuo 12 tunnin paasto minut tekee.

En ole vielä jättänyt kelallekaan äitiyspapereita, kun on pitänyt odottaa sen kirotun työasian tilannetta. Perjantaina soitin liittoon ja juttuani hoitava asiamies totesi neuvottelun työnantajan kanssa siirtyvän ensi vuoden puolelle, joten tammikuussa onkin sitten mukava täytellä: työkkäriin papereita, työttömyyskassalle, kelalle peruutus osittaisen hoitovapaarahan maksusta ja selvitys, miksi perun sen tammikuulta, työtodistuksen pyytäminen ja sen toimittaminen eteenpäin sekä sokerina pohjalla äitiyspaperit...toivottavasti kirottu esimies saa tuntea oikein kunnolla nahoissaan, kun lähtee raskauden vuoksi syrjimään!!!!

Kääks, mikä vuodatus...olen vaan aina vihannut asioimista sekä työvoimatoimistossa että kelalla!!!

Onneksi mies on ensi viikon lomalla ja saadaan toivon mukaan järjestää joulua rauhassa ja rauhoittua hyvissä ajoin joulun viettoon...

Beatitude & Eemeli rv 25+5