Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko työntekijän oltava tavoitettavissa vapaapäivänä? Eikä siis meillä mitään päivystystä ole.

Vierailija
27.07.2023 |

Onko oltava tavoitettavissa, puhelimen ääressä koko ajan vapaapäivänä? Ja jos joku sairastuu ja töistä soitetaan että voitko tulla töihin vapaapäivänä niin voiko siitä kieltäytyä? Onko nämä päivystämättömyys ja halu viettää työvuorolistaan merkitty vapaapäivä vapaapäivänä irtisanomisperusteita?

Miten kun soitetaan vapaapäivänä että tuletko töihin ja jos ei tule sairauteen vedoten niin voiko siitä vaatia sairaslomatodistusta??

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrafirmoissa pitää, koska keikka voi tulla illalla tai sunnuntaina.

Niihinkin vastataan vapaaehtoisesti. Ainoastaan, jos päivystyksestä maksetaan niin on velvollinen vastaamaan puhelimeen.

Vierailija
22/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ellet ole ylintä johtoa tyyliin pörssiyhtiössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi kysyä tällaista tosissasi, ethän? Ei kenelläkään ole velvollisuutta vastata vapaa-aikanaan KENENKÄÄN puheluihin eikä tietenkään voi irtisanomisperuste olla. Silloin työnantajalla olisi yksi työntekijä vähemmän, jos tuolla perusteella irtisanoisi.

Vuokrafirmoissa ei tarvitse kenenkään roikkua ja silloinkin voi ilmoittaa etukäteen, että pitää tietyt päivät vapaata.

Vierailija
24/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ammatista

Eikä riipu, ellei oo joku presidentti, ulkoministeri tmv.

Eli riippuu ammatista.

Vierailija
25/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ammatista

Eli riippuu ammatista.

Presidentti, ulkoministeri eivät ole ammatteja. Niinistön ammatti on juristi.

Vierailija
26/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ammatista

Eli riippuu ammatista.

Niinistön koulutus on juristi ja on arvoltaan varatuomari. Siitä huolimatta hänen nykyinen työnsä ja ammattinsa on tasavallan presidentti. Presidentin pitää varmaan olla aina tavoitettavissa tarpeen vaatiessa mutta ministereillä on sijaisuusjärjestys. Esimerkiksi jos nyt tarvitaan pääministeriä johonkin niin tehtävät hoitaa Sanni Grahn-Laasonen, joka on tällä hetkellä "vs-pääministeri", koska Petteri Orpo on lomalla.

Vierailija
27/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin, että tulen. Jos ei haitta et oon aika kännissä.

Vierailija
28/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ennen 30-40 tuntia kuukaudessa töitä.

Kun en kerran suostunut illalla klo 8 tekemään yhtä ekstrakeikkaa, työtunnit putosivat seuraavan kuukauden aikana nollaan.

Karpo voisi kysyä: "Sattumaako? Niinpä niin."

Vastenmielinen firma.

Vierailija
29/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi kysyä tällaista tosissasi, ethän? Ei kenelläkään ole velvollisuutta vastata vapaa-aikanaan KENENKÄÄN puheluihin eikä tietenkään voi irtisanomisperuste olla. Silloin työnantajalla olisi yksi työntekijä vähemmän, jos tuolla perusteella irtisanoisi.

Vuokrafirmoissa ei tarvitse kenenkään roikkua ja silloinkin voi ilmoittaa etukäteen, että pitää tietyt päivät vapaata.

Voin kysyä. Mitä jos on vielä koeajalla?? Voiko työsopimuksen purkaa silloin siitä syystä että on vapaapäivänä mökillä eikä ole huomannut pomon puhelua.

Vierailija
30/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi duunipaikka kannattaa etsiä jos tarvii edes miettiä tuollaisia.

Vierailija
31/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ammatista

Eli riippuu ammatista.

Niinistön koulutus on juristi ja on arvoltaan varatuomari. Siitä huolimatta hänen nykyinen työnsä ja ammattinsa on tasavallan presidentti. Presidentin pitää varmaan olla aina tavoitettavissa tarpeen vaatiessa mutta ministereillä on sijaisuusjärjestys. Esimerkiksi jos nyt tarvitaan pääministeriä johonkin niin tehtävät hoitaa Sanni Grahn-Laasonen, joka on tällä hetkellä "vs-pääministeri", koska Petteri Orpo on lomalla.

Jos presidentti on estynyt hoitamaan virkaansa, silloin pääministeri hoitaa presidentin tehtäviä.

Esim. silloin, kun Kekkonen meni liian heikkoon kuntoon kesken viimeisen presidenttikautensa, otti silloinen pääministeri Mauno Koivisto presidentin tehtävät hoidettavakseen siihen asti, kunnes ennenaikaiset presidentinvaalit saatiin järjestettyä. (Ja moni oli aina äänestänyt presidentinvaaleissa istuvaa presidenttiä, joten saman tavan mukaisesti he äänestivät sitten Koivistoa.)

Vierailija
32/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vastaat työpuheluihin vapaapäivänä jos ei ole päivystys velvoitetta?

Mulla pari kollegaa inis kerran, kun mulla oli työpuhelin kiinni vapaapäivänä. Sanoin niille, että se on ihan syystä kiinni ja, jos joku ongelma on niin iso ettei pärjää ilman mua, niin kaatukoot koko maailma. En vastaa mihinkään vapailla ja lomilla.

Sitä ei vaan kaikki tajua.

Vierailija
33/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on eri numero sille ajalle, kun haluan olla ihmisten tavoitettavissa. Toinen numeroni on hyvin harvoilla.

Vierailija
34/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain vastaamatta  työpuheluihin. Ei sitten tarvitse selitellä.

Vierailija
35/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain ennen 30-40 tuntia kuukaudessa töitä.

Kun en kerran suostunut illalla klo 8 tekemään yhtä ekstrakeikkaa, työtunnit putosivat seuraavan kuukauden aikana nollaan.

Karpo voisi kysyä: "Sattumaako? Niinpä niin."

Vastenmielinen firma.

Tuskinpa tuollaisessa firmassa muutkaan asiat ihan kohdillaan olivat? 

Vierailija
36/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokrafirmoissa pitää, koska keikka voi tulla illalla tai sunnuntaina.

Niihinkin vastataan vapaaehtoisesti. Ainoastaan, jos päivystyksestä maksetaan niin on velvollinen vastaamaan puhelimeen.

Vuokrafirmassa on pakko olla aina tavoiteltavissa eikä siitä makseta mitään. Muuten ei enää tarjota keikkoja ollenkaan.

Vierailija
37/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki voi sanoa, mutta he soittavat sieltä kaikki työntekijät läpi, koska niillä on vaikeuksia löytää työntekijöitä.

Vierailija
38/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle pomo soittaa vapaapäivänä ja pyytää töihin niin aloitan keskustelun sanoilla: "Paljonko maksat?" Joskus olen saanut ihan perus lauantaista +300%.

Vierailija
39/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes ota työpuhelinta kotiin, kun lähden töistä. Siellä se nytkin nököttää luokassa pöydänlaatikossa. On pomolla siviilinumerokin, ja meillä on saanut ihan itse ilmoittaa, onko valmis ottamaan lisähommina sijaisuuksia. Jotkut sanovat, että eivät halua koskaan, ja se on ihan ok. Minä olen sanonut, että aamulla en aiemmin lähde töihin kuin on oikea aika mutta hyppäreillä voin tehdä sijaisuuksia ja jäädä päivän päätteeksi ylimääräistä tekemään.

Vierailija
40/41 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kysyä. Mitä jos on vielä koeajalla?? Voiko työsopimuksen purkaa silloin siitä syystä että on vapaapäivänä mökillä eikä ole huomannut pomon puhelua.

Jos pomon pitää saada sinut vapailla kiinni, hän on hyvä ja antaa työpuhelimen ja maksaa päivystyslisää. Omaa puhelinnumeroa ei hänelle tarvitse antaa. Koeaika on siitä hankala, että silloin ei tarvita varsinaisesti irtisanomisperustetta, ihan riittää se, että pomon mielestä kemiat ei kohtaa. Koeajan ehkä itse yrittäisin olla mielin kielin, mutta on selvää, että puhelimesta voi olla vaikka akku tyhjä tai voit olla kalassa, ja sinulla on täysi oikeus tähän ja vastaamatta olemiseen, jos ei ole sovittu päivystyksestä.