Haluaisitko ymmärtää unesi merkityksen? Kerro se niin tulkitsen sen.
Unet ovat ikkuna alitajuntaamme ja voivat tarjota oivalluksia päivittäisistä huolista ja tulevaisuuden toiveista.
Kommentit (49)
Yksi uni on jäänyt mieleeni lapsuudesta, vaikka kaikki muut ovat unohtuneet. Se on ahdistava painajainen, mutta en ymmärrä, miksi. Unessa olin ostarissa ja menossa ruokakauppaan/seisoin sen oven luona, kun sen vieressä aukiolla hyppeli puinen käki.
Miksi sudenkorennot putoavat kuolleina jalkojeni juureen, ja perhoset laskeutuvat käsilleni?
Vastaapa tähän, jo olet näkijä.
Kirjoitan lyhyesti, mutta olimme miehen kanssa kirjastossa ja yhtäkkiä huomasimme, että se on kiinni. Päätimme varastaa kirjoja ja otimme niitä todella paljon ja murtauduimme kirjastosta ulos. Seuraavana päivänä kadonneista kirjoista ja murtovarkaudesta nousi isot otsikot ja poliisit tutkivat videotallenteita kirjastosta ja ymmärsin, että jäämme kiinni. Jostain syystä mietin, että meidän rikoksemme luokitellaan törkeäksi ja joudumme vankilaan. Mietin miehelleni kuinka lastemme käy ja hän sanoi minulle, että kyllähän niistä pidetään huolta, tarkoittaen yhteiskuntaa ja minä surin, kuinka menettäisin lapsemme kokonaan ja mietin, miten voisin vielä estää kiinni jäämisen.
Näin tämän unen joskus teininä, mutta se edelleen kummittelee mielessäni silloin tällöin.
Olin sisaruksieni kanssa kotona, kun isämme sanoi, että kellariin ei saa mennä, eikä saa tilata pizzaa. Uteliaisuuttamme menimme kellariin ja siellä oli kivien seassa luukku, josta sai tilattua pizzaa kellolla. Kilkutin kelloa ja menimme ulos terassille istumaan. Minulla oli tunne, että jotain pahaa tapahtuu. Sitten näin kuinka silloisen luokkakaverini oloinen hahmo mustat hiukset naaman edessä kasvot peitettynä käveli pihaan pizzalaatikko kädessä. Minut valtasi välitön pakokauhu ja lähdin juoksemaan naapurin pihojen poikki pakoon, mutten päässyt kuin hitaasti eteenpäin. Hahmo saavutti minut ja lopulta päädyin johonkin vaaleanpunaiseen sirkuksenomaiseen kahvilaan (?) jossa oli muita ihmisiä ja jäätelöä ja karkkia ja kakkuja vitriinissä. Muuta tästä en muista.
Pizza symboloi elämää. Runsastäytteinen pizza tarkoittaa rikasta elämää.
Istuin kuolleen Isäni kanssa Espalla kahvilassa, joka oli kuin keskaribaari ja meluinen. Odotettiin jotain, Äitiä?, kuollut hänkin.
Isä käski, huom. lempeä mies käski, mut hakemaan Kluuvikadun Shelliltä (sellaista ei ole) löylykauhan (niitä on parikin). En tajunnut ja se närkästyneenä sanoi: LÖYLYKAUHA, kuulin että ne on tarjouksessa.
Lähdin sitten, mutta Shell oli purettu.
Väriuni.
Vierailija kirjoitti:
Istuin kuolleen Isäni kanssa Espalla kahvilassa, joka oli kuin keskaribaari ja meluinen. Odotettiin jotain, Äitiä?, kuollut hänkin.
Isä käski, huom. lempeä mies käski, mut hakemaan Kluuvikadun Shelliltä (sellaista ei ole) löylykauhan (niitä on parikin). En tajunnut ja se närkästyneenä sanoi: LÖYLYKAUHA, kuulin että ne on tarjouksessa.
Lähdin sitten, mutta Shell oli purettu.
Väriuni. Kolme yötä sitten.
Olin matkalla töihin kokoukseen ja mies heitti minua autolla. Neuvoin oikean tien, josta pääsee nopeinta ja lyhintä reittiä, mutta mies ei ajanut siitä, vaan kääntyi ihan muille teille koko ajan. Ikäänkuin hyvää tarkoittaen ja vahingossa, mutta aloin epäillä ajon pitkittyessä, että tahallaan. Aika kului, enkä päässyt ajoissa perille töihin, kun olimme jumissa jollain ihan ihme reitillä liikenneruuhkassa.