Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko ymmärtää unesi merkityksen? Kerro se niin tulkitsen sen.

Vierailija
27.07.2023 |

Unet ovat ikkuna alitajuntaamme ja voivat tarjota oivalluksia päivittäisistä huolista ja tulevaisuuden toiveista.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää vauvaunet mitä näen usein. Yhdessä unessa minulla oli pieni vauva naimisissa olevan miehen kanssa. Vauva oli 1 v ja mies osallistui lapsen elämään. Toisessa unessa minulla oli myös 1 vuotias vauva joka piti nopeasti tuupata päiväkotiin. Oli vaikea löytää sopivaa päiväkotia. Miksi näen unta vauvoista?

Vierailija
22/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unessani oli suloinen koiran pentu, joku noutaja tms. ja yhtäkkiä joku mies repi koiran pään irti. Olin kauhuissani, mutta en saanut sanotuksi mitään vaan tuijotin voimattomana koiran pentua.

unikirjan mukaan koiranpentu on raisumpi koira, joka on hyvien ystävyys suhteiden symboli. Pentu viittaa itsehillinnän puutteeseen. Eläinrääkkäys tarkoittaa että yrittää tukahduttaa lopullisesti viettielämän. Tässä tapauksessa joku muu kuin sinä itse yrittää sitä tai tekee sen.

Nyt osui ja upposi. Mies ei ole halunnut mitään läheisyyttä ym. useaan vuoteen, eikä halua puhua asiasta, välttelee kaikin keinoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin hämärässä metsässä. Mehiläisistä oli tullut yksilölaji, ja joka puolella näkyi yksittäisiä mehiläiskennoja, jotka olivat täynnä hunajaa. Ne hohtivat kullan tavoin hämärässä metsässä.

Mitä se meinaa?

Vierailija
24/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tämän unen lapsena, enkä ole päässyt siitä yli.

Nukuin unessa omassa sängyssäni, kun pimeän makuuhuoneen ovelle ilmestyi ovenkokoinen jättiläinen. Pieni jättiläiseksi, mutta suuri ihmismäinen henkilö se kuitenkin oli. Se oli pullea ja kalju ja karvaton miespuolinen olento. Se katsoi minua uhkaavasti.

Sain juostua sen ohi ulos makuuhuoneesta, mutta kun pääsin pihatielle, niin vauhtini hidastui (kuten painajaisissa tyypillisesti). Jättiläinen otti minut kiinni, otti pääni suuhunsa ja imaisi, ja nielaisi pitkähköt hiukseni.

Yhtäkkiä kalju päälakeni oli kuolassa, ja silloin heräsin.

jättiläiset unessa tarkoittavat aikuisia, tavallisesti omia vanhempia. Uni viittaa aikaan jolloin aikuiset näyttivät jättiläisiltä lapsen silmissä. Jos unennäkijä kokee avuttomuutta vanhempien suhteen,hän näkee heidät jättiläisinä.

Vierailija
25/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen usein värikkäitä unia, joissa olen esim. jossain ulkomailla. Ymmärrän ihmisten kieltä, vaikka todellisuudessa en sitä osaa. Unissa tunnen oloni rauhalliseksi ja koen maisemat, kukat ym. kauniina.

Vierailija
26/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelin hämärässä metsässä. Mehiläisistä oli tullut yksilölaji, ja joka puolella näkyi yksittäisiä mehiläiskennoja, jotka olivat täynnä hunajaa. Ne hohtivat kullan tavoin hämärässä metsässä.

Mitä se meinaa?

mehiläinen on hullun rakkauden vertauskuva. Uni hunajasta on epätavallisen suotuisa enne,jona kertoo sopusoinnusta kaikessa. Hunaja voi viitata myös rakastettuun. Unikirjan mukaan.

Vierailija
27/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pakkaamassa matkalaukkua äkkinäisen matkan ansiosta, mutta pakkaaminen ei edennyt suunnitellusti vaan jatkuvasta pakkaamisesta huolimatta tavarat vaan levisivät ympäriinsä vaikka laitoin niitä laukkuun. Tein myös matkaa lentokentälle jossa viimein näin kaverini jonka kanssa lensimme ykkösluokassa ulkomaille. Kesken lennon ihmettelin kuinka olin päässyt läpi turvatarkastuksen, koska passia minulla ei ollut ja sekin oli ehtinyt vanhentua aikoja sitten. Myöskään minulla ei loppujen lopuksi ollut matkalaukkua mukana matkalla.

Vierailija
28/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä kahvissa maitoa, enkä lusikkaa.

Näin unta, että mieheni oli laittanut kahviini puoli kupillista maitoa ja sekoitti sitä lusikalla. Itkin, että nyt sinä pilasit kahvini. 🤷

maito edustaa perusruokaa,täydellistä ruokaa. Tuore lämmin maito on elinvoiman symboli. Hapan maito on huono enne. Maito symboloi myös spermaa.

Vierailija
29/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen lähes tulkoon joka yö painajaisia.

Joko jotain draamaa, että esim joku jahtaa, matkasuunnitelmat peruuntuvat tai niissä tapahtuu jotain ikävää. Yleensä olen tehnyt jotain väärää tai muut luulevat niin ja joudun pelkäämään.

Vierailija
30/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää vauvaunet mitä näen usein. Yhdessä unessa minulla oli pieni vauva naimisissa olevan miehen kanssa. Vauva oli 1 v ja mies osallistui lapsen elämään. Toisessa unessa minulla oli myös 1 vuotias vauva joka piti nopeasti tuupata päiväkotiin. Oli vaikea löytää sopivaa päiväkotia. Miksi näen unta vauvoista?

tavallisesti unen lapsi on meissä itsessämme oleva lapsi joka vaatii huolenpitoa. Lapsi on myös mahdollisuuden,suunnitelman ja toiveen symboli. Voi tarkoittaa myös halua tulla vanhemmaksi,saada joku jolle tuhlata rakkautta.

Vierailija
31/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen vain painajaisia, mitä se merkitsee? En muista uniani hyvin, mutta aina ahdista tai pelottaa niissä.

Vierailija
32/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin joskus unen jossa olin kauppakeskuksessa, siinä oli monta kerrosta. Löysin isosta jäteastiasta naisen ruumiin. Läksin raahaamaan sitä astiaa hissiin. Parkkipaikalla aikomus oli laittaa se auton peräkonttiin ja kuskata poliisiasemalle. Halusin siis viedä sen itse että saisin jotain tunnustusta että teinpä hienon työn.

Vierailija
33/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin jostain syystä järjestää kuntopiirin työpaikallamme. Laitoin ilmoituksen intraan. Vain kolme henkilöä saapui paikalle: työpaikkaihastukseni ja joku toinen nainen, jota en tuntenut, mutta joka tuntui tuntevan ihastukseni sekä työpaikkabestikseni, joka on mies. Ennen kuin ehdimme aloittaa, työpaikkabestikseni alkoi jo flirttailla ihastukselleni. Emme missään vaiheessa päässeet kuntopiiriin asti, vaan heräsin sitä ennen.

Vierailija
34/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen lähes tulkoon joka yö painajaisia.

Joko jotain draamaa, että esim joku jahtaa, matkasuunnitelmat peruuntuvat tai niissä tapahtuu jotain ikävää. Yleensä olen tehnyt jotain väärää tai muut luulevat niin ja joudun pelkäämään.

Painajaiset johtuvat usein ulkoisista seikoista. Mutta myös jokin sisäinen alati kiusaava huoli,esim.stressi, voi aiheuttaa jatkuvia painajaisia. Painajaiset ovat sellaisen ihmisen osa joka ei vaivaudu tai ei pysty selvittämään asioitaan missään mielessä. Tajuton tuottaa painajaismaisia kuvia sellaiselle joka kieltää piilotajuntansa vihjeet ja opastukset. Myös pitkäaikainen alkoh. Väärinkäyttö aiheuttaa painajaisia.

Vierailija
35/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin joskus unen jossa olin kauppakeskuksessa, siinä oli monta kerrosta. Löysin isosta jäteastiasta naisen ruumiin. Läksin raahaamaan sitä astiaa hissiin. Parkkipaikalla aikomus oli laittaa se auton peräkonttiin ja kuskata poliisiasemalle. Halusin siis viedä sen itse että saisin jotain tunnustusta että teinpä hienon työn.

ruumis edustaa unessa merkityksensä menettäneitä asenteita, asioita ja suhteita.jos löydät ruumiin putkahtaa jokin unohtamasi asia esiin ja vaatii huomiotasi.

Vierailija
36/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee outoa settiä mutta näin unen edesmenneestä miehestäni. Unessa hän oli tietysti elossa ja joku nuori nainen oli hänelle raskaana.

Vierailija
37/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee outoa settiä mutta näin unen edesmenneestä miehestäni. Unessa hän oli tietysti elossa ja joku nuori nainen oli hänelle raskaana.

kuolleen näkeminen unessa on myönteinen enne mikäli ei tunne ahdistusta siitä. Jokin vaihe elämässäsi on lopussa. Kuolleet omaiset ilmestyvät uniin silloin kun on vaikeassa elämäntilanteessa eikä pysty tekemään itsenäisiä ratkaisuja. Raskaus on uuden elämän ,toivon ja mahdollisuuksien enne.

Vierailija
38/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko meidän tulkitsija nukahti?

Vierailija
40/49 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen oudon sumun. Usvassa on nainen, joka kutsuu minua luokseen. Hän kertoo minulle salattuja asioita ja pyytää mukaansa. En mene. Näen suuren mustan hevosen. Se tuntuu minut, muttei ole minun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän