Ei vaan enää kiinnosta hevoset
Miten kertoa miehelle että enää ei vaan kiinnosta yhtään yhteinen harrastuksemme eli hevoset.
Hevosia on meillä kolme kappaletta. Eivät ole mitään kalliita kilparatsuja vaan vanhoja tarvis hevosia.
Miehen äiti laittoi viestiä että menemmekö meidän autolla kuninkuusraveihin. Aivan sama kunhan kukaan ei oleta että minä tulen mukaan. Miehelle tuo suoraan sanottuna tulee yllätyksenä.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Hoitaa ne silti pitää, vaikka ei kiinnostaisikaan.
Heitän vaan jotkut rehut kuppiin ja vien ulos. Kelien kylmetessä en kyllä enää viitsi loimitella
Jos et viitsi enää hoita hevosia kunnolla, myy ne pois. Eläinten ei tule kärsiä ihmisen kiinnostuksen lopahtamisesta ja laiskuudesta.
Onhan ne miehenkin hevosia.
Niin ovat, mutta sitten miehen täytyy hoitaa ne itse tai myydä ne.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua. Minullakin on hevosia, ja oma kiinnostukseni on loppunut täysin. Ne vievät aikaa ja rahaa, enkä saa sitä iloa niistä, mitä ennen. Tyttäreni haluavat hevoset pitää, ja vaikka he niitä hoitavat, paljon jää myös minun vastuullani. Eihän vastuuta voi lapsille siirtää, vaikka he jo ovatkin täysi-ikäisiä.
Kai elämässä on nyt niin paljon muuta, ja un hevosia on ollut "aina" haluaisin hetken elää kuten normaalit ihmiset.
Tämähän ei tarkoita, että hevoseni olisivat huonolla hoidolla. En vaan itse saa sitä iloa mitä ennen. Sydämeni ei ole mukana asiassa. Minuakaan ei enää kiinnosta seurata raveja yms.
Kuulostat aloittaja-trollilta. Aika harvoja oikeita hevosihmisiä kiinnostaa RAVIT. Päinvastoin.
Se on ihan oma ihmislaji. Roskaporukkaa joille hevosen hyvinvointi on vain rahaa, ei mitään muuta.
Hevonen EI ole hyödyke, ei tarvike.
Hevonen on laumaeläin jonka pitäisi saada viettää mahdollisimman paljon aikaa VAPAANA. EI TALLISSA, sosiaaliset suhteet häiriintyvät heillä ja ovat todella stressaantuneita.
Se että on koko ikänsä ollut hevosten kanssa, ei kerro osaamisesta mitään. Pahimmat ihmiset löytyvät juuri heistä. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole laiska. Minua ei vaan kiinnosta.
Eihän ne omat eläimet ole mikään "harrastus", kyse on vastuusta. Ei ne hevoset ole olemassa sinua varten. Saat olla kiitollinen että olet saanut ratsastaa, sekään ei ole mikään ihmisen etuoikeus, vain vanha tapa. Aina vaan parempi jos et heillä ratsasta kunhan muuten hoidat tarpeelliset asiat. He tarvitsevat eniten toistensa seuraa.
Ravit ovat eläimelle julmuutta.
Hevoset ovat upeita eläimiä. Vaistoavat hyvin herkästi millä mielellä ihmiset ovat. Toivottavasti pidät hyvää huolta heistä. Jos olet masentunut, eikä "kiinnosta" myykää pois.
En ole masentunut. Vihaan vain noita vanhoja paskoja joilla ei pääse enää osallistumaan raveihin. Karkun niille kun eivät paskuuttansa osaa enää edes totella.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma lasten kanssa? " Ei vaan enää kiinnosta kakarat, heitän niille vaan jotkut murot kuppiin, emmä mikään laiska oo, mutta en mä niille mitään toppahaalareita rupee pukee. Tulee muuten miehelle yllätyksenä." Kaiken voi jättää sillensä kun lakkaa nappaamasta. Aito wt-asenne.
No tuolla tavoinhan iso osa pitää lapsia. Murot kuppiin ja päiväkotiin, kun ei nappaa. Paitsi että aamiaisenkin saa päiväkodista. Seuraavaksi kersat kouluun ja ai miten ne on rasittavia. Liian lyhyet päivätkin.
Yksi korona, niin elämä lopullisesti pilalla, kun pitää olla omien lasten kanssa. Ihan hirveää.
Ihan vain noin ajatuksena, harva hyppii riemusta aina lapsiaan, koiriaan, puolisoaan, hevosiaan, sukulaisiaan tai vaikka kissojaan hoivaten. Välillä nyt vaan jokaista tympii. Vähemmän tympii, jos jokainen tekee huolella oman osuutensa, eikä kuormitu/kuormita laiskuudesta johtuen.
Silti elämä pyörii, hommat hoidetaan huolella ja asioista etsitään hyvää. Jos olo ei oikeasti helpotu, etsitään asiaan ratkaisu. Ratkaisu ei ole ikinä laiminlyönti tai muuten pään survominen puskaan. Ratkaisu on se, että toimii aikuisen tavoin.
Taitaa olla aika luopua hevosista, koska on noin vastenmielistä.
Joko pidät huolta tai hankkiudut eroon. Missään vaihtoehdossa et vaan voi jättää niiden hoitamista. Se on eläinrääkkäystä, joka on rikosnimike. Eläimiä ei hankita vain kun sinua kiinnostaa niiden hoito.
Vierailija kirjoitti:
Joko pidät huolta tai hankkiudut eroon. Missään vaihtoehdossa et vaan voi jättää niiden hoitamista. Se on eläinrääkkäystä, joka on rikosnimike. Eläimiä ei hankita vain kun sinua kiinnostaa niiden hoito.
Ne on edelleen myös miehen hevosia
Riittävää huolenpitoa on rehut ja vesi naamalla sekä riittävät laiskottelu alueet. Jos ystävällistä jutustelua jne haluavat niin olisivat sitten kilpaurallaan ollut parempia.
Joku keino pitäisi olla, jolla pystyttäisiin estemään aloittajan kaltaisia ihmisiä ottamasta yhtään mitään eläintä.
Itselläkin oli hevonen, joka hankittiin ratsuksi, mutta jolla ei sitten voinutkaan ratsastaa. Hoidin sen silti. Oli vuosikausia ns. pullahevosena, eleli leppoisaa hevosen elämää.
Nyt on muita lemmikkejä, jotka sitovat ja joihin menee rahaa, muttei ikinä ole käynyt mielessäkään, etten viitsisi hoitaa tai etten hankkisi heille parasta ravintoa ja hoitoa rahalla, vaikkeivät he mitään tuotakaan taloudellisessa mielessä.
Jos haluaa urheiluvälineen, voi ostaa vaikka auton tai maastopyörän. Se on helppo hylätä tallin nurkkaan, kun lakkaa kiinnostamasta.
No nuohan saa huolenpitoa. Helvetillisen kallista rehua ja heinää turpansa alle vaikka eivät tuota senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua. Minullakin on hevosia, ja oma kiinnostukseni on loppunut täysin. Ne vievät aikaa ja rahaa, enkä saa sitä iloa niistä, mitä ennen. Tyttäreni haluavat hevoset pitää, ja vaikka he niitä hoitavat, paljon jää myös minun vastuullani. Eihän vastuuta voi lapsille siirtää, vaikka he jo ovatkin täysi-ikäisiä.
Kai elämässä on nyt niin paljon muuta, ja un hevosia on ollut "aina" haluaisin hetken elää kuten normaalit ihmiset.
Tämähän ei tarkoita, että hevoseni olisivat huonolla hoidolla. En vaan itse saa sitä iloa mitä ennen. Sydämeni ei ole mukana asiassa. Minuakaan ei enää kiinnosta seurata raveja yms.
Miksei voi siirtää vastuuta? Voithan myydä/antaa aikuiselle tyttärelle hevosen, jos haluat. Jos heitä ei kiinnosta se päävastuu niin voit myydä jollekin toiselle.
Tyttäreni siis asuvat vielä kotona, opiskelevat ja ovat juuri- ja juuri täysi-ikäisiä. Eivät he voi hevosia elättää.
Hevosillani ei enää ole rahallista arvoa, ne ovat jo iäkkäämpiä ja alkaa vähän olla vaivaakin. Rakkaita ne kyllä ovat, ja ihan hyvin pärjäävät vielä, mutten halua myydä hevosia, jotka ovat jo iäkkäitä, ja jotka ovat olleet meillä jo vuosia. Käytännössä lasten koko elämän. Tuskin niille kovin hyviä koteja löytyisi, eivät ne niin kummoisia ole. teurastamo olisi järkevin vaihtoehto, mutta en minä raski teuraaksi laittaa, kun niillä ei sellaista terveydellisiä syytä vielä ole. Käytännössä näitä hevosia tuskin enää vaikkapa viiden vuoden päästä on. Joten olen ne pitänyt, koska vielä olen rahallisesti siihen kyennyt.
Lasten tärkein asia on kuitenkin keskittyä opiskeluihin, ja haluan heidän myös voivan elää nuoruuttaan, eikä vain hoitavan hevosia.
Joku epäili minua trolliksi. Minun hevoseni siis ovat sellaisia, joista ei tullut ravuria. Kummastakaan. Ei vain vauhti riitä. Mutta koska ne ovat niin kivoja hevosia muuten, ne ovat meillä olleet jo liki 20 vuotta. Että sellaista "rääkkäystä" meillä harjoitetaan.
Ne osaavat ratsunjuttuja, mutta ovat tosiaan enemmän sellaisia hyvän mielen hevosia. Voi ajaa ja ratsastaa ja käydä maastolenkkejä. Kuten sanoin, ei meillä kukaan niistä raski luopua, tuskin edes minä, mutta silti minä voin olla kyllästynyt ja väsynyt ja miettiä, mitä elämässä voisi olla muuta, kuin hevoset.
Olen ollut vuosia yksinhuoltaja, ja vaikka rakastan lapsiani, niin olen minä heihinkin joskus väsynyt. En heidän persoonaansa, vaan siihen HUOLEHTIMISEEN.
Koska olen ollut vuosia yksin minä todellakin huolehdi toisista, mutten saa keneltäkään huolenpitoa itselleni. Sitä jokainen kaipaa joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole laiska. Minua ei vaan kiinnosta.
Eihän ne omat eläimet ole mikään "harrastus", kyse on vastuusta. Ei ne hevoset ole olemassa sinua varten. Saat olla kiitollinen että olet saanut ratsastaa, sekään ei ole mikään ihmisen etuoikeus, vain vanha tapa. Aina vaan parempi jos et heillä ratsasta kunhan muuten hoidat tarpeelliset asiat. He tarvitsevat eniten toistensa seuraa.
Ravit ovat eläimelle julmuutta.
Hevoset ovat upeita eläimiä. Vaistoavat hyvin herkästi millä mielellä ihmiset ovat. Toivottavasti pidät hyvää huolta heistä. Jos olet masentunut, eikä "kiinnosta" myykää pois.
En ole masentunut. Vihaan vain noita vanhoja paskoja joilla ei pääse enää osallistumaan raveihin. Karkun niille kun eivät paskuuttansa osaa enää edes totella.
Tässä tuli ilmi juuri hevosen hakkaaja. Hevosten kunnioitusta ei sillä voiteta. Olet tehnyt jotain todella väärin jos hevoset eivät tee yhteistyötä. Tällaisia ihmisiä löytyy raviporukoista se laji pitäisi lopettaa. Tässä hyvä esimerkki miksi.
Hevosen suolaliha on tosi hyvää leivänpäällä.