Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos teette itse pizzaa, niin laitatteko juustoraasteen täytteiden päälle vai alle?

Vierailija
27.07.2023 |

Itse laitan täytteiden päälle juustoraastetta reiluhkon kerroksen ikään kuin kuorrutteeksi. Oikeaoppisestihan se laitetaan pizzerioissa täytteiden alle.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle. Eihän se muuten ruskistu ja sula kivasti siihen päälle. Täytteet vaan korventuu ja palaa.

Vierailija
42/57 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tietenkin päälle, koska tomaatti tulee alle!

Vierailija
44/57 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valion pizzaraastepussissa ainakin on maininta että "hyvin ruskistuva" eli olettavat ihmisten laittavan sen päälle. 

Täytteiden alle voisi laittaa esim. mozzarellaraastetta?

Mun mielestä juuston ei kyllä kuulu ruskistua missään ruoassa.

Vähän ruskistunut juustoraaste on musta pizzassa ja muussakin uuniruoissa se juttu.

Vierailija
45/57 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaisessa pitsassa täytteiden alle, turkkilaisessa pitsassa täytteiden päälle runsaasti

Vierailija
46/57 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten kokeilla kokonaisia säilyketomaatteja tomaattimurskan/soseen sijasta, ja siis murskata ne pizzan päällä haarukalla! Erityisesti luomutomaateista tulee todella hyvää pitsaa

Vierailija
47/57 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päälle tietysti?? MITÄ HELEVETTIÄ??

Ne sinun pizzatäytteesi eivät kypsy mitenkään, kiehuvat vain ja päällä on kuivanut juustokorppu. Pizzerioissakin juusto tulee täytteiden alle. Vai oletko joskus muka saanut pizzeriasta korppupäällysteisiä pizzoja?

Pizzeriassa laitetaan pizzoihin vain valmiiksi kypsennettyjä täytteitä, jotka paiston aikana vain lämpenevät. Pohja (joka on alimpana) on ainut, asia, minkä pitää siinä pizzassa kypsyä. Täytteet lämpenee ja juusto sulaa.

Kuinka hirveän kauan sinä sitä pizzaasi uunissa pidät, kun juusto menee siinä ajassa korpuksi?

Vierailija
48/57 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaoppisesti laitetaan alle mutta oman makuun siihen voi laittaa päälle jos tykkää gratinoidusta pinnasta. Ei siinä mitään väärää ole. Itse olen sitä koulukuntaa että voi siihen päällekin laittaa. ja saa olla  rapsakkka. Liiat täytteet on kyllä jostain ja siihenkin on tullu sorruttua.Ei se että muhkea pizza tihkuu rasvaa ei  ole oikein hyvä. Jos vaan malttaisi hillitä itsensä.

Vierailija
49/57 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ev vielä tiedä. kokeilen joskus molempaa tapaa, ehkäpä molempia yhtäaikaa. Sitten joskus kun on varaa sellaisiin rikkaiden ruokiin.

Vierailija
50/57 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuston pistän poskeen

Vierailija
51/57 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitetaan juusto alle.

Jauhelihapizzaan laitan päälle, kun tuntuu muuten, että jauheliha ropajaa pois.

Vierailija
52/57 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoraaste tomaattikastikkeen päälle ennen muita täytteitä. Poikkeuksena isot mozzarella palat jotka tulee aina päällimmaiseksi.

Vierailija
53/57 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut maussa mitään eroa. Puristit voivat mennä sinne Italiaan syömään niitä korppuja joita myös pizzoiksi kutsutaan.

Se riippuu mitä laitetaan. Jos laitat vaikka cappereita tai latva-artisokkaa (capricciosa), niin ne tulee tietenkin siihen päälle tai alle, ei niin väliä.

Mutta jos laitat vaikka kanamunan ( bismark) tai rucolaa, niin ne tulee tietenkin aina päälle.

Eikä pizza nyt Italiassa koskaan mikään korppu ole.

Vierailija
54/57 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juustoraaste pannaan tomaattikastikkeen päälle. Sen päälle täytteet.

Mutta kertokaa tähän väliin, mikä kastike sopii tomaattikastikkeen tilalle?

Kaupassahan myydään ihan valmiina säilykkeenä pizzakastiketta, muistaakseni Mutti-merkkistä.

Itse laitan kyllä aina tomaattimurskaa ja haarukalla hieman survon kiinteitä paloja sileämmäksi, sitten levitän taikinapohjalle. 

Onko se pizzakastike jotain muuta kuin tomaattia? Tomaatitonta kastiketta kyselen, koska olen tomaatille allerginen.

Voit laittaa vaikka pestokastiketta tilalle

Vierailija
55/57 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vaan revittyä mozzarellaa, en lainkaan raastetta. Mutta laitan nököreet päälle.

Vierailija
56/57 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juusto ei kuulu pizzaan

Olet näköjään ollut etelä-italiassa viikon lomalla ja syönyt siellä sellaisen 5cm reunoilla olevan liki täytteettömän lätyn.

Pinsassa ei ole juustoa, eikä välttämättä tomaattikastikettakaan. Siinä on kostukkeena oliiviöljy, mutta myös pohja on hieman erilainen. 

Vierailija
57/57 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"talon kastike" tulee päälle