Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Diagnosoikaa minut? Oireet:

Vierailija
27.07.2023 |

- Univaikeuksia, en nukahan vasta aamulla vaikka kuin väsyttäis jo keskiyöllä

- hiuksia tippuu

- iho kipeä ja kutiaa hulluna varsinki reidet ja käsivarret (atooppinen iho on)

- haavaumat paranee hitaasti

- järkyttävät hikoilupuuskat. Jos esim hankaan käsiä yhteen tai raavin kainaloitten läheltä tai käsivarsia, tai vaan käyn täyttää pesukoneen, meen hiestä märäksi heti

- jalat palelee vaikka yläkroppa hikoilis yhtäaikaa

- heikko/voimaton olo ja väsyttäää

- hermostuneisuus ja ärtyneisyys. En esim kestä meteliä tai kissan vaativaa mauuntaa, vaan palaa heti hermot ja alan tiuskimaan

- sydän jyskyttää melkosesti pienestä puuhastelusta

Ruokahalu on normaali ja syön monipuolisesti. Unilääkkeen voimalla joudun välillä maksaa univelkoja. Nukun muuten vaa 4-5h. Suolisto pelaa normaalisti ja ei oo ongelmia vessassa. Paino on stabiili. Normaalipainoinen. Syön D-vitamiinia, magnesiumia, kalkkia, kalaöljyä, helokkiöljyä, kräuterblut rautajuomaa, pycnogenolia. En käytä valkoista vehnää tai sokeria. Liikuntaa en harrasta. Pientä kävelyä vaa. Koska ei jaksa.

Nonii palstalääkärit, mikä on vialla? Verikokeeseen en mee, sillä minulla on :(

N36

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho tosta lopusta puuttuu sana: piikkikammo siis minulla on. Sen takia en mee verikokeeseen

Ap

Vierailija
2/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuutetta veikkaisin. Siis ferritiini matalalla. Siinä Kräuterblutsaftissa on yhtä paljon rautaa koko pullollisessa kuin yhdessä Obsidan-tabletissa, että ei riitä jos on paha raudanpuute.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi et mene verikokeeseen? Kyllä kannattaisi varata aika terveyskeskukseen lääkärille. Ainakin kilpirauhashäiriöt aiheuttaa noita oireita.

Vierailija
4/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhas ongelma?

Vierailija
5/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot lääkärille ja hoitajalle piikkikammosta, kyllä siellä osataan ottaa se huomioon. Huolehdi itsestäsi ja varaa aika, hyvä ihminen!

Vierailija
6/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pois kalaöljy kokeeksi ja liika kalkki, kalkki voi vaikuttaa kuulemma sydämeen ja se öljy joillekin käänteisesti. Magnesiumissa on sidosaineena mikä? Jos on ollut syy miksi syö kalkkia, katso tarkemmin valmiste, ota maitovalmisteita ja proteiinia vaikka kana. Rautaa saisi ehkä purkista, mikä on liikaa ja mikä ei. Pidä taukoja, ota vain kuurina. Helokkiöljystä ei tietoa, levite riittää niissäkin omega osassa ja ruuassa on rypsiöljy.  Monivitamiini ja erikseen vitamiinit purkista joskus ok. Nämä olivat vain ehdotuksia, ei pakko, kokeiluun. 

Onko jetlagia tai stressiä. Onko päänahassa tulehdus vai värjääminen, väärä shampoo. Hormoniheittelyt? Unilääke voi aiheuttaa tokkuraisuutta myös ja sekavuutta. Ihotautilääkäri? Jalkoihin osaa joku muu vastata paremmin, mikä siellä vaikuttaa. Onko lämpimiä sukkia.

Vierailija
7/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi et mene verikokeeseen? Kyllä kannattaisi varata aika terveyskeskukseen lääkärille. Ainakin kilpirauhashäiriöt aiheuttaa noita oireita.

No kilpparia määki mietin. Oonki tehny korjausmuutoksia jodin saantiin, eli tarkkailen että saan varmasti vähintään 150 mcg päiväs. Oon ollu huomavinaan että oon aavistuksen virkeempi nyt kun pidän jodim saannista huolen. Oli pitkään silleen että sain sitä vaa 40-50 mcg päiväs. Mut eipä silti oo nuo oireet viel häipyny vaikka kohta 2vk oon jodin riittävästä saannista pitäny huolta. Tää kirjottaminenki on työlästä puhelimella koska näppäilen ihan kokoaja vääriä nappeja. Sormet tosi kömpelöt.

Ap

8/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästi olet jollekin noista luontaistuotteista allerginen. Minä olin seleenille ja sinkille. Tulin ihan kauhean kipeäksi. Tai sitten sulla on, kun aiemmat on jo sanoneet kilpirauhasessa häikkää.

Tsekkauta myös lisämunuaisten kortisoliarvot. Addisonin tauti laittaa koko kehon sekaisin.

Vierailija
9/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulotauti

Vierailija
10/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot lääkärille ja hoitajalle piikkikammosta, kyllä siellä osataan ottaa se huomioon. Huolehdi itsestäsi ja varaa aika, hyvä ihminen!

Ööö siis millätavalla ne ottaa sen huomioon? Minä en pysty piikkejä ottaa käsitaipeeseen. Aivan tosi inhottava alue. Sormenpäästä ei haittaa.

Ap

Vierailija
11/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lulotautinen.Kytäielet omia oireitasi ja lisää kehität niitä pääsäi.Opetele päivä ,ulkoilu ja ruoka rytmi.Katso mitä lappat suuhusi.Jos juot? Ei mikään ihme tai lisäksi tupakoit?

Vierailija
12/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO älä mene lekuriin. Sua ei sit enää ole ens vuonna tähän aikaan sen piikkikammon takia

Vierailija
13/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho tosta lopusta puuttuu sana: piikkikammo siis minulla on. Sen takia en mee verikokeeseen

Ap

Pyydä rauhoittava lääkitys sitä verikoetta varten.

Suosittelen menemään lääkäriin. Tuo on todennäköisesti jotain hoidettavissa olevaa. Ei sen kanssa kannata kärvistellä ja vain arvuutella, että mikä tämä mahtaisi olla.

Se on hyvä asia, että ihon kivulle ja kutinalle on näkyvä syy. Se atooppinen ihottuma.

Omalla kohdalla kävi niin, että iho kipeytyi ilman mitään näkyvää syytä. Syyksi paljastui keskushermoston sairaus, johon ei ole parantavaa hoitoa eikä lääkitystä. Voi vain syödä vahvoja särkylääkkeitä ja toivoa että vaiva joskus helpottaa. 

Vierailija
14/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

puutostila, hormoniongelmaa/ennenaikaiset vaihdevuodet, korona/long covid, HIV, leukemia, joku verisairaus, kilpirauhanen, ms-tauti?

Vierailija
15/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet lulotautinen.Kytäielet omia oireitasi ja lisää kehität niitä pääsäi.Opetele päivä ,ulkoilu ja ruoka rytmi.Katso mitä lappat suuhusi.Jos juot? Ei mikään ihme tai lisäksi tupakoit?

Mee kuussee siitä höpöttämästä

Ap

Vierailija
16/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö siis millätavalla ne ottaa sen huomioon? Minä en pysty piikkejä ottaa käsitaipeeseen. Aivan tosi inhottava alue. Sormenpäästä ei haittaa.

Ap

Verikoe voidaan ottaa vaikka kevyessä nukutuksessa jos et muuten siihen kykene.

Vierailija
17/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kilpparia määki mietin. Oonki tehny korjausmuutoksia jodin saantiin, eli tarkkailen että saan varmasti vähintään 150 mcg päiväs. Oon ollu huomavinaan että oon aavistuksen virkeempi nyt kun pidän jodim saannista huolen. Oli pitkään silleen että sain sitä vaa 40-50 mcg päiväs. Mut eipä silti oo nuo oireet viel häipyny vaikka kohta 2vk oon jodin riittävästä saannista pitäny huolta. Tää kirjottaminenki on työlästä puhelimella koska näppäilen ihan kokoaja vääriä nappeja. Sormet tosi kömpelöt.

Ap

Mielestäni sun ei ehkä kannattaisi napsia jodia, koska kyse voi olla myös liikatoiminnasta, siinä voi olla osittain samoja oireita kuin vajiksessa. Esim. nopea syke, hermostuneisuus, hikoilu, heikot jalat, väsymys, hiustenlähtö, huono ääntensieto - mulla oli niitä kaikkia liikatoiminnassa. Ehdottomasti pitäisi tarkistuttaa arvot.

Vierailija
18/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on luuseri.

Vierailija
19/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut hormonivalmisteet naisilla voivat aiheuttaa oireita jatkuvana kuurina, koska niitä on hyvin erilaisia ja eri pitoisuuksilla. Osa taas ehkä ok (keltarauhasvalmista 10pv kk), joillakin. Kannattaa tarkistaa sekin, jos on väärä valmiste. Sitten voi olla joillakin esivaihdevuosioireet.

Vierailija
20/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pyydä rauhoittava lääkitys sitä verikoetta varten.

Suosittelen menemään lääkäriin. Tuo on todennäköisesti jotain hoidettavissa olevaa. Ei sen kanssa kannata kärvistellä ja vain arvuutella, että mikä tämä mahtaisi olla.

Se on hyvä asia, että ihon kivulle ja kutinalle on näkyvä syy. Se atooppinen ihottuma.

Omalla kohdalla kävi niin, että iho kipeytyi ilman mitään näkyvää syytä. Syyksi paljastui keskushermoston sairaus, johon ei ole parantavaa hoitoa eikä lääkitystä. Voi vain syödä vahvoja särkylääkkeitä ja toivoa että vaiva joskus helpottaa. 

Hmmm. En mää siltikkää uskalla mennä :D nössö olen kovin. Joku mainitsi obsidan rautatabletit. Onko vaarallista jos kokeilis niitä ominpäin vaikkapa 1 viikon ajan ja kahtelis et auttaisko oloon? Vai riittääkö ees 1 viikko näkemään muutosta? Kyllä siis minä veikkaan jompaakumpaa, kilpparihäiriötä tai raudanpuutetta. En vaa osaa päättää kumpi. Jos jotenki uskaltais kotikonsteilla kokeilla jotain? En haluais lääkäriin.

Ap