Turhautunut olo lomalla
Onko kenelläkään muulla tällaista? Kauan odotettu loma koitti ja olo on lähinnä turhautunut. Pitäisi tehdä yhtä sun toista, mutta pihatyöt, siivoaminen ym. ei innosta yhtään. Sellainen harmaa, tasaisen väsynyt ja innoton fiilis. Ei oikeastaan huvita tehdä paljon mitään. Sitten sitä ajautuu kirjoittelemaan Vauva-palstalle ja se jos mikä turhauttaa vielä enemmän.
Olen arjessa aika kova suorittajatyyppi, onkohan tämä jokin vastareaktio sille?
Kommentit (13)
Juuri noin, että ei osaa vain olla, mutta ei saa kuitenkaan mitään aikaankaan. Ja toisaalta osittain tietoisesti ei haluaisikaan käyttää lomaansa kodin ja puutarhan hoitoon, mutta jouten olokin turhauttaa. Huoh. Ap
Kannattaa lähteä lomalla pois kotoa. Silloin pääsee irti niistä pakkosiivouksista ja vaatimuksista.
Pitää olla niin puhki kun jää lomalle, ettei jaksa edes turhautua. Kunhan istuu ja ihmettelee.
Tee edes pieniä päiväretkiä pois kotioloista.
Niin ja mitä enemmän ikää tulee, niin meneehän loman alusta aina aikansa palautumiseen. Sitten vasta alkaa virtaa löytyä muuhun. Eikä sun oo pakko lomalla suorittaa koko ajan. Mutta joo tuttu tunne. Lomaa on niin vähän, että tuntuu, että miten sen mahdollisuudet maksimoisi.
Minua ketuttaa, kun loma sattui TAAS silloin, kun sataa ja on kylmä. Joka hel*etin kerta sama juttu, lomakuukaudesta riippumatta. Ei huvita ruoanlaitto ja siivoaminen 24/7, joten taidan ottaa pillerin ja painua nukkumaan...
Täällä bingo. Sauna ja kylppäri pitäisi pestä, mutta ei kiinnosta. Ei jaksa lähteä marjastamaan, vaikka olen odottanut marjojen kypsymistä. Sellainen harmaa fiilis, makaan vain sohvalla ja kulutan päiväni netin selaamiseen. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lähteä lomalla pois kotoa. Silloin pääsee irti niistä pakkosiivouksista ja vaatimuksista.
Ei sekään joillekin enää auta, jos työ on liian stressavaa, ei enää palaudu. Kierre on valmis, työpaikan vaihtaminen ei ole helppoa ja nyt vaikeutetaan uudelleenkouluttautumistakin.
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun puolisona on henkilö joka ei liiku kotoaan kuin ruokakauppaan?
Itse olen näiden 5 viikon aikana pessyt koko kodin kaappeja, terassia ja ikkunoita myöten jo kahdesti.
Pihatöitä joka päivä aamusta iltaan.
Olin varannut itselleni pienen virkistävän päiväristeilyn Tallinaan, mutta se piti perua, koska puoliso syyllisti levottomuudesta ja siitä etten välitä koiristamme.
Yhdellä koiralenkillä olimme museon lähellä ulkoilemassa ja tiedustelin voisinko piipahtaa siellä? Max 20min olisin siellä viettänyt aikaa; ei käynyt, koska koirat eivät voineet odottaa ja piti lähteä kiireellä kotiin.
Puoliso on itse maannut vuoteessa viimeiset 4viikkoa. Pelannut tabletilla pelejä ja lukenut ampparista uutisia.
Ainoa kotoa poistuminen on ruokakauppa ja koiralenkit.
Minua hävettää mennä töihin, kun tiedän että työkaverit on tehneet ja kokeneet kesän aikana vaikka mitä. Saan taas osakseni niitä katseita ja toiset sanovat suoraan että mikset jätä tuollaista ihmistä omiin oloihinsa möllöttämään.
Minun arkeni ei oikeastaan eronnut mitenkään lomasta, samoissa ympyröissä kyhjäämistä.
Ap, ymmärrän. En itsekään ole saanut aikaan kaikkea, mitä olisi voinut tehdä lomalla, osan kuitenkin tein. Olen hyväksynyt, että huilaukseenkin on jäänyt aikaa lapsiperheen arjen ohella.
Oikeastaan odotan jo töihinpaluuta, enää lomaa ei onneksi ole montaa päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun puolisona on henkilö joka ei liiku kotoaan kuin ruokakauppaan?
Itse olen näiden 5 viikon aikana pessyt koko kodin kaappeja, terassia ja ikkunoita myöten jo kahdesti.
Pihatöitä joka päivä aamusta iltaan.Olin varannut itselleni pienen virkistävän päiväristeilyn Tallinaan, mutta se piti perua, koska puoliso syyllisti levottomuudesta ja siitä etten välitä koiristamme.
Yhdellä koiralenkillä olimme museon lähellä ulkoilemassa ja tiedustelin voisinko piipahtaa siellä? Max 20min olisin siellä viettänyt aikaa; ei käynyt, koska koirat eivät voineet odottaa ja piti lähteä kiireellä kotiin.Puoliso on itse maannut vuoteessa viimeiset 4viikkoa. Pelannut tabletilla pelejä ja lukenut ampparista uutisia.
Ainoa kotoa poistuminen on ruokakauppa ja koiralenkit.Minua hävettää mennä töihin, kun tiedän että työkaverit on tehneet ja kokeneet kesän aikana vaikka mitä. Saan taas osakseni niitä katseita ja toiset sanovat suoraan että mikset jätä tuollaista ihmistä omiin oloihinsa möllöttämään.
Minun arkeni ei oikeastaan eronnut mitenkään lomasta, samoissa ympyröissä kyhjäämistä.
Ehkä voit lomalla käyttää aikaa sen pohtimiseen, onko tuo se kumppani, jonka kanssa haluat elää loppuelämäsi.
Kyllä loma osaa olla välillä turhauttavaa. Suunnitelin kovin laittavani pihaa kuntoon tehden uusia istutuksia ja kivetyksiä, mutta kaikki suunnitelmat karisivat auton rempan takia. Ehkä ensi vuonna sitten 😖
Minä odotan jo, että pääsen töihin. Toisaalta taas ärsyttää, että en saanut mitään kodinhoitotöitä aikaiseksi koko lomalla. Voi olla uupumusta, en osaa vain olla, mutta sitten en saa mitään aikaiseksi kuitenkaan.