Meillä tuli eskarista lappu kotiin, että lapsen ylimääräisiin poissaoloihin (lee 3pvä) pitää pyytää lupa opettajalta..
ja yli kolmen päivän poissaoloihin REHTORILTA :)
Kommentit (10)
naurettavaa. Eskari ei kuulu kouluvelvollisuuden piiriin!!
Vierailija:
ja kyseessä eskari, joka alkaa lapsen ollessa 4-vuotias. Sairaana saa olla poissa 2 päivää, sen jälkeen vaaditaan lääkärin todistus. Täällä ei ole oppivelvollisuutta, vaan koulupakko.
pyytäminenkin on vähän niin ja näin.
Lapseni on eskarissa. Eskarissa ei ole rehtoria lainkaan. Eskari näet toimii päiväkodin yhteydessä. Lupaa ei tarvitse pyytää lainkaan. Kohteliaana ilmoitetaan pidemmistä poissaoloista.
Kyllähän lomista toivotaan ilmoitettavan ajoissa, mutta siis ilmoitettavan.
Edellyttää sitoutumista. Ja jos on pois, niin pitäisi olla perusteltua.
Kohteliaana tietysti ilmoitamme etukäteen päivänkin poissaoloista, mutta ei sitä ole edellytetty.
Tosin meidän eskarimme toimii päiväkodin yhteydessä, joten en tiedä kouluissa toimivista eskareista.
Jos kuuluu hallinnollisesti koulutoimen alaisuuteen, tuon jotenkin
ymmärtää eli reksin ilmoitus lähtenyt kaikille. Ehkä jäänyt loppuun asti ajattelematta, ettei oikeastaan koskisi eskareita ollenkaan.
Mutta totta on, että esiopetukseen osallistuminen on oikeus, ei velvollisuus.
Itse asumme uudellamaalla ja täällä meidän koulussa ei tarvi muuta kuin ilmottaa kouluun jos aikoo olla poissa. Olkoot sitten vaikka 1 päivän taika 2 viikkoa. Itse olen kyllä aina sanonut syynkin miksi on poissa. Ollaan vaikka menossa kyläilemään yms...
Lapsi kyllä aina haluaa mennä eskariin jos kotona van ollaan.
koska haluan itse viettää aikaa lapsen kanssa.
ja kyseessä eskari, joka alkaa lapsen ollessa 4-vuotias. Sairaana saa olla poissa 2 päivää, sen jälkeen vaaditaan lääkärin todistus. Täällä ei ole oppivelvollisuutta, vaan koulupakko.