Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

S-tilin vaikutus kelan tukiin

Ansku
26.07.2023 |

Hei,mua kiinnostaisi semmonen että jos avaan s-pankkiin tilin jotta saan s-etukortin niin vaikuttaako se kelan tukiin?
Eli pieneneekö mun rahat kelalta vai pysyvätkö samana?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekin rahat kela laskee tuloiksi.

Vierailija
2/7 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietoa mulla on ilmoitettu pankki x kelaan ja S-tili löytyy jonne tulee rahaa satunnaisesti alle 100 euroa kerran kuussa muualta kuin siis kela, en kyllä saa kelantukia enää lainkaan.

Kela kyllä ronkkii kaikki tilit paypalit ja muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietoa mulla on ilmoitettu pankki x kelaan ja S-tili löytyy jonne tulee rahaa satunnaisesti alle 100 euroa kerran kuussa muualta kuin siis kela, en kyllä saa kelantukia enää lainkaan.

Kela kyllä ronkkii kaikki tilit paypalit ja muut.

Ei todellakaan kela tiedä mistään paypal tileistä eikä ulkomaisista pankkitileistä jos et sitä itse kerro. 

Vierailija
4/7 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin

Vierailija
5/7 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mihinkään tukiin ellei sinulla ole siellä S-tilillä tuhansia euroja. Joku parin euron bonus kuukausittain ei kiinnosta ketään. 

Vierailija
6/7 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä vaikuttaisi? :D

Vierailija
7/7 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ensinnäkään KELA ei voi tehdä pankkitiedustelua kohdallasi (sen voi tehdä ainoastaan ulosottolaitos ja hekin vaan siihen saakka kunnes velat on maksettu. Sen jälkeen ei edes he saa tehdä pankkitiedustelua) joten ei muuta kun jätät sen tiliotteen laittamatta. Toisaalta he eivät voi ottaa mitään S-Pankin maksamia ns. bonuksia huomioon koska olet niistä bonuksista jo maksanut rahan. Menisi liian monimutkaiseksi koko homma. Tiedän tämän koska itse olin ulosotossa ja nyt on kaksi tiliä joissa molemmissa luottokortti (olen siis maksanut takaisin kaiken) joista yksi sijaitsee juuri tuossa S-Pankissa (heillä nimittäin on VISA:n luottokortti) ja toinen toisessa pankissa jolla on taas Masterin luottokortti. Käteviä kun joudut lentokoneessa ostamaan jotain, vuokraamaan auton, (ei onnistu ilman luottokorttia) tai sitten vaan maksat matkan sekä hotellin luottokortilla. Ei tarvitse tapella ainakaan hotellien tai matkanjärjestäjän kanssa. Pyytää rahansa takaisin luotonantoyhtiöltä ja saat ne. Ikinä en ole senttiäkään maksanut luotonantajille korkoa vaan menevät saman tien Depit puolelta (tämän saa kun jaksaa mennä sinne pankin sivuille). Kuitenkin luottoyhtiö on maksanut ne puolestani.