Miten jotkut jaksaa vuodesta toiseen valittaa sisällä/parvekkeella tupakoinnista?
Miten jotkut jaksaa vuodesta toiseen valittaa sisällä/parvekkeella tupakoinnista? Minähän teen omassa asunnossa mitä haluan.
Kommentit (232)
Seuraavan tupakkasi polttamisen aiheutuvan savuhaittasi jälkeen vastapanostus on kusisuihku täältä yläpuoleltasi partsiltamme kohti sinun parvekettasi. Virtsa se vasta haiseekin inhottavasti viikko tolkulla parveekkeellasi.
Koska moni ei pidä omalle parvekkeelle tunkevasta tupakan hajusta
Vierailija kirjoitti:
Koska moni ei pidä omalle parvekkeelle tunkevasta tupakan hajusta
Tupakanhaju on parasta.
Oon huomannut, että moni tupakinvastustaja panee omiaan aika paljonkin ja täten kusee oman uskottavuutensa niiltäkin osin, mitkä ovat totta. Esim tässäkin ketjussa lähtee hampaat ja tulee leukaan heltta(?)
Itse poltan ja ymmärrän hyvin miksi se voi ärsyttää joitain. Sitä en ymmärrä miksi joku joka ei siedä tupakan hajua asuu talossa jossa saa polttaa? Sitten kiukutellaan ja paiskotaan ikkunoita kun joku tekee jotain täysin sallittua.
Tämä nyt ei kaikkia koske, mutta on myös ihmisiä jotka valittavat vain valittamisen ilosta ja heille tulee tunne, että ovat saaneet jotain aikaan. Ei ole omaa elämää joten puuttuvat oikein tarmolla muiden tekemisiin. Jos onnistuvat saamaan tupakointikiellon taloon seuraavaksi on joku muu aihe mistä valitetaan. Ikävästi siihen tulilinjalle joutuvat silloin lapset, lemmikit ja nuoret asukkaat.
Teet omassa asunnossasi mitä haluat, mutta kerrotalo onkin taloyhtiö jossa on osakkaita, olet siis vain osaomistaja.
Vierailija kirjoitti:
Itse poltan ja ymmärrän hyvin miksi se voi ärsyttää joitain. Sitä en ymmärrä miksi joku joka ei siedä tupakan hajua asuu talossa jossa saa polttaa? Sitten kiukutellaan ja paiskotaan ikkunoita kun joku tekee jotain täysin sallittua.
Sitä se on kun sun kaltaiset weeteet ei ymmärrä hyvien tapojen, moraalin ja lainsäädännön eroa...
Nykylainsäädännön mukaan tupakoitsija on velvollinen huolehtimaan ettei tupakansavu kulkeudu naapureihin raitisilmaventtiileiden kautta, vaikka erillistä parveketupakointikieltoa ei olisi.
Nykylainsäädännön mukaan terveysviranomainen voi kieltää huoneistossa sisällä tupakoinnin, jos tupakansavun kulkeutumista muihin huoneistoihin ei kohtuullisilla tiivistys ym. toimilla saada estettyä.
Vierailija kirjoitti:
Nykylainsäädännön mukaan tupakoitsija on velvollinen huolehtimaan ettei tupakansavu kulkeudu naapureihin raitisilmaventtiileiden kautta, vaikka erillistä parveketupakointikieltoa ei olisi.
Nykylainsäädännön mukaan terveysviranomainen voi kieltää huoneistossa sisällä tupakoinnin, jos tupakansavun kulkeutumista muihin huoneistoihin ei kohtuullisilla tiivistys ym. toimilla saada estettyä.
Vuokralaisella on myös nykylainsäädännön mukaan oikeus vuokranalennukseen, jos asuntoon sisälle kulkeutuu tupakansavua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se on kun sun kaltaiset weeteet ei ymmärrä hyvien tapojen, moraalin ja lainsäädännön eroa...
Jos tämä on se asia joka saa sinut tuntemaan olevasi parempi kuin joku muu niin voi sua. Niihin hyviin tapoihin ei kylläkään minun mielestäni kuulu martyyriksi heittäytyminen, riehuminen ja tavaroiden paiskominen kun joku asia ei mene oman mielen mukaan. Jokainen voi valita asuuko savuttomassa talossa vai talossa jossa saa polttaa ja sen päätöksen mukaan pitäisi sitten itseki elää eikä vaatia muita muuttamaan tapojaan vain siksi, että just sua ärsyttää.
Meillä on savuton yhtiö. Ainoastaan tupakkakatoksessa saa polttaa. Osa polttaa silti piha-alueella, nyt valvontaa on kiristetty ja vuokranantajalta tullut ukaasi että tupakointikiellon toistuvasta rikkomisesta voidaan antaa häätö.
Osa tupakoi kiltisti katoksessa (minusta vuokranantajalta iso käden ojennus, katos on hieno penkkeineen). Osa kävelee tontin rajalle ja polttelee mielenosoituksellisesti siinä (typerykset).
Tupakka-askille hintaa vaan 20€/aski niin päästään vihdoin koko vitsauksesta. Se on ihan vaan kaikkien parhaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat ja hajuvesien hölvääjät on niin itsekästä sakkia, ettei mitään rajaa.
Mikä oikeus teillä on sillä hajulla pilata jonkun ihmisen hengitysilma? Hä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat ja hajuvesien hölvääjät on niin itsekästä sakkia, ettei mitään rajaa.
Mikä oikeus teillä on sillä hajulla pilata jonkun ihmisen hengitysilma? Hä?
Vaikka poltan, niin en lutraa hajusteita. Toisin kuin naapurin nainen jonka kotiin menemisen ja sieltä poistumisen haistaa käytävässä vielä tunninkin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on savuton yhtiö. Ainoastaan tupakkakatoksessa saa polttaa. Osa polttaa silti piha-alueella, nyt valvontaa on kiristetty ja vuokranantajalta tullut ukaasi että tupakointikiellon toistuvasta rikkomisesta voidaan antaa häätö.
Osa tupakoi kiltisti katoksessa (minusta vuokranantajalta iso käden ojennus, katos on hieno penkkeineen). Osa kävelee tontin rajalle ja polttelee mielenosoituksellisesti siinä (typerykset).
Tupakka-askille hintaa vaan 20€/aski niin päästään vihdoin koko vitsauksesta. Se on ihan vaan kaikkien parhaaksi.
Olen kanssasi samaa mieltä. Jos tupakka olisi vaikka 50e askilta, niin varmasti motivoisi monet lopettamaan tai ainakin vähentämään merkittävästi. Myös minut vaikka se aski riittääkin minulla sen pari viikkoa enkä polta paljon. Olen myös sitä mieltä, että kaikenmaailman herkkujen ja alkoholin hinnat saavat samalla hypätä taivaisiin, niin loppuu se mässäys ja ryyppääminenkin. Riippuvuuksia kaikki eikä tällä tyylillä niistä päästä ikinä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralaisella on myös nykylainsäädännön mukaan oikeus vuokranalennukseen, jos asuntoon sisälle kulkeutuu tupakansavua.
Tämä koskee siis joko rakenteiden tai raitisilmaventtiileiden kautta kulkeutuvaa tupakansavua - ei avoimesta ovesta tai ikkunasta tulevaa.
Jos vuokranantaja tai taloyhtiö nikottelee asian hoidossa, niin se kannattaa viedä terveysinsinöörille ja kuluttajariitalautakuntaan / käräjäoikeuteen.
Kuluttajaliiton jäsenet saavat tarvittaessa maksutonta lakimiehen neuvontaa puhelimitse ja sähköpostitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä. Jos tupakka olisi vaikka 50e askilta, niin varmasti motivoisi monet lopettamaan tai ainakin vähentämään merkittävästi. Myös minut vaikka se aski riittääkin minulla sen pari viikkoa enkä polta paljon. Olen myös sitä mieltä, että kaikenmaailman herkkujen ja alkoholin hinnat saavat samalla hypätä taivaisiin, niin loppuu se mässäys ja ryyppääminenkin. Riippuvuuksia kaikki eikä tällä tyylillä niistä päästä ikinä eroon.
Kaikesta pääsee kyllä eroon, kunhan se oma motivaatio on kohdillaan. Huumeista, tupakasta. alkoholista, peliriippuvuudesta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.valvira.fi/ymparistoterveys/terveydensuojelu/asumisterveys/…
ei nikotiNISTIT tajua tuota....