Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on ankeaa asua kaupungissa kerrostalossa kun ei voi mitään kiinnostavaa tehdä

Vierailija
26.07.2023 |

Olet päivät sisällä ja käyt tekemässä kävelylenkin ja sekin alkaa kyllästyttämään kun olet ollut tunnin ulkona. Mitään ei voi tehdä kun ei ole omaa pihaa niin kuin omakotitalossa tai mökkiä. En voi käsittää ihmisiä jotka asuu kerrostaloissa kuin vankeina ja sen lisäksi eivät omista edes autoa että pääsisi liikkumaan vapaasti vaan kulkevat joukkoliikenteellä samoja reittejä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helsingissä maksaa kerrostaloasunto 300 000 euroa, eli saat käytännössä sisäseinät käyttöösi ja oikeuden asua siinä asunnossa? Jossain päin suomena saa 100 000 eurolla todella hienon omakotitalon, siis oman asunnon. 

Vierailija
42/53 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona on joka tapauksessa aina kylmä, joten omakotitalolla ja sen pihalla ei ole paljon virkaa.

Kesässä on pari hassua lämmintä päivää, jolloin pihalla voisi olla. Ei sen takia oktaloa kannata hankkia.

Kerrostalo on ihan hyvä.

Ei ok-taloa sen takia yleensä hankitakaan, että se erityisesti pihalla olemisen takia "kannattaisi" hankkia. oma talo on osalle statuskysymys, osalle taas arvostaa enemmän vapautta olla ja asua rauhallisessa miljöössä ilman seinänaapureita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla on myynnissä kymppitonnin taloja, tosin usein remontoijan unelmia, muttei aina. Siitä vain valitsemaan.

Tätä mä olen ihmetellyt että miksi esimerkiksi eläkeläiset tai etätyöläiset ei muuta niille paikkakunnille missä asunnot on edullisia. Jostain saattaa saada hyväkuntoisen omakotitalon 50 000 eurolla kun taas pks alueella tuohon hintaa ei saa edes yksiötä. 

Yleensä em. paikoissa ei ole toimivaa joukkoliikennettä eikä aina edes taksia saatavissa (olen ajokortiton ja autoton liikuntaesteinen), ei kauppaa, ei sote-lähipalveluja, ei apteekkia, ei postia, ei mitään mitä tarvitaan raajarikon elämässä jne. Eli en todellakaan muuta mihinkään!!!

Vierailija
44/53 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla on myynnissä kymppitonnin taloja, tosin usein remontoijan unelmia, muttei aina. Siitä vain valitsemaan.

Tätä mä olen ihmetellyt että miksi esimerkiksi eläkeläiset tai etätyöläiset ei muuta niille paikkakunnille missä asunnot on edullisia. Jostain saattaa saada hyväkuntoisen omakotitalon 50 000 eurolla kun taas pks alueella tuohon hintaa ei saa edes yksiötä. 

Yleensä em. paikoissa ei ole toimivaa joukkoliikennettä eikä aina edes taksia saatavissa (olen ajokortiton ja autoton liikuntaesteinen), ei kauppaa, ei sote-lähipalveluja, ei apteekkia, ei postia, ei mitään mitä tarvitaan raajarikon elämässä jne. Eli en todellakaan muuta mihinkään!!!

Olet vain uusavuton joka ei osaa elää muualla kuin helsingissä. 

Vierailija
45/53 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan lähiössä elämistä.

Liian pieni kerrostalokoti, epäkäytännöllistä ja ahdasta millekään harrastukselle. Isompaan ei ole varaa...jos olisi mahdollisuus, muuttaisin heti maalle. Kasvoin okt:ssa, kaipaan pihapuuhastelua ja sitä, että hyödyllistä tekemistä riittää aamusta iltaan. Pyykit pystyi kuivaamaan pihalla, kerätä marjoja puutarhasta, haravoida ja ties mitä. En ole liikunnallinen ihminen, mutta ns. puhdetyöt ovat kyllä mieleeni.

Kieltämättä, on kätevää kun voi aamupuuron päälle kerätä kourallisen marjoja omasta puutarhasta tai saksia salaattiin yrtit omalta yrttimaalta. On myös kätevää kuivattaa pyykit ulkona, ja niihin tulee myös raikas tuoksukin. Ja on oma autotalli kaikenlaista harrastelua ja puuhastelua varten. Autotallissa myös omat kuntosalilaitteet, niin ei tarvitse lähteä julkisille saleille. 

Vierailija
46/53 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Omakotitaloja on paljon esimerkiksi pikkukaupungeissa, joita on Uudellamaallakin useita. Ei niistä taloa ihan 50 000:lla saa, mutta 150 000:lla voi monestakin pikkukaupungista jo saada esim. rintamamiestalon. Pikkukaupungissa kaikki on kävelyetäisyydellä. Voit kävellä torille, uimarannalle, kirjastoon, terveysasemalle, kauppoihin, on taksitolppia, busseja ja kaupunkipotkulautoja. Mutta toki, ei ole onneksi kenenkään pakko mihinkään muuttaa :-)

Vierailija
47/53 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Omakotitaloja on paljon esimerkiksi pikkukaupungeissa, joita on Uudellamaallakin useita. Ei niistä taloa ihan 50 000:lla saa, mutta 150 000:lla voi monestakin pikkukaupungista jo saada esim. rintamamiestalon. Pikkukaupungissa kaikki on kävelyetäisyydellä. Voit kävellä torille, uimarannalle, kirjastoon, terveysasemalle, kauppoihin, on taksitolppia, busseja ja kaupunkipotkulautoja. Mutta toki, ei ole onneksi kenenkään pakko mihinkään muuttaa :-)

Kainuusta ja Savonlinnasta saa hyväkuntoisia omakotitaloja 50 000e, Savonlinnassa on toimiva joukkoliikenne,kauppoja, toimivat sotepalvelut,apteekki,posti yms. 

Kainuun alueesta en tiedä mutta sieltä saa halvalla kämppiä. 

Vierailija
48/53 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kainuusta ja Savonlinnasta saa hyväkuntoisia omakotitaloja 50 000e, Savonlinnassa on toimiva joukkoliikenne,kauppoja, toimivat sotepalvelut,apteekki,posti yms. 

Kainuun alueesta en tiedä mutta sieltä saa halvalla kämppiä. 

Missä vain Suomessa on toimivammat sote-palvelut kuin pääkaupunkiseudulla. Savonlinna on kiva kaupunki ainakin oopperajuhlien aikaan kesällä. Muulloin ei ole kokemusta. 

Vierailija
49/53 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen aina kesäisin kun ajelen siellä sun täällä, etten koskaan näe ihmisiä pihoillaan viettämässä aikaa. Syksyllä heitä näkee haravoimassa ja keväällä. Mikähän on pihojen käyttöaste Suomessa.

Talvisin on kyllä puuhaa. Tekevät lumitöitä ja kirjoittelevat nettiin miten persettä kun tulee lunta.

Minä käännän kylkeä klo 6 aamulla kun huoltoyhtiön traktori kolistelee pihamaalla.

Myös viime talven sähköpiikki....montako ketjua tuli siitä ettei ole varqq enää lämmittää? Ei nousseet vastikkeet sitten kuitenkaan.

Vierailija
50/53 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi helsingissä maksaa kerrostaloasunto 300 000 euroa, eli saat käytännössä sisäseinät käyttöösi ja oikeuden asua siinä asunnossa? Jossain päin suomena saa 100 000 eurolla todella hienon omakotitalon, siis oman asunnon. 

Täällänonntyöt, kaverit ja tapahtumat ja koulut. Kävelymatkan päässä. Asun silti Keskuspuiston vieressä. Myös latu löytyy. Asunto on myös rauhallinen ja hyvin hoidettu. Halpahan se ei ollut. Omakotitalonnkokoinen kämppä maksaa tällä hetkellä 800t, sillä saisi rämän kartanon.

Vierailija
51/53 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa asun ja autoton olen. Ei ole oma valintani tämä. Mihinkään muuhun ei ole tällä hetkellä varaa. Käyn aamuisin näin lomalla pari kertaa kävelemässä. Myös uimaranta vieressä. Muut vuodenajat olen ihan tyytyväinen, kun ei lumitöitä tms. Kesällä tosin asuisin mieluummin rivi-tai omakotitalossa.

Vierailija
52/53 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi asua missään kerrostalossa,saati Helsingissä.En edes rivarissa.Tykkään puuhastelua,olla omassa rauhassa.Luonto alkaa heti kun astuu ulos,ei ihmisiä,autoja.Eläimiä ehkä.Asun Uudellamaalla willieläimet käy pihassa Mökki on muualla Suomessa metsän keskellä.Mikä ihanuus ,mitään ei puutu.

Vierailija
53/53 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan lähiössä elämistä.

Liian pieni kerrostalokoti, epäkäytännöllistä ja ahdasta millekään harrastukselle. Isompaan ei ole varaa...jos olisi mahdollisuus, muuttaisin heti maalle. Kasvoin okt:ssa, kaipaan pihapuuhastelua ja sitä, että hyödyllistä tekemistä riittää aamusta iltaan. Pyykit pystyi kuivaamaan pihalla, kerätä marjoja puutarhasta, haravoida ja ties mitä. En ole liikunnallinen ihminen, mutta ns. puhdetyöt ovat kyllä mieleeni.

Kieltämättä, on kätevää kun voi aamupuuron päälle kerätä kourallisen marjoja omasta puutarhasta tai saksia salaattiin yrtit omalta yrttimaalta. On myös kätevää kuivattaa pyykit ulkona, ja niihin tulee myös raikas tuoksukin. Ja on oma autotalli kaikenlaista harrastelua ja puuhastelua varten. Autotallissa myös omat kuntosalilaitteet, niin ei tarvitse lähteä julkisille saleille. 

Vielä kätevämpää on laittaa aamupuuron päälle jonkun toisen keräämiä marjoja ja saksia kaupasta ostettuja yrttejä. Salaattiin en niitä tosin laita, vaan ruokaan. Pyykit voi kuivata parvekkeella, ei tarvitse edestakaisin pihalle raahata. Autotalli on yleensä likainen, pimeä ja haiseva, joten sellaisessa en halua mitään puuhastella ja vielä vähemmän kuntoilla. Taloyhtiössä on niitä kyllä tarjolla, että sellaisen saisi, jos haluaisi.