Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä se on se oikea keskiluokan elintaso?

Vierailija
26.07.2023 |

Mitä siihen kuuluu? Omistusasunto, auto vai mitä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuus ostaa seksiä kerran kuussa

Vierailija
2/13 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunto, auto, maksullisia harrastuksia, jokunen lomareissu vuodessa ja ruokakaupassa ei katsota erityisemmin hintoja. Tuo kai se tyypillisesti on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksullinen nainen on maksullinen harrastus

Vierailija
4/13 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa itse elämänsä palkallaan eikä saa tulonsiirtoja.

Vierailija
5/13 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksullinen nainen on maksullinen harrastus

Keskiluokka kyllä harrastaa ihan avioseksiä. 

Vierailija
6/13 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä, mutta onhan keskiluokalla tietenkin jo omaisuutta ja säästöjäkin. Ei eletä kädestä suuhun. 

Vierailija
7/13 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasunto, auto, maksullisia harrastuksia, jokunen lomareissu vuodessa ja ruokakaupassa ei katsota erityisemmin hintoja. Tuo kai se tyypillisesti on. 

Vau. Kyllä mä tän lasken jo hyvätuloiseksi. Meillä on yhteenlaskettuna lähemmäs 200 000 euroa vuositulot ja saataisiin laskennallisesti nuo katettua ja säästöönkin rahaa. Lasken meidät hyvätuloiseksi, en keskiluokkaiseksi. Me ei tosin käytetä tuollaisiin turhuuksiin rahaa, joten en ehkä ole kohderyhmää.

Keskiluokan ei pitäisi tehdä joka vuosi matkoja, keskiluokka harrastaa edullisia tai ilmaisia harrastuksia ja ruokakaupassa toivottavasti joka ikinen katsoo mitä sinne ostoskoriin lappaa. Eihän se ole lähes jokaiselle mahdollista matkustaa muutamia kertoja vuodessa (älytöntä rahanmenoa) tai saada omistusasunto. Ne ei todellakaan ole keskiluokkaisten juttu. Ne on etuoikeuksia, joihin vain varakkailla on mahdollisuus ja se on täyttä järjen köyhyyttä kumpaakaan noista tehdä.

Vierailija
8/13 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau. Kyllä mä tän lasken jo hyvätuloiseksi. Meillä on yhteenlaskettuna lähemmäs 200 000 euroa vuositulot ja saataisiin laskennallisesti nuo katettua ja säästöönkin rahaa. Lasken meidät hyvätuloiseksi, en keskiluokkaiseksi. Me ei tosin käytetä tuollaisiin turhuuksiin rahaa, joten en ehkä ole kohderyhmää.

Keskiluokan ei pitäisi tehdä joka vuosi matkoja, keskiluokka harrastaa edullisia tai ilmaisia harrastuksia ja ruokakaupassa toivottavasti joka ikinen katsoo mitä sinne ostoskoriin lappaa. Eihän se ole lähes jokaiselle mahdollista matkustaa muutamia kertoja vuodessa (älytöntä rahanmenoa) tai saada omistusasunto. Ne ei todellakaan ole keskiluokkaisten juttu. Ne on etuoikeuksia, joihin vain varakkailla on mahdollisuus ja se on täyttä järjen köyhyyttä kumpaakaan noista tehdä.

Siis mitkä kaikki noista ovat mielestäsi turhuuksia? Omistusasunto? Maksulliset harrastukset? Auto voi toki olla turhuus, samoin ulkomaanmatkat, mutta kyllä mun mielestä kalliin vuokran maksaminen on ns. turhuutta, jos on mahdollisuus ostaa oma asunto ja sitä kautta kerryttää omaisuutta.

Harva harrastus on täysin maksuton, tarvitaan vähintäänkin jonkinlaiset varusteet tai tarvikkeet. Harrastukset kuitenkin ylläpitävät fyysistä ja henkistä terveyttä, mikä saattaa olla isokin säästö jossain vaiheessa elämää, kun pysyy työkykyisenä eikä esimerkiksi joudu syömään kalliita lääkkeitä. Ja kyllä elämänlaadullakin on tavallaan oma (rahallinenkin) arvonsa....

Vierailija
9/13 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pianonsoittoharrastus

Vierailija
10/13 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokkaiseen elämänmenoon kuuluu taloudellinen liikkumavara, rahaa ei mietitä koko ajan koska sitä riittää kaikkeen välttämättömään ja suurimpaan osaan ei-välttämättömiin sellaisiin asioihin jotka kiinnostavat, esimerkiksi matkusteluun, golfiin tai vaikkapa ratsastusharrastukseen.

Vierailija
11/13 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi volvo, iso koti, ei ole akuuttia pulaa vaatteista, kodin koneet on ajantasalla eikä mistään 80 luvun lopulta...

Vaikea sanoa koska jokainen on yksilö jotkut voi elää todella primitiivisesti vaikka on hyvät tulot.

Velka tai sen suuruuskaan ei oikeastaan sano mitään. Ehkä paras mittari on tulot+ omaisuus realisoituna.

Vierailija
12/13 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka ei ole tuloa joka siirtyy pankista toiseen?

Tarkoitat varmaan ettei ole oikeutettu tukiin.

Vierailija
13/13 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt omistusasunnosta tiedä... Ostin ite sellasen 18v enkä nyt tiedä oonko mikään keskiluokkanen mut en ainakaan hyvä tulone :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme