Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaas miten tulkitsette toimintani

Vierailija
26.07.2023 |

Mun piti herätä alunperin kuudelta siivoamaan, koska kaveri perheineen tulee tänään käymään. Koti on tosi siivottomassa kunnossa, koska en jaksa pitää tätä siistinä. Tosin parin tunnin siivoamisella tästä tulee ihan siisti, ei siis ole täysin katastrofaalinen tilanne.
Noh, aamulla kello soi kuudelta, nousin ylös, kävin vessassa ja sitten painelin takaisin nukkumaan. Siirsin kelloa puolen tunnin päähän koska väsytti niin paljon etten saanut mitenkään kiskottua itseäni ylös. Nukkumaan olin mennyt n. klo 23 eli mitään järkyttävää väsymystä ei periaatteessa olisi pitänyt olla.
Torkuttelin puoli kahdeksaan ja lopulta revin itseni sieltä sängystä. Menin laittamaan pyykkejä, kahvia ja nyt istun tässä. Ja edelleen väsyttää niin saatanasti.
Tuntuu että järki on kadoksissa aina aamuisin. Tulee sellainen hälläväliä-asenne, joka ajattelee, että ei kiinnosta vittuakaan tämä elämä ja ihan sama jos kaikki menee pieleen, minä haluan nyt nukkua vaan.
Joskus on parempia kausia jos unirytmit vähän siirtyvät, mutta nyt on taas tullut nukuttua tosi pitkään.
Kysymys onkin, mistä tämä johtuu?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on laiskuudesta, miten siitä pääsee eroon?   Oma käsitykseni laiskuudesta on se, että mikäli ei ole laiska, pitää elämää tärkeänä, pitää asioita niin tärkeänä, että niiden eteen haluaa tehdä jotain.  Jos tämä puuttuu, on laiska eli ei näe mitään syytä tehdä asioille mitään.

Vierailija
22/27 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikki setät ja tätit😉

Tänään on teidän päivänne.

Toi siivousurakka on mullekin ihan järkky urakka. Viimeksi olin pessyt matot, en laita lattialle ennenkuin on siivottu. Oli helle. Siivous siirtyi ja siirtyi. Parisen viikkoa. Puoliso sanoi, että hän pesee lattiat, kun minä imuroin ja siivoan vessan. Jes. Näin tehtiin ja parissa tunnissa oli puhtaat matot puhtailla lattioilla. Siivous todellakin vaatii jonkun sortin inspiksen.

Tsemppiä ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee lääkäriiin kyllä se sitten selviää.

Vierailija
24/27 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari mahdollista selitystä:

- Fysiologinen syy (esim. vitamiinipuutos tai joku piilevä sairaus)

- Väärä vuorokausirytmi. Sinulle sopisi paremmin joko aikaisemmin tai myöhemmin nukahtaminen ja herääminen kuin nykyisessä rytmissäsi. 

- Huono unen laatu. Esim. pitkään jatkunut stressi tai kehon , jota ei itse huomaa, vaikuttaa unen laatuun ja nukut huonosti vaikka tunteja sinällään tulisikin riittävästi. 

- Jonkinlainen lievä masennus tai uupumus. 

Vierailija
25/27 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, normaali ihmisen mielentilan vaihtelua. Kun väsyttää niin väsyttää ja tuo torkuttaminen tekee vielä tökkyräisemmön olon. Mutta ehkä olisi itsensä tuntien hyvä siivota etukäteen, edellisenä päivänä/iltana.

Vierailija
26/27 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä johtuu siitä, että kun on pakko tehdä jotakin niin ei halua. Ennen kuin aivan viime tipassa :D Olen ollut useat kerrat vastaavanlaisessa tilanteessa. Minulla on sellainen niksi, että sano itsellesi että siivoat 10min ja sitten saat selata vaikka 10min puhelinta tai katsoa sarjaa. Ja vuorottelet näitä. 

Vierailija
27/27 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae Yle Areenalta kiva podcast. Sitä kuunnellessa kädet siivoavat itsestään. :)