Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Söin vahingossa myrkyllisiä marjoja!

Napostelija
25.07.2023 |

Löysin metsästä punaisia marjoja, jotka näyttivät punaviinimarjoilta. Olin herkutellut mm. mustikoilla ja metsämansikalla ja aloin lappaamaan näitä punaisia, herkullisen näköisiä marjoja suuhuni. Marjat pureskeltuani ja nielaistuani aloin kummastelemaan niiden makua: marjat maistuivat aivan toisenlaiselta kuin piti. Alkuun eivät oikein miltään, sitten suuhun alkoi tulla kuvottava, sienimäinen maku - kuin suussa olisi käynyt raakoja sieniä, multaa ja jotakin homeisen ja karvaanmakuista ällöttävyyttä.

Äkkiä huomasin, että marjat eivät kasvaneetkaan tertuissa kuten punaviinimarjat, vaan roikkuivat vain suoraan pensaan varresta. Ne näyttivät punaherukoilta, mutta maistuivat aivan toisenlaiselta ja olivat kiinni pensaassa "väärällä" tavalla.

Olin kerennyt syödä noin 5-7 marjaa ja olin keskellä metsää. Iski paniikki ja kurkussa alkoi tuntua omituinen tunne. Kävelin ja yritin pysyä rauhallisena, ajattelin, että en saa ainakaan stressillä pahentaa tilannetta. Aloin siinä matkalla googletella ja löysin useita eri marjoja, jotka näyttivät samalta: mm. näsiä ja punakoiso. Soitin matkalla myrkytyskeskukseen. Kuulemma tuosta määrästä marjoja ei vielä tarvitse mennä päivystykseen ja riittää, kun huuhtelee suun ja juo vettä.

Oireita ilmaantui päivän aikana seuraavanlaisesti: Aluksi oli outo, hieman ehkä kuvottava tunne kurkussa ja suussa ja oksetti. Sitten alkoi tulla päänsärkyä. Loppupäivän olo oli oudon ärtyisä ja kärsimätön. Toisaalta nivelkipu, josta olen kärsinyt lähes vuoden, katosi useiksi tunneiksi.

Nyt minua vaivaa niin paljon, että mitä ne marjat olivat, että on pakko mennä huomenna katsomaan tarkemmin sitä pensasta.

Halusin jakaa tämän useasta syystä:

1. Varoittaakseni ja muistuttaakseni muita, katso tarkkaan marjoja koska Suomen luonnossa kasvaa hyvin samannäköisiä punaisia sekä sinisiä marjoja kuin ne tutut ja turvalliset, mutta ovatkin myrkyllisiä. Katsokaa ja opettakaa lapsille, varoittakaa heitä myrkkymarjoista.

2. Kysyäkseni teidän kokemuksia. Onko kenellekään käynyt samaa? Oletko vahingossa maistanut ja syönyt myrkkymarjoja? Tai onko lapsesi syönyt myrkkymarjoja?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mutta ei ollut kuolemaksi. Tulihan sitä lapsena kaikenlaista syötyä.

Vierailija
2/9 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näsiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
4/9 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/9 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psilosybiini sieni auttaa masennukseen. Googleta psilosybiini.

Vierailija
6/9 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan noista eristää jotain nivelkipua poistavaa ainetta? Kiintoisaa!!!

Vierailija
7/9 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota hiilitabletteja!

Vierailija
8/9 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kyykäärme ap:lle "sanoiko Jumala tosiaan niin.."

Ap : Jumala sanoi, että jos syömme noita marjoja niin kuolemme. Älkää edes koskeko niihin"

Kyykäärme : Ette suinkaan kuole, vaan tulette olemaan niinkuin Jumala, ja tietämään.."

Ap päivystyksessä : "hemmetti se käärmes puhui pashaa".

Vierailija
9/9 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iloa sait tuon viestin kirjoittamisesta? Tuntuuko hyvältä levittää negatiivisuutta ja pilkata tuntemattomia ihmisiä? Taitaa olla surkea itsetunto sulla.