Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko olet maksanut moniteholaseistasi?

Vierailija
25.07.2023 |

Ja mistä ostit ja milloin?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis aivan järkyttäviä hintoja. Minulla nettotulot n. 2000€ En voisi kuvitellakaan maksavani jotain 600€ pelkistä silmälaseista. Minulla on tällä hetkellä yksitehot, jotka maksoi 29€ Specsaversiltä. Se on vain ajan kysymys milloin ikänäkö alkaa tulla vastaan.

Riippuu täysin linsseistä. Jos on esim. todella paljon miinusta, niin voi maksaa tonnin.

Ja siitä, mitä ominaisuuksia ottaa linsseihin. Ja tietysti kehyksistä myös, hintahaitari on suuri, muutamasta kympistä satoihin euroihin.

Vierailija
42/63 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1200 euroa pulitin viimeksi monitehoista ja liike oli yksityinen. Luen ja käytän esimerkiksi läppäriä ilman laseja. Mullakin on sängyssä lukemista varten ikivanhat lukulasit.

Mikä liike ei ole yksityinen vai mitä tuo tarkoittaa?

Tarkoittaa ei-ketjuun kuuluvaa optikkoliikettä. Epätarkka ilmaisu, jonka useimmat kuitenkin ymmärtänevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä saa parilla sadalla kun tilaa netistä. Kun on resepti onnistuu hyvin. Olen tilannut lukulaseja ja aurinkolaseja vahvuuksilla tähän mennessä ja niitä saanut n 30e- 80e. Kehykset onnistuneet hyvin jos jotain epäsopivuutta on ollut sangoissa olen saanut muotoiltua itse kun kuumentanut kuumassa vedessä.

Kiinostaa tämä. Voisitko kertoa, mistä kannattaa tilata?

Ohis suosittelee sivua zennioptical (täältä tulee tullit maksettavaksi, pieni hinta kuitenkin). Polette tuli kokeiltua ja oli myös edullinen ja halpa, tuli EU:sta eli ei tulleja.

Euroopasta voin myös suositella mister spex ja lensway jotka vähän kalliimpia. Mutta silti huomattavasti edullisempia kuin liikkeissä.

Kiitos tästä, täytyy tutustu.

Riittääkö siis se suomalaisen optikon kirjoittama selvitys näöstä? Tiedot varmaan kirjoitetaan jollekin lomakkeelle tilauksen yhteydessä? Ymmärräköhän mihin kohtaan mikäkin lukema laitetaan?

Jos vielä viitsit vastata, kiitos ed. viestistäsi.

T. Eri

Vierailija
44/63 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1200 euroa pulitin viimeksi monitehoista ja liike oli yksityinen. Luen ja käytän esimerkiksi läppäriä ilman laseja. Mullakin on sängyssä lukemista varten ikivanhat lukulasit.

Mikä liike ei ole yksityinen vai mitä tuo tarkoittaa?

Tarkoittaa ei-ketjuun kuuluvaa optikkoliikettä. Epätarkka ilmaisu, jonka useimmat kuitenkin ymmärtänevät.

Kiitos, no tajusin tuon itsekin vaikka ensin takerruin tuohon yksityinen-sanaan. Pikkuliiike olisi varmaan parempi ilmaisu.

Vierailija
45/63 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä saa parilla sadalla kun tilaa netistä. Kun on resepti onnistuu hyvin. Olen tilannut lukulaseja ja aurinkolaseja vahvuuksilla tähän mennessä ja niitä saanut n 30e- 80e. Kehykset onnistuneet hyvin jos jotain epäsopivuutta on ollut sangoissa olen saanut muotoiltua itse kun kuumentanut kuumassa vedessä.

Mistä netistä?

Vierailija
46/63 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan 1300. Nyt olin viisaampi, noudan ensi viikolla kahdet lasit yhteishintaan 29 euroa. Kaukolasit ja lukulasit, perushalpastandardikehyksillä. Ja tuohon tuli näöntarkastuskin. Laitan monitehot jahka rikastun. Nyt vaan ei pysty ja näkö vaihtelee tässä iässä niin, etä noilla melkein parin vuoden takaisilla monitehoilla en nää enää kuin autolla ajaa, lukemaan tai katsomaan telkkaria en pysty.

Vierailija
47/63 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinostaa tämä. Voisitko kertoa, mistä kannattaa tilata?

Olen tilannut Lenswaylta usein ja Alensalta kerran. Alensa oli hyvä ja hyvä oli tarjous jolloin sain kahdet lasit varalinsseillä ja aurinkolasit vahvuuksilla.

Myös Lenswaylla on hyviä tarjouksia. Kehykset olen yleensä ottanut aina tarjoushintaan ja saanut kahdet lasit yksien hinnalla. Kun mittaa istuvien entisten silmälasien mitat, niin aina olen osannut valita oikean kokoiset kehykset.

Kun aiemmin maksoin laseista satasia 500-600e tai enemmän, olen tyytyväinen kun saa muutamalla kympillä tyylikkäät silmälasit.

Vierailija
48/63 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako mitään jos käyttää marketista ostettuja laseja, joilla näkee ihan hyvin lukea ja katsoa televisiota, ikä on 65 v. ja kaukonäkö on melko hyvä, autoa en aja?

Vierailija
49/63 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet lasit viime syksynä Silmäasemalta 800€. Mulla on ns. nuorisomonitehot.

Vierailija
50/63 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdet lasit viime syksynä Silmäasemalta 800€. Mulla on ns. nuorisomonitehot.

Jatkan vielä että otan aina parhaat linssit mitä saa ja nykyään vielä sinivalosuojan, kun teen päätetyötä. Suosittelen, silmät eivät rasitu niin pahasti.

Vierailija
51/63 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

730 Speksavers

Vierailija
52/63 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synsamilla on myös silmälasien vuokrauspalvelu. Itsellä on 3 lasit sieltä ja maksaa joku 15e/kk. Ja jos näkö muuttuu joskus, niin saa uudet pokat, siis linssit.

Vierailija
53/63 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilut 700€ kolme vuotta sitten. Silmäaseman tarjous linssit ja kehykset puoleen hintaan. Eli ilman alennusta olisi maksanut melkein 1500€. Pitäisi kohta ajatella uusia, lähinäkö heikkenee koko ajan. Tätäkin tekstiä naputan puhelimella ilman laseja. Odottelen uutta vastaavaa tarjousta.

Vierailija
54/63 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa 975 euroa.

Vierailija
55/63 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Instrumentariumin All Inclusive -sopimuksella kolmet lasit, maksan noin 68 euroa/kk/24 kk.

Vierailija
56/63 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän näillä nykyisillä käytännössä näe mihinkään.

No. Kauas ehkä jelppivät vähän, mutta lukea näen paremmin ilman laseja.

Ei oo varaa ostaa kalliita laseja.

Osta erilliset lasit. Mulle silmälääkäri ihan suositteli kaksia erillisiä laseja, optikkohan olisi väen vänkään halunnut myydä monitehot. Mulla monitehoilla menisivät arvot nipputarjouslinssien maksimin yli, erillisinä laseina jäävät reilusti maksimin alle. Toki myös mielelläni luen kotosalla ilman laseja. Niitä olen saanut pitää nokalla yli puolen vuosisadan, joten mielelläni olen välillä ilman.

Vierailija
57/63 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likinäköisellä monitehot on aika turhat.

Vierailija
58/63 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instrusta ostin keväällä ja maksoin n. 700 e. Sain aurinkolasit vahvuuksilla lapselle samaan hintaan.

Vierailija
59/63 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nisseniltä 500 euroa 2019. Lukuosa ihan turha, joudun silti ottamaan lasit pois, kun luen. Seuraavaksi ostan yksitehot. Tarvitsisin uudet, mutta ei ole rahaa.

Osta nipputarjouksesta toiset kaukonäölle ja toiset lähinäölle. Tästä tulee uskomaton säästö.

Vierailija
60/63 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttyneenä luin ketjun näillä muutaman euron markettilaseillani. Olisi nimittäin minunkin varmasti jo aika hankkia aivan oikeat, kunnolliset lasit mutta ei toivoakaan että voisin tuollaisia summia niistä maksaa. Alkaa pikkuhiljaa heiketä tuo kaukonäkökin lähinäön lisäksi.

Jotenkin tyhmänä olin ajatellut, että jos tässä saisin pari sataa säästetyksi niin sitten voisin mennä laseja ostamaan ja olisi jopa jo vähän varaa valitakin vaikka en mitään erikoisia kehyksiä haluakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi